جمعیت کم عامل تغییر رنگ کرونایی کوهسرخ است

به گزارش وبلاگ لین هوان، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ گفت: جمعیت پایین کوهسرخ موجب شده حتی با سه بستری رنگ شهرستان به قرمز تغییر یابد؛ در صورتی که شاید در شهرستان هایی با جمعیت بیشتر حتی اگر چندین نفر هم بستری شوند شرایط شان به قرمز تغییر نکند.

جمعیت کم عامل تغییر رنگ کرونایی کوهسرخ است

عمید شمسایی در گفت وگو با وبلاگ لین هوان درباره آخرین شرایط واکسیناسیون کووید 19 در این شهرستان اضافه نمود: تا به امروز 86 درصد جمعیت بالای پنج سال در این شهرستان واکسن نوبت اول، 77 درصد نوبت دوم و 53 درصد نیز واکسن نوبت سوم خود را دریافت کرده اند.

وی با ابراز تأسف از اینکه علی رغم تمام هشدارها و توصیه ها هنوز 14 درصد از جامعه هدف هیچگونه واکسنی را دریافت نکرده اند، اظهار کرد: علاوه بر حضور خانه به خانه به وسیله بهورزان گروه های جهادی هم در ایام نوروز با حضور در روستاهایی مانند علی آباد، مکی و... که درصد تزریق واکسن شان پایین تر بود، ضمن ارائه آموزش های لازم اقدام به تزریق واکسن نمودند اما بعضی هم هستند که اعتقادی به تزریق واکسن ندارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ توضیح داد: هر چند تا قبل از اینکه واکسیناسیون گروه بالای پنج سال شروع گردد، درصد واکسیناسیون شهرستان بیش از 93 درصد بود اما اکنون به 86 درصد رسیده است. از سویی چون مدارس هم در این مدت تعطیل بودند، این همکاری ها تا حدودی کمتر شده بود که امیدواریم با همکاری اداره آموزش و پرورش به زودی واکسیناسیون تمام دانش آموزان انجام گردد.

وی با بیان اینکه 97 درصد مادران باردار دوز اول و 87 درصد دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند، گفت: چون هنوز نوبت تزریق دوز سوم بسیاری از مادران باردار نرسیده، آمار پایین تر است.

شمسایی ادامه داد: علی رغم اینکه برای تزریق واکسن هیچگونه کمبود و محدودیتی نداریم اما اکنون تزریق واکسن به 50 دوز در روز کاهش یافته است.

وی از فوت یک نفر در روستای مکی بر اثر ابتلا به کرونا در روز گذشته اطلاع داد و اظهار کرد: با توجه به جمعیت کمی که داریم، حتی یک نفر که فوت و یا سه نفر بستری می شوند، رنگ شهرستان تغییر می نماید چون کوهسرخ شهرستان شده، به علت جمعیت پایین کمی متضرر شده است.

وی با اشاره به اینکه کوهسرخ به علت محرومیت به شهرستان ارتقا یافت نه جمعیت وگرنه شرایط کوهسرخ از نظر کرونا بحرانی نیست، گفت: در حال حاضر درصد استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی حدود 55 تا 60 درصد است. اکنون 2 نفر در بیمارستان کاشمر بستری هستند.

شمسایی اظهار کرد: نتیجه تست 30 درصد از کسانی که برای تست رپید و PCR مراجعه می نمایند، مثبت است که کوشش می گردد با ارائه آموزش های لازم تا بهبودی کامل در خانه قرنطینه شوند.

وی در ادامه به شرایط بهداشتی مدارس اشاره نمود و گفت: خوشبختانه در شهرستان کوهسرخ رعایت پروتکل های بهداشتی مطلوب ارزیابی می گردد و اداره آموزش و پرورش همکاری لازم را دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ توضیح داد: اکنون بیش از 90 درصد مدارس از استانداردهای لازم برخوردارند. در مدارس روستایی هم به علت جمعیت کمی که دارند، مشکل خاصی به چشم نمی خورد. در حال حاضر جمعیت هر کلاس به 20 نفر هم نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی مبتلایان به به کرونا در این شهرستان به هفت تا 40 سال رسیده است، اعلام کرد: شهرستان کوهسرخ به علت ییلاقی بودن در ایام تعطیلات پذیرای مسافران بسیاری از شهرستان ها و استان های مختلف است، به طوری که در این ایام جمعیت شناور منطقه به سه برابر افزایش می یابد که این عامل موجب می گردد آمار افراد مبتلا به کرونا افزایش یابد.

وی ضمن تاکید بر استفاده ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت فاصله اجتماعی گفت: به رغم اینکه استفاده از ماسک راحت ترین و برترین سلاح در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا محسوب می گردد اما هنوز اندازه استفاده از آن رضایت بخش نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جمعیت کم عامل تغییر رنگ کرونایی کوهسرخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعیت کم عامل تغییر رنگ کرونایی کوهسرخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید