سکوت در بارسلون!

به گزارش وبلاگ لین هوان، اینروزها با افزایش ترافیک شهری، مسائل تردد با خودرو در کلانشهرها هر روز بیشتر و بیشتر شده ضمن آنکه کمبود فضای پارک خودرو از یک سو و غیرقابل استفاده بودن وسایل نقلیهٔ دوچرخ از سوی دیگر باعث خلق و تولد کلاس خاصی از خودروهای جمع و جور شهری برقی با عنوان کوادری سایکل شده که می توان آن ها را موتورسیکلت های چهارچرخ با امکاناتی نزدیک به یک خودرو شهری کوچک نامید که اولاً برای راندن آ ن ها (در بیشتر موارد) احتیاج به گواهینامه رانندگی ندارید و دوماً برای ترغیب شهروندان به خرید این کلاس خودرو، بعضی دولت ها و شرکت های خودروسازی مشوق هایی را تحت عناوین مختلف به خریداران ارائه می دهند.

سکوت در بارسلون!

با این مقدمه به سراغ یکی از جدیدترین میکروکارهای برقی ساخت کمپانی اسپانیایی سایلنس می رویم که یکی از مجموعه های فعال در طراحی و فراوری اسکوتر و خودروهای برقی در اروپا است.

این اولین چهار چرخه تمام الکتریکی سایلنس محسوب می گردد که مکمل طیف اسکوترهای الکترونیکی S01، S02 و S03 است. این چهارچرخه جمع و جور که در کلاس میکروکارهای برقی قرار می گیرد از باتری های قابل جابه جایی تعویض سود می برد که آن را به یک راهکار عملی و واقعی برای رانندگی در شهر با آلایندگی صفر تبدیل می نماید.

سایلنس S04 طولی معادل 2.33 داشته و با عرض 1.56 در کوچکترین فضاهای شهری ممکن قابل پارک کردن می باشد. طراحی بدنهٔ آن در عین سادگی، بسیار مدرن و به روز بوده و علی رغم داشتن حجمی جعبه ای شکل با داشتن چراغ های جلوی LED و چهره ای تهاجمی، هندسه کلی بدنه اش خوشایند و متناسب (البته در کلاس خودش) به نظر می رسد. همچون تمامی میکروکارهای شهری چرخ ها در چهار گوشه بدنه قرار گرفته اند تا از حداقل فضای موجود در کابین بتوان حداکثر بهره را برد.

در داخل کابین چیدمانی ساده شامل دو جایگاه و یک فضای چمدان 310 لیتری (10.9 فوت مکعبی) بسیار مناسب وجود دارد، اما نباید انتظار فضاسازی عجیب و طراحی خارق العاده ایورا داشته باشید. تجهیزات و امکاناتی شامل شیشه های برقی، تهویه مطبوع و ABS برای این چهارچرخه کوچک در کنار ورود و استارت بدون کلید به وسیله گوشی هوشمند کاربر نیز در نظر گرفته شده است.

در بخش قوای محرکه نیز سایلنس S04 با دو توان خروجی و ظرفیت متفاوت عرضه خواهد شد. اولین موتور به عنوان چهار چرخه سبک L6e با موتور الکتریکی 8 اسب بخار (6 کیلووات / 8 اسب بخار)، حداکثر سرعت محدود 45 کیلومتر در ساعت (28 مایل در ساعت) و باتری 5.6 کیلووات ساعت عرضه می گردد. این مشخصات به دارندگان S04 اجازه می دهد تا با گواهینامه موتور سیکلت از سن 15 سالگی در اسپانیا امکان راندش را داشته باشند.

و اما نوع دوم به عنوان چهار چرخه سنگین L7e با موتور الکتریکی 19 اسب بخار (14 کیلووات / 19 اسب بخار) عرضه خواهد شد که حداکثر سرعت 90 کیلومتر در ساعت (56 مایل) را امکان پذیر می نماید. باتری دوگانه با ظرفیت کلی 11.2 کیلووات ساعت برای برد 149 کیلومتر (92.6 مایل) مطابق با استانداردهای WMTC (همونولوژی مورد استفاده در موتور سیکلت ها) مناسب است. در هر دو نسخه، باتری ها قابل تعویض (سواپ باتری) هستند، بنابراین می توان آنها را با باتری های کاملاً شارژ شده در یکی از ایستگاه های تعویض باتری Silence با اشتراک ماهیانه 20 یورو (23 دلار) جایگزین کرد. بسته باتری نیز در یک چرخ دستی کوچک واقع شده است تا مالک S04 بتواند آن را در خانه یا محل کار شارژ کند. این ویژگی که به وسیله رقیب ACM City One نیز گنجانده شده است، برای شهروندان اروپایی که در آپارتمان هایی بدون فضای پارک اختصاصی زندگی می نمایند بسیار مفید خواهد بود.

تمامی مراحل طراحی، توسعه و فراوری این مدل در اسپانیا و در شهر بارسلون، اسپانیا به انجام رسیده است. کمپانی سایلنس هنوز تاریخ رسمی عرضه S04 را در بازار اعلام نکرده است، اما شایعه شده است که اولین نسخه های فراوریی در اواسط سال 2022 به بازار عرضه می شوند و قیمت نسخه پایه آن از حدود 7500 یورو (8695 دلار) آغاز می گردد.

مدل های رقیب در این بخش شامل Mobilize EZ-1، خواهر و برادر سیتروئن Ami و Opel Rocks-e، Microlino 2.0 رترو، و ACM City One، و غیره هستند. اسکوترهای الکترونیکی Silence نیز با نام تجاری SEAT MO به فروش می رسند. در واقع، SEAT MO eScooter 125 یک Silence S01 تغییر یافته است، در حالی که SEAT MO eKickScooter 65 یک Silence S02 است. این می تواند به این معنی باشد که نسخه فراوریی آینده SEAT Electric Minimo Concept از سال 2019 ممکن است ارتباط نزدیکی با Silence S04 داشته باشد، اگرچه در حال حاضر این فقط حدس و گمان است.

منبع: بلاگ دیوار

به "سکوت در بارسلون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت در بارسلون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید