اجاره مسکن در فصل بهار چقدر گران شد؟ ، نرخ تورم کدام استان بیشتر است؟

به گزارش وبلاگ لین هوان، مرکز آمار ایران بیان کرد: در فصل بهار 1399، متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته اند، برابر با 33,6 درصد است.

اجاره مسکن در فصل بهار چقدر گران شد؟ ، نرخ تورم کدام استان بیشتر است؟

جهت دریافت خدمات مراحل ساخت آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش وبلاگ لین هوان خبرآنلاین به نقل از مرکز آمار ایران نوشت: گزارش شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی خانوارهای شهری بهار 1399 منتشر شد.

در فصل بهار 1399، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد 175,1 رسید که نسبت به فصل قبل (169.3)، 3.4 درصد افزایش داشته است.

یکی از بخش های مهم در برآورد شاخص قیمت مصرف کننده، بخش مسکن است. این بخش شامل زیر بخش های اجاره بهای واحدهای مسکونی و خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی (تعمیرات جزئی واحد مسکونی: لوله کشی، گچ کاری، برق کاری، نصب ایزوگام و...) می باشد.

در فصل بهار 1399، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد 175,1 رسید که نسبت به فصل قبل (169.3)، 3.4 درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان ایلام با 9.1 درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان لرستان با 0.7 درصد افزایش می باشد. درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در فصل بهار 1399 نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، 23.3 درصد است که نسبت به فصل زمستان 1398(22.9 درصد)، 0.4 واحد درصد افزایش نشان می دهد.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان با 35.8 درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با 7.5 درصد افزایش است. به عبارتی خانوارهای استان لرستان به طور متوسط 12.5 واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان آذربایجان غربی 15.8 واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه نموده اند.

نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار 1399 نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر 22,7 درصد است. اطلاع مذکور در استان لرستان (35.8 درصد) بیشترین عدد و در استان آذربایجان غربی (9.5 درصد) کمترین عدد را نشان می دهد.

متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته اند، در فصل بهار 1399 برابر با 33,6 درصد است.

  • روحانی سقف نرخ افزایش اجاره بها را مشخص کرد | افزایش اجاره بیش از نرخ اعلام شده ممنوع شد
منبع: همشهری آنلاین

به "اجاره مسکن در فصل بهار چقدر گران شد؟ ، نرخ تورم کدام استان بیشتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره مسکن در فصل بهار چقدر گران شد؟ ، نرخ تورم کدام استان بیشتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید