غلبه بر بحران کرونا؛ اولویت ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا

به گزارش وبلاگ لین هوان، وزیر امور خارجه آلمان اعلام نمود که مبارزه با بحران کرونا از جمله برنامه های مهم ریاست دوره ای کشورش بر اتحادیه اروپا در نیمه دوم امسال میلادی است.

غلبه بر بحران کرونا؛ اولویت ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ لین هوان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان مبارزه با ویروس کرونا را از جمله برنامه های مهم ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا اعلام نموده و در مقاله ای که در روزنامه دی ولت به چاپ رسیده است نوشت: ما این دوره را به ریاست بر کرونا برای غلبه بر این بیماری و پیامدهای آن تبدیل خواهیم کرد.

هایکو ماس همچنین تاکید نمود: ما باید از این بحران درس بگیریم و از جمله حمایت در برابر وقایع ناگوار و تهیه و فراوری مشترک تجهیزات پزشکی را در دستور کار قرار دهیم.

وی تاکید نمود به محض اینکه ما این بحران را پشت سرگذاشتیم اولین کارها کاهش تدریجی محدودیت های ایجاد شده برای سفر آزاد و بازار داخلی است.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید نمود که بودجه اتحادیه اروپا برای هفت سال آینده باید به یک برنامه احیای دوباره اقتصاد این اتحادیه تبدیل گردد.

وی اضافه کرد: پس ما به این مسئله فکر می کنیم و شدیدا برای آینده، در زمینه تحقیقات، محافظت از آب و هوا، استقلال فن آوری و سیستم های اجتماعی و بهداشتی برای مواقع بحران سرمایه گذاری می کنیم.

ماس همچنین گفت که در عین حال محدودیت ها برای حاکمیت قانون باید برطرف گردد. ما باید تحولات نادرستی که این بحران بی رحمانه راه آن را باز گذاشته است را تصحیح کنیم.

ماس اضافه کرد: من بخصوص به محدودیت های دموکراسی و حاکمیت قانون فکر می کنم که تحت پوشش مبارزه با کرونا صورت گرفته و قابل قبول نیست.

وی به صورت غیر مستقیم به مواضع کشور مجارستان در این بحران انتقاد وارد نموده و تاکید نمود: کسی که ارزش های اساسی اتحادیه اروپا را تضعیف کند نباید انتظار داشته باشد که به صورت نامحدود از مزایای مالی این اتحادیه بهره مند گردد.

ماس همچنین از بسته میلیاردی اتحادیه اروپا برای مبارزه با عواقب مالی کرونا که بعد از مناقشات سخت مورد توافق نهاده شد حمایت نموده و گفت: کشور صادرات محوری مانند آلمان به یک اروپای سالم و یک اقتصاد جهانی کارآمد احتیاج دارد.

آلمان در نیمه دوم امسال میلادی و از اول جولای (11 تیرماه) ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را به عهده خواهد گرفت. در حال حاضر این مسئولیت به عهده کشور کرواسی است. برنامه های آلمان برای ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا که برلین از نظر محتوایی به خوبی روی آن کار نموده بود اکنون با توجه به محدودیت ها و پیامدهای بحران کرونا باید کاملاً از نو مورد بازنگری قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "غلبه بر بحران کرونا؛ اولویت ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلبه بر بحران کرونا؛ اولویت ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید