باید ها و نبایدهای خشک کردن موی سر

به گزارش وبلاگ لین هوان، معمولا خانم ها، به ویژه آن هایی که موهای بلندی دارند، پس از استحمام برای خشک کردن، حالت دادن یا صاف کردن موهایشان، سشوار را انتخاب می نمایند. حتی بعضی از آقایان نیز برای خشک کردن موهایای خوذ از سشوار استفاده می نمایند. اما اگر خشک کردن موها با سشوار به درستی انجام نگیرد، ممکن است به موهای شما آسیب وارد گردد. بر این اساس، آگاهی از باید ها و نبایدهای خشک کردن موی سر می تواند از آسیب به مو جلوگیری کند.

باید ها و نبایدهای خشک کردن موی سر

به طور کلی، شیوه ای که برای خشک کردن موهایتان انتخاب می کنید، یا باعث زیباتر و خوش حالت تر شدن آن ها می گردد یا منجر به وز شدن، شکنندگی و یا ریزش موها خواهد شد. اما پیش از اینکه دچار نگرانی شوید، بهتر است به بایدها و نبایدهای خشک کرن مو که در ادامه اشاره می کنیم، توجه کنید تا از چنین پیش آمدهای ناخوشایندی جلوگیری نموده و مویی درخشان و زیبا داشته باشید.

سشوار را روی حرارت ملایم قرار دهید

اول از همه، باید از تنظیم درجه حرارت پایین تر بهره ببرید. گرما برای تارهای مو خوب نیست، زیرا گرما می تواند به راحتی مو را از بین ببرد. اگر این توصیه را نادیده بگیرید، موهای شما آسیب می بینند. در نتیجه این آسیب، با هر بار شانه کردن موها متوجه موخوره و شکستی موهایتان خواهید شد. سشوار کشیدن روی حرارت ملایم، در درازمدت به نفع موهایتان خواهد بود، زیرا دیگر نیازی نخواهد بود که در اثر موخوره مرتبا انتهای موهایتان را کوتاه کنید. علاوه بر این، درجه حرارت بالا ممکن است باعث ریزش مو گردد، زیرا می تواند بر فولیکول ها تأثیر بگذارد. آراستن موها خوب است، اما باید مطمئن شوید که به آن ها آسیبی نمی رسانید.

از شانه کردن موهای خیس خودداری کنید

سشوار کشیدن باید بدون شانه زدن به موها صورت گیرد. باید توجه داشته باشید که موهای مرطوب بسیار شکننده هستند و با یک عمل ساده شانه زدن آسیب می بینند. علاوه بر این، در نتیجه شستشو با آب گرم، ریشه های مو ضعیف تر می شوند، بنابراین حتی مقدار کمی کشش می تواند باعث جدا شدن موها گردد. اگر می خواهید دچار چنین مسئله ای نشوید، فقط کافیست موهای خود را بدون شانه کردن خشک کنید. انجام این کار پس از خشک شدن مو بسیار راحت تر و ایمن تر خواهد بود.

پس از استحمام، ابتدا موها را با حوله خشک کنید تا زمانی که فقط کمی مرطوب باشند. می توانید از برس گرد برای سشوار زدن بهره ببرید، اما تا جایی که امکان دارد از انجام این کار اجتناب کنید، مخصوصا اگر موهای ظریف و شکننده ای دارید که مستعد شکستن و ریزش هستند. اگر نگران فر موهایتان هستید، می توانید هنگام سشوار کشیدن انگشتان را داخل موها بکشید تا کمی حالت هم کمی حالت بگیرند و هم سریع تر خشک شوند.

از روغن های اساسی بهره ببرید

گرمای شدید برای موهای شما مناسب نیست، بنابراین باید قبل از خشک کردن مو با استفاده از روغن آرگان یا روغن نارگیل از آن محافظت کنید. این روغن ها به طور گسترده ای در دسترس هستند و می توانید آن ها را از فروشگاه لوازم آرایشی و زیبایی بخرید. هنگام استفاده از روغن های اساسی، چند قطره از آن ها را کف دست خود بریزید، دست ها را به هم بمالید و سپس آن ها را در امتداد موهای خود حرکت دهید (از بالای سر آغاز کنید). نباید فراموش کنید که به مقدار کافی روغن روی نوک ها بمالید، زیرا این قسمت از مو در اثر گرمای شدید آسیب می بیند. می توانید چند سانت بالاتر از ریشه آغاز کنید تا پوست سرتان چرب نگردد. این عمل ساده حدود 30 ثانیه طول می کشد، اما نتایج حیرت انگیز خواهند بود. فقط کافی است که روغن های اساسی به مدت دو ماه بهره ببرید.

از محافظت موها در برابر حرارت غافل نشوید

اگر واقعا هنگام خشک کردن موهای خود اصرار دارید که به آن ها حالت دهید، پس از چند دقیقه خشک کردن این کار را انجام دهید. اگر مو تقریبا خشک شده باشد، دیگر به مقدار موهای خیس شکننده نخواهد و به شما این امکان را خواهید داشت که از برس یا شانه بهره ببرید. به این ترتیب، علاوه بر محافظت از مو، ظاهری زیبایی به آن ها خواهید داد. علاوه بر این، اگر قبل از سشوار کشیدن از یک سرم محافظت کننده مو در برابر حرارت بهره ببرید، از موی کاملا سالم، زیبا، براق و سرشار از نشاط برخوردار خواهید شد.

نرم کننده نیز بسیار مهم است. بعد از شامپو کردن مو، رطوبت طبیعی آن را از بین می برید. از دست رفتن رطوبت برای انتهای موها خوب نیست، زیرا ممکن است منجر به شکستگی موخوره گردد. به همین علت است که باید از نرم کننده خوب بهره ببرید، مخصوصا اگر موهایتان را خشک می کنید. نرم کننده از موها محافظت می نماید، بنابراین تا حد زیادی از آسیب رسیدن به موها جوگیری خواهد شد.

نتیجه گیری

به هر حال، حتی اگر باید ها و نبایدهای خشک کردن موی سر که در این مقاله اشاره کردیم را رعایت کنید و خشک کردن مو را به روشی صحیح انجام دهید، باید بدانید که اگر می خواهید موهای شما درخشان و پرطراوت به نظر برسند، هر ماه یک بار کوتاه کردن موها لازم است. موهایتان را به روش دلخواه خشک کنید، اما تمام اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از آسیب رساندن به آن انجام دهید. به یاد داشته باشید که درجه حرارت پایین سشوار درست مانند حرارت بالا می تواند به خشک شدن موها یاری کند، با این تفاوت که آسی های احتمالی به مو جلوگیری خواهد نمود.

منبع: http://straighthairclub.com/dos-donts-blow-drying-hair/

منبع: اسنپ مارکت

به "باید ها و نبایدهای خشک کردن موی سر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید ها و نبایدهای خشک کردن موی سر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید