عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام دو شرکت از یکشنبه در بورس

به گزارش وبلاگ لین هوان، اوراق اختیار فروش تبعی سهام دو شرکت بورسی با هدف حمایت از سهام این شرکت ها از پس فردا (یکشنبه) در بورس اوراق بهادار منتشر می گردد.

عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام دو شرکت از یکشنبه در بورس

به گزارش وبلاگ لین هوان، جزئیات عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام دو شرکت در بورس اوراق بهادار اعلام شد که بر این اساس دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) در سررسید آبان ماه 1400، از روز یکشنبه(12 اردیبهشت) در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می گردد.

همچنین دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکت پالایش نفت تهران (شتران) در سررسید آبان ماه 1400، از روز یکشنبه در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است اوراق اختیار فروش تبعی در واقع همان طرح بیمه سهام است که توسط شرکتها به فروش می رسند، که براساس آن فروشنده که همان شرکت منتشر نماینده می باشد متعهد می گردد تعداد تعیینی از سهام شرکت را به قیمت مشخصی که اصطلاحاً به آن قیمت اعمال می گویند در تاریخ تعیین یا همان تاریخ اعمال از سهامدار خریداری کند.

شرکت های منتشر نماینده اوراق تبعی قبل از فروش این اوراق ملزم به انتشار اطلاعیه عرضه جهت اعلام عمومی ویژگی های آن می باشند. ضمن این که توصیه می گردد سهامداران قبل از اقدام به خرید اوراق تبعی هر نماد، اطلاعیه عرضه آن اوراق را مطالعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام دو شرکت از یکشنبه در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام دو شرکت از یکشنبه در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید