رندرها و مشخصات گوشی وان پلاس 10 (یا 10T) فاش شد

به گزارش وبلاگ لین هوان، ظاهراً شرکت وان پلاس روی گوشی پرچم دار تازهی کار می نماید و قرار است به زودی از آن رونمایی کند. به گفته بعضی از منابع خبری، این گوشی هوشمند با نام وان پلاس 10T در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. با این حال، نمی توان احتمال نام گذاری وان پلاس 10 را نیز برای این گوشی هوشمند تازه رد کرد. به همین دلیل، وب سایت Onsitego بعضی از رندرهای منتسب به این گوشی را همراه با مشخصات کلیدی آن فاش نموده که به لطف آن ها می توانیم به اطلاعات خوبی در خصوص این گوشی هوشمند دست پیدا کنیم.

رندرها و مشخصات گوشی وان پلاس 10 (یا 10T) فاش شد

وان پلاس بعد از اینکه تصمیم گرفت میان رده های سری نورد را فراوری و روانه بازار کند، تعداد گوشی های این شرکت در هر سال افزایش پیدا کرد. پیش تر فقط 3 یا نهایتاً 4 گوشی از این شرکت را در بازار شاهد بودیم اما بعدها این تعداد به 5 و بیشتر هم رسید. حال به نظر می رسد شرکت چینی اکنون که تقریباً دو فصل کامل از سال 2022 را سپری نموده ایم، تا فصل پاییز از 8 گوشی نو رونمایی کند که یکی از آن ها گوشی هوشمند وان پلاس 10 (یا 10T) خواهد بود. این شرکت چینی همچون سایر شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی خود را برای حضوری قدرتمندانه تر در بازار جهانی محصولات هوشمند آماده می نماید تا بتواند فرایند روبه رشد سال گذشته را در امسال نیز ادامه دهد.

رندرهایی که اخیراً به وسیله وب سایت Onsitego منتشر شده، نشان می دهد که وان پلاس 10T روی پنل جلویی مجهز به حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی است. در سمت چپ بدنه این گوشی دکمه کم و زیاد کردن صدا و در سمت راست آن نیز دکمه پاور دیده می گردد. به نظر می رسد که این گوشی هوشمند هم نیز فاقد نوار لغزنده هشدار وان پلاس است. روی قاب پشتی وان پلاس 10 یک ماژول دوربین بسیار بزرگ تعبیه شده که تقریبا یک سوم قاب پشتی را اشغال می نماید. این ماژول دوربین مربعی شکل، مجهز به سه دوربین و یک فلش LED است. در واقع می توان گفت که مهندسان وان پلاس برای طراحی قاب پشتی این گوشی هوشمند از طراحی گوشی وان پلاس 10 پرو 5G الهام گرفته اند.

طبق نوترین اطلاعات منتشر شده، وان پلاس 10 مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED است که رزولوشن Full HD+ و نرخ رفرش ریت 120 هرتزی بهره می برد. وان پلاس روی پنل جلویی این گوشی هوشمند یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تعبیه نموده که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. سیستم دوربین سه گانه این گوشی هوشمند نیز متشکل از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی است. در این سنسور، دوربین اولترا واید 16 مگاپیکسلی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز دیده می گردد.

در خصوص پردازنده این گوشی خبرها کمی ضدونقیض است. پیش تر از پردازنده Dimensity 9000 مدیاتک به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند یاد می شد، اما اکنون گزارش های نو پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 که به تازگی معرفی شده را به عنوان مغز متفکر وان پلاس 10 مطرح می نمایند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه قدرتمندتر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه بازار شده است. باید خاطر نشان کنیم که این چیپست نو به جای فرآیند ساخت 4 نانومتری سامسونگ، به یاری فرآیند 4 نانومتری TSMC فراوری شده است. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود 10 درصد سریع تر است و برای فرکانس پردازنده گرافیکی هم با 10 درصد افزایش روبرو خواهیم شد. در مجموع می توان گفت که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 از نظر پایداری عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

در کنار این پردازنده قدرتمند حافظه رم LDRR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 نیز تعبیه شده است. شنیده ها حاکی از آن است که این گوشی هوشمند نو از شارژری با سرعت شارژ 150 واتی پشتیبانی می نماید. شارژری که گفته می گردد می تواند باتری 4800 میلی آمپر ساعتی این گوشی را در مدت تنها 13 دقیقه به صورت کامل از صفر تا صد شارژ کند.

سیستم عامل اندروید 12 نیز به صورت پیش فرض روی این گوشی هوشمند نصب خواهد شد. از دیگر قابلیت های این گوشی هوشمند می توان به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و بلندگوهای استریو اشاره نمود. گفته می گردد که وان پلاس 10 (یا 10T) از لحاظ مشخصات فنی بین دو گوشی وان پلاس 10R و وان پلاس 10 پرو قرار خواهد گرفت. طبق اطلاعات فاش شده از وب سایت مذکور، احتمالاً در ماه جولای این گوشی هوشمند نو وان پلاس به کاربران معرفی خواهد شد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "رندرها و مشخصات گوشی وان پلاس 10 (یا 10T) فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رندرها و مشخصات گوشی وان پلاس 10 (یا 10T) فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید