تشریح برنامه های ایران برای سومین عید بهاره چینی ها

به گزارش وبلاگ لین هوان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، تشریح برنامه های ایران برای سومین عید بهاره چینی ها صورت گرفت.

تشریح برنامه های ایران برای سومین عید بهاره چینی ها

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سومین عید بهاره چینی ها در ایران چگونه برگزار می گردد؟

وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در هفته های گذشته بخشنامه ای را درباره رویداد قرن ها دوستی؛ سومین عید بهاره چینی ها در ایران صادر کرد که استانها را متعهد می کرد در بازه زمانی 24 بهمن تا 9 اسفند برابر با سال نو چینی، به فراوری محتوا و نشر در فضای مجازی بپردازند. محتوای این بخشنامه در شرایطی که موج و نوع جدیدی از ویروس کرونا در دنیا شایع شده و همچنین با توجه به پیشینه شروع شیوع این ویروس خبرساز شد. ایرادهایی نیز از سوی بعضی رسانه ها و فعالان توریستی درباره نحوه نشر تبلیغات به زبان چینی وارد شد و این نکته تذکر داده شد که کاربران چینی به وبسایت های ایرانی و یا اینستاگرام که در آن بخشنامه مورد اشاره بوده، دسترسی ندارند تا از محتوای تبلیغاتی که به زبان چینی فراوری می گردد، بهره برداری نمایند.

حالا مدیرکل بازاریابی و تبلیغات توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در وبیناری با مدیران استانی به توضیح جزئیاتی از شیوه تبلیغات به زبان چینی و برنامه های کمپین سومین عید بهاره چینی ها پرداخت و تاکید نمود: بدیهی است در شرایط همه گیری کرونا، که نه چینی ها تا الان اجازه سفر پیدا نموده اند و نه کشور ما مرزهایش را به روی توریستان عادی بازگشایی نموده است، مهمترین راه حل برای عقب نماندن از رقبا، حضور در فضای مجازی در قالب فراوری محتوای متناسب و نشر در بخش چینی وبسایت های توریستی استان، کشور، سفارتخانه ها و رایزنی های فرهنگی در خارج کشور از یک سو و رسانه اجتماعی متداول در بازار چین از سوی دیگر برای دوران فروکشی کرونا و برداشته شدن محدودیت های سفرهای بین المللی است.

بنابر گزارشی که روابط عمومی معاونت توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی از این جلسه مجازی منتشر کرد، محمد قاسمی یادآور شد: از سال 96 معاونت توریستی براساس خروجی تحقیقات بازار خود به این جمع بندی رسید که تعطیلات عید بهاره چینی ها که هر سال از 24 بهمن تا 9 اسفند برگزار می گردد، یکی از فرصت هایی است که می تواند برای جذب توریست از بازار عظیم چین با بیش از 150 میلیون توریست خروجی مفید باشد، بنابراین درصدد اجرای طرحی با عنوان برگزاری رویداد قرن ها دوستی، سومین عید بهاره چینی ها در ایران برآمد که طبق آن استانهای هدف توریستان چینی ضمن ایجاد هماهنگی با بخش خصوصی برای کسب آمادگی های لازم و ارائه مشوق هایی برای پذیرش این توریستان، مدتی قبل از عید بهاره چینی برنامه هایی را همسو با این عید به اجرا درمی آورند تا نظر این بخش مهم از بازار دنیای را به خود جلب نمایند.

او ادامه داد: این طرح در سالهای 96 و 97 اجرایی شد، ولی در سال 98 متاسفانه با شیوع کرونا عملا متوقف شد. در سال 99 نیز با تداوم بیماری کرونا و رکود حاصل از آن صرفا به منظور معرفی ظرفیت های توریستی کشور، تداوم سالانه رویداد و یادآوری نام ایران به طور مستقیم در حافظه بازار عظیم چین و بطور غیرمستقیم در خاطره سایر بازارها و در نتیجه حفظ سهم جمهوری اسلامی ایران از این بازار در دوران پساکرونا - و نه جذب توریست در دوران اوج شیوع این بیماری ظرف سال جاری که خود از بدیهیات است - در دستور کار نهاده شد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات توریستی گفت: آنطور که در بخشنامه های مربوطه نیز صراحتاً ذکر شده، اقدامات برنامه ریزی شده همگی برای افزایش پتانسیل توریستی در دوران پساکرونا است. این اقدام در این برهه زمانی یک فعالیت فرهنگی بشمار می آید که موجب قرابت و تحکیم روابط دو کشور می گردد و پس از انتها همه گیری کرونا و رونق دوباره توریستی اثرات و نتایج مثبت خود را نشان خواهد داد، بویژه اینکه با وجود لغو ویزا با کشور چین، به محض بازگشایی مرزها این کشور در اولویت های اول اعزام توریست به ایران واقع شده است.

او یادآور شد: در آبان نحوه و استانداردهای مورد نظر برای فراوری محتوا، الزامات فراوری و کانال های نشر محتوای فراوریشده به استان ها ابلاغ شد که طبق آن محتوای فراوریی شامل کلیپ های کوتاه، عکس های منتخب باکیفیت و همچنین یادداشت ها، کامنت ها و پست های توریستان چینی در خصوص استان و کانال اصلی در نظر گرفته شد.

قاسمی اضافه نمود: به منظور توزیع بین المللی محتوای فراوریی به ترتیب اولویت، مواردی از جمله صفحات رسمی وی چت و ویبو متعلق به سفارت و کنسولگری ها و رایزنی های فرهنگی ایران در چین، صفحه چینی سایت رسمی ویزیت ایران به عنوان محل اصلی بارگذاری و دانلود محتوا، فضای مجازی تورگردانان، راهنمایان، شرکت های ایرانی فعال در بازار چین، صفحات مجازی ایرانیان ساکن چین، فضای مجازی تورگردانان و دفاتر خدمات مسافرتی چینی که با همتای ایرانی خود کار می نمایند و نیز فضای اختصاصی ایجادشده در وبسایت ادارات کل منتخب که بیشتر آنها صفحه چینی زبان دارند، برای این منظور درنظر گرفته شده است.

وی گفت: در کنار موارد شش گانه فوق، استان ها همچنین می توانند محتوای فراوریی را علاوه بر بارگذاری در بخش چینی وبسایت استانی، در صفحات خود در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک گذارند که این اقدام عمدتاً مصرف داخلی داشته و با هدف ایجاد بستری برای تشکیل بانک اطلاعاتی متنوع از تصاویر و ویدئوهای فراوریی، آگاهی بخشی و جریان سازی عمومی، موضوع سفر توریستان چینی بین فعالان محلی و شهفرایندان استان های میزبان و همچنین آماده سازی پیشاپیش اذهان آنها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات توریستی اظهار کرد: برگزاری رویداد عید بهاره را هر سال با حضور تصمیم گیران بخش دولتی، مجریان خدوم بخش خصوصی و رسانه آسیب شناسی نموده ایم و این فرایند قطعا ادامه خواهد داشت و باور داریم در این راستا ایده ها و نقدها به بهبود برنامه یاری خواهند کرد.

بنابر اعلام معاونت توریستی، در نتیجه برگزاری رویداد عید بهاره چینی در سالهای 96 و 97، بیش از 1000 نفر توریست چینی اقدام به رزرو تور برای بازه زمانی مصادف با عید بهاره در سال 98 به مقصد ایران نموده بودند که بدلیل شیوع کرونا لغو شد.

منبع: همگردی

به "تشریح برنامه های ایران برای سومین عید بهاره چینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح برنامه های ایران برای سومین عید بهاره چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید