رونمایی از یک آیفون مرموز با ویژگی های متفاوت

به گزارش وبلاگ لین هوان، یک یوتیوبر چینی اقدام به ساخت یک آیفون دست ساز نموده است. این آیفون خاص فاقد بریدگی قطره ای در نمایشگر است.

رونمایی از یک آیفون مرموز با ویژگی های متفاوت

به گزارش وبلاگ لین هوان، شرکت اپل گوشی های آیفون خود را با مشخصات تقریبا ثابت و بدون تغییر عرضه می نماید. در این میان یک یوتیوبر چینی اقدام به ساخت یک گوشی آیفون اختصاصی با مشخصات دلخواه برای خود نموده است. این یوتیوبر چینی برای خود یک آیفون تازه کاملاً کاربردی ساخته است. این آیفون تازه دارای پورت USB-C، جک هدفون 3.5 میلی متری، دوربین سلفی پاپ آپ و قابلیت Touch ID است. از طرفی این جوان چینی بریدگی ناچ که مشخصه مهم آیفون های امروزی است را نیز حذف نموده و یک نمایشگر یک دست ساخته است.

چیزی که این دستاورد را شگفت انگیزتر می نماید این است که آیفون تازهی که او ایجاد نموده است دارای همان تراشه A15 Bionic Apple با اتصال 5G است که در سری آیفون 13 نیز به کار رفته است؛ بنابراین هنگام استفاده از دستگاه به هیچ وجه کارایی آن تفاوتی با آیفون های اصلی ندارد.

از نحوه ساخت این آیفون آغاز می کنیم. به گفته سازنده دستگاه برای ساخت این آیفون تازه باید آخرین نسل آیفون SE (2022) را خریداری کنیم که مجهز به نمایشگر 4.7 اینچی و پردازنده 5G مورد احتیاج برای این پروژه است. نکته مهم در انتخاب این مدل این است که نسل سوم iPhone SE دارای پردازنده Apple A15 Bionic همراه با رم 4 گیگابایتی است که به دستگاه اجازه می دهد به راحتی کار های روزانه را بدون وقفه انجام دهد.

در خصوص طراحی این آیفون تازه باید بگوییم که برای استفاده کامل از صفحه نمایش، سازنده گوشی یک محفظه آلومینیومی مستطیل شکل با حداقل حاشیه ها برای قرار دادن پنل نمایشگر LCD در آن ساخته است. آیفون تازه دارای صفحه نمایش مسطح است که دارای حاشیه های سمت چپ، بالا و راست تقریباً به باریکی 1 میلی متر است.

با این حال، او به همین بسنده نکرد، او می خواست این پروژه آیفون تازه حتی فراتر از این هم پیش برود. از آنجایی که دیگر فضایی در صفحه اصلی برای Touch ID باقی نمانده بود، سازنده تصمیم گرفت حسگر اثر انگشت را در دکمه پاور نصب شده در کنار قاب قرار دهد.

با توجه به این که جایی برای دوربین سلفی جلویی نیز وجود نداشت، این جوان جسور حتی یک مکانیسم موتور پاپ آپ اختصاصی نیز برای قرار دادن دوربین سلفی ایجاد نموده بود.

سازنده این گوشی در جهت تقویت مدل دست ساز خود، باتری آیفون SE 3 را با باتری بزرگ تر آیفون X و درگاه لایتنینگ را با درگاه USB-C تعویض نموده بود. علیرغم تمام تغییرات فوق، سازنده هنوز هم توانست فضای کافی برای قرار دادن جک هدفون 3.5 میلی متری و شارژ بی سیم در آیفون تازه پیدا کند.

محصول نهایی این پروژه واقعاً محصول عجیب و خاصی از آب در آمده است. این آیفون تازه 4.7 اینچی بدون حاشیه از آیفون 13 مینی کوچک تر است؛ با این حال دارای جک هدفون، پورت USB-C و حتی یک باتری بزرگتر از آیفون SE نسل سوم (2022) می باشد.

متأسفانه، این آیفون تازه برای فروش در دسترس نیست و احتمالاً هیچ وقت هم روانه بازار نشود. با این حال، اخیراً شایعاتی مبنی بر استفاده از درگاه USB-C در سری بعدی آیفون 14 منتشر شده است. این اتفاق پیشتر در خصوص iPad Air 4 (2020) و iPad Mini 5 (2021) نیز افتاده بود.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "رونمایی از یک آیفون مرموز با ویژگی های متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از یک آیفون مرموز با ویژگی های متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید