روش های طبیعی برای افزایش اکسید نیتریک

به گزارش وبلاگ لین هوان، اکسید نیتریک مولکولی است که به طور طبیعی از طریق بدن شما تولید می شود و برای بسیاری از جنبه های سلامتی شما مهم است. مهمترین عملکرد آن شامل باز کردن عروق است، به این معنی که عضلات داخلی رگ های خونی را شل می کند که این موضوع باعث افزایش گردش خون می شود. تولید اکسید نیتریک برای سلامت کلی ضروری است زیرا به شما اجازه می دهد خون، مواد مغذی و اکسیژن به طور موثر و کارآمد به قسمت های مختلف بدن شما منتقل شود. در حقیقت، کاهش تولید اکسید نیتریک با بیماری های قلبی، دیابت و اختلال در نعوظ همراه است. خوشبختانه روش های زیادی برای حفظ سطح مطلوب اکسید نیتریک در بدن شما وجود دارد. در ادامه این مقاله از وبلاگ خبرنگاران به روش های طبیعی برای افزایش اکسید نیتریک اشاره می کنیم.

روش های طبیعی برای افزایش اکسید نیتریک

مصرف سبزیجات حاوی نیترات

نیترات، ترکیبی ست که در برخی از سبزیجات یافت می شود. وجود این ترکیب یکی از دلایل مهمی است که مصرف سبزیجات را برای حفظ سلامتی ضروری می کند. سبزیجات حاوی نیترات بالا شامل این موارد هستند:

  • کرفس
  • شاهی
  • جعفری فرنگی
  • کاهو
  • چغندر
  • اسفناج
  • آروگولا

هنگامی که این گروه از غذاها مصرف می شوند، نیترات ها به اکسید نیتریک تبدیل می شوند، که طیف گسترده ای از مزایای سلامتی مربوط به سلامت قلب و عملکرد ورزشی را به همراه دارد. در حقیقت، چندین تحلیل نشان داده است که خوردن سبزیجات غنی از نیترات می تواند فشار خون را به مقدار برخی داروهای فشار خون کاهش دهد.

مصرف سبزیجات حاوی نیترات، به خصوص چغندر، به بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران کمک می کند. با وجود تأثیراتی که نیترات ها بر روی تولید اکسید نیتریک در بدن شما دارند، برخی از افراد از ترس مضر بودن و ایجاد سرطان از آنها اجتناب می کنند. این امر احتمالا به این دلیل است که نیترات سدیم معمولا به عنوان ماده نگهدارنده و ثابت کننده رنگ در بیکن و هات داگ استفاده می شود.

خوردن این غذاها با سرطان روده ارتباط دارد و گمان می رود نیترات ها مقصر باشند. نیترات ها می توانند ترکیباتی مانند نیتروسامین ایجاد کنند که توانایی ایجاد سرطان را دارند. با این حال، سبزیجات، که بیش از 80 درصد از مصرف نیترات را تشکیل می دهند، حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C هستند که به جلوگیری از تشکیل چنین ترکیبات سرطان زایی کمک می کند. بنابراین، نیترات موجود در سبزیجات بی ضرر است، در حالی که نیترات موجود در گوشت های فرآوری شده می تواند برای سلامتی دردسرساز باشد، به ویژه اگر بیش از حد و در مدت طولانی مصرف شود.

مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش دهید

اکسید نیتریک یک مولکول ناپایدار است که به سرعت در جریان خون تخریب می شود، بنابراین باید دائما تجدید شود. یکی از راه های افزایش پایداری و کاهش تجزیه آن، مصرف آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که رادیکال های آزاد را خنثی می کنند، که این موضوع به عمر کوتاه اکسید نیتریک کمک می کند. این آنتی اکسیدان ها در همه مواد غذایی وجود دارند، به خصوص خوراکی هایی که منشا گیاهی دارند، مانند انواع میوه ، سبزیجات، مغزها، دانه ها و غلات.

چند آنتی اکسیدان مهم شامل این موارد هستند:

ویتامین C

این آنتی اکسیدان به بدن شما کمک می کند تا بافت های پیوندی از جمله پوست، استخوان ها، تاندون ها و غضروف ها را تشکیل دهد. همچنین، این ویتامین مواد شیمیایی مغزی تولید می کند که به سلول های عصبی کمک می کند تا با هم ارتباط برقرار کنند.

ویتامین E

این آنتی اکسیدان از سلول ها در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد که تصور می شود در پیری و بیماری کمک می کنند، محافظت می کند. همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد.

پلی فنول ها

این دسته از آنتی اکسیدان ها فواید مختلفی برای بدن دارند. کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی از جمله فواید پلی فنول هاست.

گلوتاتیون

گلوتاتیون مادر همه آنتی اکسیدان ها است، گلوتاتیون اصلی ترین آنتی اکسیدان و عامل سم زدایی از هر سلول در بدن شما است.

سبزیجاتی که دارای نیترات زیادی هستند نیز ذاتا آنتی اکسیدان زیادی دارند، به همین دلیل احتمالا سبزیجات در افزایش و حفظ سطح بهینه اکسید نیتریک بسیار موثرند.

استفاده از دهان شویه را محدود کنید

دهانشویه باکتری های موجود در دهان شما را که می توانند به رشد حفره ها و سایر بیماری های دهان و دندان کمک کنند، از بین می برد. متاسفانه، دهانشویه همه انواع باکتری ها را از بین می برد، از جمله باکتری های مفید که به تولید اکسید نیتریک کمک می کنند. باکتری های ویژه در دهان، نیترات را به اکسید نیتریک تبدیل می کنند. در حقیقت، انسان ها بدون این باکتری ها نمی توانند از نیترات، اکسید نیتریک تولید کنند. تحقیقات نشان داده است که دهانشویه باکتری های دهانی مورد نیاز برای تولید اکسید نیتریک را تا 12 ساعت از بین می برد. این امر منجر به کاهش تولید اکسید نیتریک و در مواردی افزایش فشار خون می شود.

اثرات مخرب دهانشویه بر روی تولید اکسید نیتریک حتی ممکن است به توسعه دیابت کمک کند. زیرا اکسید نیتریک، مقدار انسولین را نیز تنظیم می کند. این امر به سلول ها کمک می کند تا انرژی حاصل از غذا را پس از هضم مصرف کنند. بدون اکسید نیتریک، انسولین نمی تواند به درستی کار کند. بنابراین، برای حفظ تولید کافی اکسید نیتریک، بهتر است از دهانشویه به مقدار محدود استفاده کنید.

انجام حرکات ورزشی را از قلم نیاندازید

ورزش باعث پمپاژ خون شما می شود، بیشتر به این دلیل که عملکرد لایه درون رگی (اندوتلیوم) را بهبود می بخشد. اندوتلیوم به لایه نازکی از سلول ها گفته می شود که رگ های خونی را پوشانده است. این سلول ها نیتریک اکسید تولید می کنند که رگ های خونی را سالم نگه می دارد. تولید ناکافی اکسید نیتریک منجر به اختلال عملکرد اندوتلیوم می شود، که می تواند به تصلب شرایین، فشار خون بالا و سایر عوامل خطر بیماری قلبی کمک کند. ورزش با افزایش توانایی طبیعی بدن در تولید اکسید نیتریک، سلول های اندوتلیال و رگ های خونی را سالم نگه می دارد. چندین مطالعه نشان داده است که فعالیت بدنی منظم باعث افزایش گشاد شدن عروق اندوتلیال در افرادی که فشار خون بالا و بیماری قلبی دارند و همچنین در افراد سالم می شود.

مزایای ورزش در سلامتی اندوتلیال و تولید اکسید نیتریک در کمتر از 10 هفته با ورزش 30 دقیقه ای حداقل سه بار در هفته قابل مشاهده است. برای دستیابی به نتایج مطلوب، تمرینات هوازی، مانند پیاده روی یا آهسته دویدن را با تمرینات بی هوازی، مانند تمرینات مقاومتی، ترکیب کنید. انواع تمرینی که انتخاب می کنید باید مواردی باشد که از آن ها لذت می برید و می توانید برای مدت طولانی انجام دهید.

نتیجه گیری

اکسید نیتریک یک مولکول ضروری است که برای سلامت کلی مورد نیاز است. اکسید نیتریک به گشاد کردن عروق خونی کمک می کند. این اثر باعث می شود خون، مواد مغذی و اکسیژن آزادانه به هر قسمت از بدن شما جریان یابد. اما وقتی تولید اکسید نیتریک کاهش می یابد، سلامتی شما به خطر می افتد.

بنابراین، دستیابی و حفظ سطح مطلوب اکسید نیتریک در بدن مهم است. رژیم غذایی حاوی سبزیجات غنی از نیترات و آنتی اکسیدان ها یا استفاده از مکمل ها روش های مفیدی برای تقویت تولید طبیعی نیتریک اکسید در بدن شما هستند. سایر راهکارهای اثبات شده شامل محدود کردن دهانشویه و ورزش منظم است.

منبع: اسنپ مارکت

به "روش های طبیعی برای افزایش اکسید نیتریک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های طبیعی برای افزایش اکسید نیتریک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید