خبرنگاران ایجاد 10 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ لین هوان، بجنورد- خبرنگاران- سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی اعلام نمود: در سال تحصیلی آینده این مرکز آموزش عالی در 10 رشته جدید دانشجو خواهد پذیرفت که امور بورس و آرایش زنانه از آن جمله است.

خبرنگاران ایجاد 10 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی خراسان شمالی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

دکتر علی بادامی روز چهارشنبه در گفت و گو با وبلاگ لین هوان این استان گفت: کاردانی حرفه ای امور بورس و حقوق شورای حل اختلاف، عملیات مرزبانی، کشفیات جدید سرقت، آرایش زنانه، مددکاری اجتماعی و مددکاری خانواده، امداد سوانح و امور بورس، دوخت و تکنولوژی لباس و مکانیک خودرو از جمله رشته های جدید است که در مارکز مختلف این دانشگاه ایجاد شده است.

وی گفت: این مرکز آموزش عالی 67 کد رشته دارد که شامل 45 رشته در مقطع کاردانی و 22 رشته در مقطع کارشناسی است که رشته های جدید کاردانی حرفه ای بورس و آرایش زنانه از پراستقبال ترین رشته ها محسوب می گردد.

جذب 75 درصد دانشجویان در بازار کار

بادامی گفت: 75 درصد دانش آموختگان این مرکز آموزش عالی جذب بازار کار شده اند و حال آنکه میزان اشتغال دانش آموختگان دیگر دانشگاه ها کمتر از این است، حتی در بعضی از رشته ها از جمله رشته آلومینیوم در مرکز جاجرم تا 90 درصد دانش آموختگان نیز وارد بازار کار شده اند.

وی اضافه نمود: یکی از ویژگی های مهم این مرکز آموزش عالی این است که سربازان نیز می توانند به تحصیل در دانشگاه بپردازند، طبق موافقت نامه ها از سوی سازمان های مربوطه سربازان می توانند در مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان (انصار المهدی) درس بخوانند.

وی با بیان اینکه دانشجویان تا 70 درصد هزینه های آموزشی را می توانند از صندوق رفاه وام بگیرند، گفت: کوشش می کنیم تا این میزان را به 90 درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 800 دانشجو جذب این مرکز آموزش عالی شدند، اضافه نمود: پیش بینی می گردد سال جاری نیز بیش از هزار دانشجو را در رشته های مختلف جذب کنیم.

وی گفت: مهلت ثبت نام در رشته کاردانی بدون کنکور چهارم تا 11 شهریورر ماه و در مقطع کارشناسی نیز 11 تا 17 شهریورماه جاری است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی گفت: دانشجویان این استان 17 اختراع در زمینه های مختلف داشته اند که یکی از این موارد راه اندازی سازه فراوری مکانیزه عسل است که در مرکز شیروان ثبت شده و برای اجرایی شدن آن نیز 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که حتی از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری نیز تایید شده است.

بادامی، دانشگاه علمیکاربردی را ماموریت گرا دانست و اضافه نمود: هم اکنون مشکل اساسی کشور اشتغال است و دانشگاه علمی کاربردی نیز رسالت خود را تربیت و تامین نیروی ماهر و به نوعی آچار به دست می داند.

وی یکی از مهمترین مزیتهای این دانشگاه را ایجاد رشته متناسب با نیازهای محلی و بومی خواند که زنبور عسل و پسته از آن جمله است و البته ایجاد رشته های اسب و فرش نیز به علت نبود امکانات و زیرساختهای لازم در استان، مورد موافقت ارزیابان قرار نگرفت.

هم اکنون 2 هزار و 400 دانشجو در مراکز آموزش علمی کاربردی خراسان شمالی در حوزه های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر تحصیل می نمایند.

خراسان شمالی حدود 40 هزار دانشجو دارد که در 40 مرکز آموزش عالی دولتی، غیردولتی و پیغام نور مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ایجاد 10 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایجاد 10 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید