طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص

به گزارش وبلاگ لین هوان، سالاد سزار جزو سالادهای ایتالیایی بسیار معروفی است که محبوبیت زیادی در بین هواداران غذاهای مدرن پیدا نموده است و شما می توانید از این سالاد به عنوان یک وعده سبک و کم کالری بهره ببرید.

طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص

به گزارش وبلاگ لین هوان، بنابر اعلام آف دکور، به همین علت اگر دارای رژیم غذایی هستید و قصد کاهش وزن دارید سالاد سزار یکی از برترین گزینه ها برای قرار گرفتن در فهرست برنامه غذایی شما خواهد بود.

در ادامه مواد لازم برای تهیه سالاد سزار و طرز تهیه سالاد سزار را شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار

· کاهو : یک بوته شسته شده

· سینه مرغ : 1 عدد

· نان تست یا باگت

· روغن زیتون :1/4 فنجان

· لیمو ترش تازه : ا عدد

· گوجه گیلاسی(برای تزیین)

طرز تهیه سالاد سزار

همانطور که اشاره شد یکی از پرطرفدارترین سالادهایی که در سراسر جهان وجود دارد سالادسزار است که طرز تهیه های متنوعی دارد، زیرا بسیاری از افراد تمایل دارند که این سالاد را با سلیقه شخصی خود درست نمایند و مواد اولیه آن ممکن است در دستورالعمل های مختلف کمی متفاوت باشد. ولی مواد اولیه ای که ما برای تهیه سالادسزار به شما معرفی کردیم باعث می گردد یک سالاد سزار بسیار خوشمزه را تجربه کنید و دلتان بخواهد چندین و چند بار آن را میل کنید.

به منظور تهیه سالاد سزار باید نون تست را به شکل مربع برش بدهید و با کمی سیر له شده و روغن زیتون همه روی نان را چرب کنید و آنها را داخل سینی فر بگذارید و حدود 10 دقیقه داخل فر قرار دهید تا سوخاری گردد.

البته علاوه بر آن می توانید از ماهیتابه یا مایکروو هم بهره ببرید.

بعد از آن باید سینه مرغ را نصف کنید تا راحت تر سرخ گردد و با اندازهی روغن زیتون و سیر له شده آن را مزه دار کنید و کمی نمک و فلفل را اضافه نموده و مدت زمان مشخصی به آن استراحت بدهید تا طعم آنها به خورد مرغ برود.

سپس داخل یک تابه روغن ریخته و سینه مرغ را با حرارت بالا سرخ کنید. این حرارت بالا باعث می گردد که سینه مرغ آب خود را از دست ندهد و سفت نگردد.

وقتی که سینه سرخ شد می توانید آنها را به تیکه های میانه تقسیم کنید و بعد ظرف سالاد را در نظر گرفته و کاهو ها را داخل آن خورد کنید.

بهتر است که خیلی زیاد درشت نباشند. سپس نان سوخاری را هم به این محتویات اضافه نموده و مخلوط کنید و سینه مرغ را هم اضافه کنید. برای تزیین سالاد سزار روی آن گوجه گیلاسی بچینید و روی همه این محتویات سس سالاد سزار بریزید. اندازهی لیمو روی آن بچکانید تا عطر و طعم بهتری بگیرد.

ضمناً علاوه بر محتویاتی که داخل سالاد سزار به کار می رود سس سالاد سزار هم در طعم بی نظیر آن تاثیر چشمگیری دارد. بنابراین در ادامه مواد لازم برای تهیه سس سالاد سزار را مشاهده می کنید و سپس طرز تهیه سس سالاد سزار را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای سس سالاد سزار

· تخم مرغ : 2 عدد

· پنیر پارمسان : 3 قاشق غذاخوری

· سرکه بالزامیک : 2 قاشق غذاخوری

· سیر : دو حبه

· نمک و فلفل سیاه : به اندازه لازم

طرز تهیه سس سالاد سزار

برای درست کردن سسی که روی سالاد سزار ریخته می گردد باید حدود 2 دقیقه تخم مرغ ها را آب پز کنید و حواستان باشد که بیش از این اندازه تخم مرغ ها نپزند چون قرار نیست که آنها ببندند.

حالا یک ظرف را انتخاب نموده و اندازهی روغن زیتون، سیر له شده، زرده تخم مرغ و پنیر داخل آن بریزید و 4 دقیقه خوب هم بزنید تا وقتی که تغییر رنگ بدهند و سفید شوند.

پس از آن کمی ادویه و سرکه هم به آن اضافه کنید و مجدداً 3 دقیقه هم بزنید تا ظاهری شبیه سس مایونز پیدا کند. سسی که تهیه نموده اید را بمدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا خنک گردد و خود را بگیرد.

به جای سرکه داخل سس سالاد سزار می توانید از آبلیمو هم بهره ببرید و برای مزه دار کردن سینه مرغ می توانید کمی روغن زیتون و سیر له شده را کنار بگذارید و با سینه بخوابانید. اگر تمایل داشتید می توانید از سفیده تخم مرغ برای تزیین سالاد سزار بهره ببرید.

نکات مهم برای خوشمزه شدن سالاد سزار

اگر بخواهید می توانید برای درست کردن سس سالاد سزار از سس هزار جزیره بهره ببرید زیرا طعم بسیار خوشمزه ای به سالاد سزار می دهند.

اگر سیر تازه در اختیار ندارید می توانید از پودر سیر بهره ببرید و یا نان تست و نان سوخاری را با یک دیگر جایگزین کنید.

پیشنهاد می کنیم که از هویج و خیار داخل سالاد سزار استفاده نکنید چون ترکیبات رنگی آن را به هم می زند.

برترین کاهو برای درست کردن سالاد سزار کاهوی رسمی و کاهو پیچ است و بهتر است درشت خورد کنید و به آرامی آنها را مخلوط کنید و در نهایت کمی پنیر پارمسان هم رنده کنید.

در نهایت می توانید این سالاد خوشمزه را که برای 4 نفر تدارک دیده شده بود به عنوان پیش غذا یا میان وعده و یا حتی وعده سبکی مثل شام میل کنید.

دستور پخت سالاد سزار در مجله آشپزی آف دکور

شما می توانید با مراجعه به مجله آشپزی آف دکور به آدرس offdecor.com/cook فهرستی از دستور پخت و طرز تهیه غذاهای ایرانی و بین المللی را در دسته بندی های مختلف غذای ایرانی، پیش غذا، سالاد، کیک و شیرینی و غذای بین الملل را مشاهده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید