خبرنگاران مسافرتی که نیمه تمام ماند

به گزارش وبلاگ لین هوان، سنندج - خبرنگاران - مسافران و گردشگرانی که کردستان را برای سفر نوروزی خود انتخاب کردند در بعضی از شهرهای استان مورد استقبال قرار گرفتند و در تعدادی هم با افزایش آمار کرونا به آنها 72 ساعت فرصت داده شد که از شهر خارج شوند.

خبرنگاران مسافرتی که نیمه تمام ماند

به گزارش وبلاگ لین هوان بیش از یک سال از شیوع کرونا در کشور و کردستان می گذرد و در این مدت تعدادی زیادی مبتلا شدند و بهبود پیدا کردند و در این بین هم افرادی جانشان را از دست دادند.

این روزها دیگر کسی پیدا نمی گردد که اسم کرونا را نشنیده باشد و از نحوه سرایت آن اطلاع نداشته باشد و همه کم تا بیش پیگیر اخبار و آخرین دستاوردها و پژوهش های اجرا شده در مورد این بیماری هستند.

یک سال مردم سخت ترین شرایط اقتصادی و بیماری را تحمل کردند و حال احتیاج به تجدیدقوا دارند و هیچ زمینه ای هم برای کسب انرژی و روحیه و کمی شادی و نشاط برای آنها فراهم نشده و تنها چیزی که کمی آنها را تسکین می دهد تعطیلات نوروز سال جاری است.

علاوه بر این شیوع کرونا به بخش اقتصادی به ویژه صنعت گردشگری، بازار و بازاریان و بسیاری از صاحبان واحدهای صنفی و صنعتی ضرر اقتصادی بسیاری رساند و این افراد سال جاری تنها امیدشان برای جبران کمی از این آسیب ها؛ بازار ایام عید و حضور مسافران و گردشگران است.

هرچند هیچ کسی منکر این نمی گردد که سلامتی مردم در اولویت قرار گرفته است و همه هم خواستار توجه به آن بوده و هستند و با برنامه هایی که در این راستا به طور اصولی و با درنظر دریافت همه جوانب اجرا گردد نیز مخالفتی ندارد.

ولی آنچه این روزها ذهن کردستانی ها را مشغول نموده نحوه برخورد با مسافران نوروزی است که در مرکز استان از آنها استقبال و همین مسافران که از سنندج به شهرهای دیگر رفته بودند در آن شهرها به آنها اولتیماتوم 72 ساعته برای خروج داده شد.

در فرودگاه سنندج مراسم استقبال از مسافران نوروزی برگزار می گردد این در حالی است که رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در آخرین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در مورخ 26 اسفند سال 1399 تشکیل شد، گفت: شیب کرونا در استان بصورت ملایم در حال صعودی شدن است، و دیواندره شرایط نارنجی دارد و شرایط سنندج هم تا چند روز آینده در زمینه آمار بیماری شدید خواهد شد.

فرزین رضاعی با هشدار درباره سفر به مریوان و اقامت مسافر در این شهرستان هم اضافه کرد: تعطیلات نوروز می تواند خطری برای شیوع گسترده کرونا در این شهرستان باشد و تاکید دانشگاه علوم پزشکی ممنوعیت پذیرش مسافر در شهرهای مسافرپذیر استان است.

با وجود این سخنان؛ تصمیمی با توجه به گفته های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اتخاذ و بر اساس این پیش بینی ها به مسافران اعلام نشد که شهرهای مسافرپذیر این استان را برای مسافرت انتخاب ننمایند.

مسافران آمدند و چمدان هایشان را تازه باز نموده و در هتل و مهمانپذیرهای شهرستان های بانه و سقز مستقر شده بودند که از سوی ستاد کرونا اعلام شد این مسافران 72 ساعت فرصت دارند این شهرها را ترک نمایند.

بسیاری بر این باور هستند که نمی گردد در شرایط زرد و آبی مانع رفت و آمد مردم یا کسب و کار آنها شد اما این سوال مطرح می گردد چرا باوجود هشدارهای مسوولان دانشگاه علوم پزشکی نسبت به فرایند صعودی آمار مبتلایان به کرونا دست روی دست گذاشته شد تا مسافران مسافرتشان را شروع نمایند و با خاطره های تلخی شهرهایی که به آن وارد شدند را ترک نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مسافرتی که نیمه تمام ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسافرتی که نیمه تمام ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید