سالگرد اولین قربانی کرونا در دنیا، بازگشت به زندگی نرمال در ووهان چین

به گزارش وبلاگ لین هوان، مقامات چین در روز دوشنبه از شناسایی 103 مبتلای جدید در شمال استان هوبی خبر دادند که بالاترین آمار ابتلا از تیر ماه سال گذشته محسوب می گردد.

سالگرد اولین قربانی کرونا در دنیا، بازگشت به زندگی نرمال در ووهان چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین سال گذشته در همین روزها اولین مرگ از ویروس کرونا در ووهان را اعلام نمود. 12 ماه بعد ویروس کووید-19 در یک چرخش دنیای باعث مرگ حدود 1.9 میلیون نفر در دنیا شده است.

به گزارش وبلاگ لین هوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، ویروس کرونا در شهر 11 میلیون نفری ووهان چین که به عنوان منشاء شیوع دنیای این بیماری مشهور شده، از بین رفته است.

در صبح روز دوشنبه و در سالگرد بی سر وصدای اولین قربانی رسمی ویروس کرونا در ووهان، شهروندان آزادانه به سر کار خود رفتند. پارک ها، اماکن تفریحی و حاشیه رودخانه ها شلوغ بود و مردم با پیاده روی در شهر کوشش داشتند تا برچسب آغاز کرونا از شهر خود را بربایند.

مردم ماسک زده شهر ووهان در روز یک ژانویه در مراسم خیابانی جشن سال نو شرکت کردند/ عکس: رویترز

چین اولین مرگ ناشی از یک ویروس ناشناخته را در 11 ژانویه سال 2020 تائید کرد. براساس این گزارش یک مرد 61 ساله که ارتباط مداومی با بازار خیس شهر داشت، به عنوان قربانی اولیه ویروس و منشاء اولیه سرایت بیماری شناخته شد.

بازارهای خیس چین در واقع قصابی های حیوانات زنده هستند. در این بازارها حیوانات را برای مصرف گوشت شان یا زنده می فروشند و یا همانجا برای مشتریان سلاخی می نمایند.

کمی بعد دنیا با بیماری مرگبار کووید- 19 که باعث مرگ مرد 61 ساله چینی شده بود آشنا شد.

همچنان اطلاعات کمی از اولین قربانی (رسمی) این بیماری وجود دارد که شامل نام او می گردد. با این حال بازار خیس ووهان که منشا اولیه این بیماری محسوب می گردد تعطیل شد و همچنان در محاصره شبانه روزی واقع شده است.

متخصصان و کارشناسان مستقل تا به امروز اجازه بازرسی یا بازنگری دقیق از این بازار را نداشته اند.

با این وجود و در سالگرد اولین قربانی کرونا، شهر ووهان احیا شده و به این موضوع افتخار می نماید.

مردم در یک بازار خیابانی در شهر ووهان/ عکس: EPA

شیونگ لیانگ شنگ یکی از ساکنان شهر ووهان که در کنار ده ها زوج دیگر در آفتاب صبحگاهی در یک پارک شلوغ می رقصد در این باره گفت: ووهان در حال حاضر امن ترین شهر چین و شاید امن ترین جای دنیا است.

بسیاری از شهروندان به سمت محل کار خود می رفتند و دیگران نیز در امتداد حاشیه رودخانه قدم می زند. این منظره تضاد شدیدی با بسیاری از کشورهای دنیا دارد که برای مهار ویروس کرونا محدودیت های شدید اعلام نموده و دستور تعطیلات سراسری داده اند.

شیونگ گفت: آگاهی مردم ووهان در کنترل و پیشگیری همه گیری بسیار زیاد است. حتی نوه دو ساله من برای بیرون رفتن از ماسک استفاده می نماید.

چین همچنان با انتقادهای داخلی و خارجی فراوان برای واکنش اولیه در مهار کرونا، کوشش برای سکوت افشاگران و عدم گزارش بیماری در روزهای اولیه ژانویه گذشته روبرو است.

شهر ووهان و استان هوبی دو هفته پس از گزارش اولین مرگ ناشی از شیوع کرونا تحت قرنطینه سراسری نهاده شد و تعطیل شد.

مقامات چین که کوشش بسیاری در نابودی شیوع محلی کرونا در کشورشان دارند در روز دوشنبه (11 ژانویه) از شناسایی 103 مبتلای جدید در شمال استان هوبی خبر دادند که بالاترین آمار ابتلا از تیر ماه سال گذشته در این استان محسوب می گردد.

برای مهار این خوشه جدید از عفونت، مدارس ناحیه شمالی استان هوبی تعطیل و زنجیره عبور و مرور و حمل و نقل قطع شده است.

با این آمار، بسیاری نگران به هم خوردن برنامه سفر صدها میلیون نفر در سال جدید قمری چینی در ماه آینده هستند

با این وجود میزان مبتلایان جدید در استان هوبی چین کسری از مبتلایان در آمریکا، بریتانیا و بسیاری از کشورهای اروپایی است.

منبع: عصر ایران

به "سالگرد اولین قربانی کرونا در دنیا، بازگشت به زندگی نرمال در ووهان چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالگرد اولین قربانی کرونا در دنیا، بازگشت به زندگی نرمال در ووهان چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید