معرفی شرکت اچ پی hp؛ نامی آشنا در تکنولوژی و صنعت چاپ

به گزارش وبلاگ لین هوان، شرکت اچ پی از معروف ترین شرکت ها در زمینه تکنولوژی، چاپ (چاپ دیجیتال) است. این شرکت به دلیل داشتن لپ تاپ های قوی، تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات، پرینتر و سایر تجهیزات تکنولوژی معروف است. این شرکت سالیان سال است که در انواع نمایشگاه های حوزه تکنولوژی حضور پیدا می نماید و سابقه کاری خوبی نیز با ایران دارد.

معرفی شرکت اچ پی hp؛ نامی آشنا در تکنولوژی و صنعت چاپ

جهت دریافت مشاوره خدمات اندازه کاتالوگ در فتوشاپ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

تاریخچه اچ پی HP

شرکت اچ پی (HP = Hewlett-Packard) در سال 1934 توسط بیل هیولت و دیو پکارد در پالو آلتو(که پایه نام گذاری سیلیکون ولی نیز بود) تاسیس شد. در سال 1938 اولین محصول خود را که یک نوسان ساز بود فراوری کردند، اولین مشتری آن ها نیز کمپانی والت دیزنی بود که از این سری دستگاه هشت عدد برای فیلم فانتاسیا خریداری کرد.

در سال 1939 شراکت این دو دوست رسمی می گردد و اسم کمپانی را انتخاب می نمایند. تا سالها بعد شرکت اچ پی که در حال تبدیل به شرکتی عظیم است، در زمینه هایی وارد می گردد که آینده درخشانی را برای این شرکت رقم می زنند، مانند ورود به عرصه امواج مایکرو، ساخت شمارنده فرکانس سرعت بالا، ساخت اوسیلوسکوپ، ورود به بازار جهانی ، ورود به عرصه پزشکی و… . همچنین در زمینه های مختلف مانند خیریه، بیمه و .. به پیشگام تبدیل می شوند.

در سال 1972 اچ پی اولین ماشین حساب مهندسی دستی جهان (HP-35) را به بازار عرضه و دو سال بعد نیز اولین ماشین حساب جیبی قابل برنامه ریزی جهان را فراوری کرد. در سال 1980 اچ پی اولین کامپیوتر خود را فراوری کرد. در سال 1983 نیز کامپیوتر با صفحه لمسی را معرفی کرد.

در سال 1984 زمانی است که اچ پی همزمان دو سری پرینتر Thinkjet و Laserjet را فراوری کرد. سری تینک جت توانست تکنولوژی جوهرافشان را به نحوی جمع و جور ارائه دهد تا جایگزین پرینتر سوزنی گردد.

سری لیزر جت نیز سری پرینتر های لیزری اچ پی بود. در سال 1988 نیز سری Deskjet به عنوان اولین پرینتر تجاری ابعاد کوچک شرکت عرضه شد. در سال 1991 اچ پی آغاز به بازیافت کارتریج سری laserjet کرد. پس از موفقیت این بازیافت شش سال بعد کارتریج inkjet نیز در چرخه بازیافت نهاده شد. انواع پرینتر های لیزری و جوهرافشان از این سری ها هنوز نیز فراوری می شوند.

در سال 2010 اچ پی اولین پرینتر که امکان شبکه شدن به وسیله اینترنت را داشت فراوری کرد. سری HP PhotoSmart Premium به یاری تکنولوژی تاچ اسمارت می توانست در شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

در سال 2015 اچ پی پرینتر های سری لیزرجت خود را با مهندسی دوباره بهبود داد. این بهبود انرژی را 30 درصد و احتیاج به فضا را نیز 40 درصد کاهش داد.

انواع پرینتر اچ پی HP

پرینتر های خانگی و دفتری

شامل سری DeskJet, Envy, LaserJet Pro, Tango, OfficeJet و …

پرینتر های کاری

شامل سری OfficeJet Pro, PageWide, LaserJet, A3

پرینتر های جیبی

پرینتر های Sprocket پرینتر های جیبی هستند که برای چاپ سریع مطالب یا عکس ها استفاده می شوند.

پرینتر های تک کاره (فقط پرینتر)

پرینتر های All-in-One

در تمام سری های OfficeJet, Tango و… انواعی که با پسوند All-in-One معین شده اند پرینتر های چند کاره مناسب برای شرکت ها و افرادی هستند که احتیاج به چندین دستگاه مختلف با کارایی مناسب شرکتی و خانگی دارند.

پرینتر های سایز عظیم و تجاری

این سری پرینتر ها پرینتر های مناسب برای چاپخونه و کارخانه ها هستند.

سری latex: برای انواع چاپ بنر و کاغذ دیواری، دیوارپوش ها و … کاملا منعطف و امکان چاپ با و بدون روکش.

سری DesignJet: برای انواع نقشه های جغرافیایی، اسکیس و نقشه ساختمانی و … در مقیاس عظیم و دقت بالا.

سری Stitch: مناسب برای چاپ طرح های پترن (طرح یکسان با تکرار زیاد) و وضوح و رنگ های مناسب.

سری PageWide XL: این سری برای شرکت های ساختمانی و خدماتی که احتیاج به چاپ سریع نقشه های ساختمانی با جزییات زیاد دارند مناسب است.

سری Indigo Press: دستگاه های چاپخانه ای در ابعاد عظیم مناسب لاین چاپ و بسته بندی و چاپ لیبل و چاپخانه های عظیم.

سری PageWide Industrial: سری صنعتی پیج واید که فقط مناسب فضای عظیم کارخانه ها می باشد. این سری یک خط فراوری و چاپ برای لیبل زنی و بسته بندی، چاپ کاتالوگ و مجلات تیراژ بالا و فراوری بنرها و استند های تبلیغاتی است.

منبع: مجله چاپخونه

به "معرفی شرکت اچ پی hp؛ نامی آشنا در تکنولوژی و صنعت چاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت اچ پی hp؛ نامی آشنا در تکنولوژی و صنعت چاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید