10 تجربه هیجان انگیز در ترکیه

به گزارش وبلاگ لین هوان، 10. از شنا کردن در ککووا (Kekova) لذت ببرید

ککووا جزیره ای کوچک و مشهور است که به خاطر آب های شفاف آبی رنگ و خرابه های باستانی غرق شده اش معروفیت دارد. این جزیره روزانه مسافران زیادی از آنتالیا را به سوی خود جذب می نماید. این مسافران اغلب برای تماشای خرابه های تاریخی و طبیعت بکر جزیره از آن بازدید می نمایند. قایق سواری برترین راه برای اکتشاف این ناحیه و سایت های باستانی و بعلاوه سپری کردن یک روز آرام در کنار اعضای خانواده در سفر به آنتالیا است.

10 تجربه هیجان انگیز در ترکیه

برای مشاهده سایر جاهای تماشای آنتالیا می توانید لیست کاملی از آن را همراه با اطلاعات کامل درباره آن ها در وبلاگ لین هوان ببینید.

9. در لباس یک زائر به صومعه سوملا (Sumela) بروید

صومعه سوملا با حدود 1,600 سال قدمت در کوه ملا (Melá) حجاری شده است. این مکان چشم اندازهای زیبا و عمیق را در پایین دست سازه های باستانی ارائه می دهد که هر چشمی را محو تماشای خود می نماید. صومعه یاد شده شامل یک کلیسا، یک کلیسای کوچک، یک کتابخانه و تعدادی اتاق خواب می گردد که همه آن ها چشم اندازی به سوی این منظره ها دارند. راستای که به این صومعه منتهی می گردد بسیار تماشای است. راستا مذکور بعلاوه برای قدم زدن مناسب به شمار می رود که این کار خود نوعی زیارت به شمار میرود.

8. سواری با بالون هوای داغ را در کاپادوکیه تجربه کنید

کاپادوکیه مکان مهم تاریخی است که بسیار زیبا به نظر می رسد. انسان ها از شش قرن پیش از میلاد مسح در این مکان ساکن شده اند. امروزه کاپادوکیه به خاطر دودکش های افسانه ای معروفیت دارد که خود یک شگفتی طبیعی واقعی به شمار می فرایند. چنین دودکش هایی تنها در معدود نقاطی از دنیا وجود دارند. برترین راه برای تماشای چشم اندازهای زیبای این ناحیه سوار بر بالون است. خوشبختانه تورهای بالون هوای داغ در این منطقه برگزار می شوند که یکی از هیجان انگیزترین تجربه های ممکن را در اختیار علاقه مندان می گذارد. در سفر به ترکیه حتما این مورد را تجربه کنید.

7. از کوه نمرود بالا روید

یکی از جادویی ترین مکان هایی که در تصورتان می گنجد کوه نمرود است. قله 2,134 متری این کوه بلند با سر مجسمه های باستانی ساخته شده به وسیله شاه آنتیوخوس اول در سال 62 قبل از میلاد مزین شده اند. تاثیرات یونانی و فارسی در سبک این مصناعت به خوبی قابل مشاهده است. کوه نمرود به عنوان میراث دنیای یونسکو لیست شده و می نوان با شرکت در تورهای راهنما که از آریامان آغاز می شوند این مکان را کاوش کرد.

6. در چشمه های تراسی پاموکاله حمام کنید

پاموکالهبه معنی (قلعه پنبه ای) است، این چشمه های تراسی شکل به حدی محبوب هستند که هر ساله مورد بازدید توریستان زیادی از سراسر دنیا قرار می گیرند. این تراس های تراورتنی با آب داغ از چشمه های طبیعی پرشده اند و سرشار از مواد معدنی هستند، که دارای خاصیت درمانی فراوان است. از این چشمه ها به مدت چند قرن به عنوان حمام استفاده می شد. پاموکاله بخشی از لیست میراث دنیای یونسکو به شمار می رود. بعلاوه چشم اندازهای این ناحیه واقعا زیبا هستند که در هنگام حمام کردن تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان رقم می زنند. البته در کشور عزیزمان و در استان مازندران نیز چنین چشمه های به نام چشمه های باداب سورت وجود دارند که می توانید از آنجا تماشا کنید.

5. با پاراگلاید سواری در اولودنیز تجربه ای هیجان انگیز رقم بزنید

اولودنیز مقصدی محبوب برای تعطیلات به شمار می رود که برای حمام آفتاب و شنا کردن توریستان زیادی را به سوی خود جذب می نماید. با این وجود، این منطقه در میان پاراگلاید سواران هم هواداران بیشماری دارد. تجربه انجام این ورزش و تماشای چشم اندازهای مجذوب کننده آب های نیلگون و تالاب های زیبای این ناحیه همگان را به تحسن وا می دارد. تورهای خوبی به وسیله خلبانان حرفه ای برگزار می گردد که می توانید در یکی از آن ها شرکت کنید. اولودنیز آب و هوایی مطلوب و منظره های زببا را ارائه می دهد که نباید از دست داد.

4. در افسوس کاوش کنید

شهر باستانی یونانی افسوس در قرن دهم قبل از میلاد ساخته شده است. یکی از بناهای این شهر معبد آرتمیس بود که به عنوان یکی از عجایب هفت گانه دنیای باستان از آن یاد شده است. امروزه یک بدل از این معبد وجود دارد که نمایی جامع از بنای اصلی را به نمایش می گذارد. خرابه های تاریخی شگفت انگیز بی شمار دیدی کلی از عصر باستان را در اختیار شما می گذارد. بنابراین اگر به تاریخ علاقه مند هستید بازدید از این شهر قدیمی را از دست ندهید.

3. در دره ژرف و عمیق ساکلیکنت (Saklıkent Canyon) پیاده روی کنید

دره عمیق ساکلینت درون پارک ملی به همین نام قرار گرفته است. عمق این دره 300 متر و طول آن نیز 18 کیلومتر است، ازاین رو یکی از عمیق ترین دره های دنیا به شمار می رود. در طول تابستان که فصل اوج حضور توریستان در این منطقه است، سطح آب دره کاهش پیدا می نماید، بنابراین فرصتی عالی برای قدم زدن در آن به وجود می آید که نباید از دست داد. هنگام پیاده روی در کف دره با چشم اندازهای شگفت انکیزی از صخره های شیب دار روبه رو خواهید شد.

2. از استانبول بازدید کنید

شهر تاریخی استانبول معروف به قسطنتنیه یکی از مهم ترین قطب های فرهنگی و مالی دوران باستان به شمار می رفت. امروزه این شهر یکی از پربازدیدترین شهرهای ترکیه محسوب می گردد که معماری های حیرت انگیز، فروشگاه ها، رستوران ها و تفریح های مجذوب کنندهی را ارائه می دهد. قطعا سفر به ترکیه بدون بازدید از این شهر تکمیل نخواهد شد. می توانید در تورهای قایق سواری ثبت نام کنید در خط افق استانبول به اکتشاف بپردازید.

1. در آنتالیا استراحت کنید

آنتالیا یکی از محبوب ترین تفرجگاه های ترکیه به شمار می رود که سالانه میلیون ها توریست را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید. تفریحگاه های فراوان، آب و هوای عالی، سواحل نرم شنی و آب های گرم از این شهر مقصدی عالی برای تعطیلات تابستانی می سازند. هچنین فرصت های بیشماری برای میل کردن انواع خوراکی و بعلاوه خرید کردن در آنتالیا فراهم است. فروشندگان محلی بسیاری صنایع دستی و اجناس دیگری را با قیمت هایی عالی به فروش می رسانند که ممکن است برایتان مجذوب کننده باشد.

منبع: کجارو / placestoseeinyourlifetime.com

به "10 تجربه هیجان انگیز در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تجربه هیجان انگیز در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید