مسقف کردن سیل بند جنوبی شهر دهدشت

به گزارش وبلاگ لین هوان، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد شهردار دهدشت گفت: با توجه به مطالبه چندین ساله شهروندان کوی گلزار و وعده ای که شهرداری در آبان سال 99 برای سر پوش شدن این کانال داده بود عملیات مسقف کردن سیل بند جنوبی شهر دهدشت محقق شد.

مسقف کردن سیل بند جنوبی شهر دهدشت

کانال های روباز شهری یکی از معضلات اساسی و چالش فصل تابستان است که شهروندان ساکن محله های در جهت این سیل بندها را آزار می دهد.

بوی نامطبوع این کانال ها در فصل گرما و پساب فاضلابی که با وزش باد به منزل مردم سرایت می نماید امانشان را بریده است.

انباشت زباله در کانال راهنمایی آبهای سطحی و بوی تعفن فاضلاب معضل تکراری کوی گلزار دهدشت است که ساکنان این محله هرساله با آن روبرو هستند.

هر چند در طی این مدت شهرداری دهدشت بارها و بصورت مستمر بوسیله مینی لودر این سیل بندها را کاملا پاکسازی می کرد ولی جوابگوی حجم بزرگ زباله ها نبوده است.

با توجه به مطالبه چندین ساله شهروندان کوی گلزار و وعده ای که شهردار در ابان 99 برای سر پوش شدن این کانال داده بود عملیات مسقف کردن سیل بند جنوبی شهر دهدشت محقق شد.

احسان تابش نژاد با بیان اینکه لایروبی و پاکسازی کانال ها راه حل کوتاه مدت برای رهایی از این مشکل بود گفت: تصمیم گرفتیم سیل بندها را مسقف کنیم تا از ورود زباله ها جلوگیری گردد.

شهردار دهدشت اضافه نمود: عملیات مسقف کردن سیل بند جنوبی شهر دهدشت محدوده گلزار از پارک بلوط واقع در پشت تعاون روستایی شروع و تا پارک خاییز واقع در جلوی استخر شنای دهدشت خاتمه می یابد.

وی بیان نمود: بعد از اتمام احداث دیوار میانی سیل بند جنوبی شهر دهدشت(دیوار باربر) عملیات مسقف شدن سیل بند از تاریخ 1400/4/17 شروع شد.

وی گفت: ساماندهی و مسقف کردن این سیل بند در مرحله اجرای پوشش با تیرچه و بلوک 1100 متر مربع انجام خواهد شد.

تابش نژاد توضیح داد: پیش بینی 40میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی ها در سال 1400 پروژه مذکور به سمت خروجی شهر دهدشت ادامه پیدا خواهد نمود.

شهردار دهدشت که قبلا خرید و راه اندازی مجدد آب بندها را برای پاکسازی سیل بندهای مسقف که به سرقت رفته بودند ضروری دانست و با خرید 5 پمپ آب بند و دیگر تجهیزات و در مجموع بیش از 150میلیون تومان، بکارگیری و با محافظت بیشتر و ایمن تر در برابر سرقت و فرسودگی آنها را فعال نموده بود.

وی نام کرد: اگر این پمپ ها به صورت مداوم و مستمر روشن باشند و در فواصل زمانی مشخص و مشخص شده اقدام به بالا و پایین آوردن آب بند کنند قطعاً کمتر شاهد تجمع پسماندها یا گرفتگی سیل بندها خواهیم بود.

به گزارش وبلاگ لین هوان، در خاتمه شهردار دهدشت ابراز امیدواری کرد که با کوشش و همت شورا و شهرداری دهدشت این پروژه مهم تعطیل نگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مسقف کردن سیل بند جنوبی شهر دهدشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسقف کردن سیل بند جنوبی شهر دهدشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید