امیدواری آمریکا برای دستیابی به توافق تجاری با بریتانیا

به گزارش وبلاگ لین هوان، وزیر خزانه داری آمریکا امیدوار است که واشنگتن و لندن بتوانند طی امسال به یک توافق تجاری دست یابند.

امیدواری آمریکا برای دستیابی به توافق تجاری با بریتانیا

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ لین هوان به نقل از آسوشیتدپرس، استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا روز شنبه در اظهاراتی گفت: امیدوارم ایالات متحده و بریتانیا بتوانند امسال به توافق تجاری دست پیدا نمایند.

بر اساس این گزارش، اظهارات منوشین در شرایطی است که دو کشور بر سر مالیات بر خدمات دیجیتال و همین طور همکاری لندن با شرکت چینی هواوی برای ایجاد شبکه تلفن همراه نسل جدید اختلاف نظرهای جدی دارند.

بریتانیا کمتر از یک هفته دیگر اتحادیه اروپا را ترک خواهد نمود. جایگزین کردن قراردادهای تجاری پس از برگزیت با سایر کشورهای دنیا و دستیابی به توافقنامه های جدید، اهمیت زیادی برای اقتصاد انگلیس خواهد داشت.

منوشین گفت: تصور می کنم زمان اهمیت زیادی دارد. شما می دانید که ما بر روی دستیابی به توافق تجاری طی امسال تمرکز نموده ایم چرا که فکر می کنیم این مساله برای هر دو طرف مهم است.

منوشین پس از سفر 4 روزه به سوئیس برای شرکت در اجلاس مجمع دنیای اقتصاد در شهر داووس، به لندن سفر نموده است. وی در این سفر با ساجد جاوید وزیر دارایی انگلیس ملاقات نموده است.

وزیر خزانه داری آمریکا حاضر به اشاره به جزئیات بیشتر درباره مذاکرات خود با مقام های انگلیس درباره توافق تجاری و همکاری لندن با شرکت هواوی نشده است.

آمریکا فشار زیادی را به بریتانیا و سایر متحدانش وارد نموده است تا مانع از فعالیت شرکت هواوی برای توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه شوند.

منوشین گفت: می خواهیم از این مساله مطمئن شویم که زیرساخت های ما امن بوده و در برابر تهدیدات محافظت می گردد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز روز آدینه به صورت تلفنی درباره امنیت شبکه های مخابراتی تبادل نظر نموده اند.

شورای امنیت ملی انگلیس ظاهرا قرار است طی روزهای آینده درباره همکاری با شرکت هواوی تصمیم گیری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "امیدواری آمریکا برای دستیابی به توافق تجاری با بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری آمریکا برای دستیابی به توافق تجاری با بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید