آینده ادبیات کودک و نوجوان روشن است

به گزارش وبلاگ لین هوان، حمید گرمارودی در حاشیه برگزاری دوره آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان قاصدک در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، گفت: فکر می کنم این دوره ها ضروری است. از این زاویه که داستان نوشتن یک امر یاد گرفتنی است و ما باید در زمینه آموزش داستان کوشش کنیم. به ویژه داستان کودک و نوجوان که خیلی کمتر کار شده است. به نظرم از این زاویه اگر به ماجرا نگاه کنیم به شرطی که این دوره ها تداوم داشته باشد و این بچه ها رها نشوند و دوره های تکمیلی را با اساتید متنوعی ببینند، نتیجه بهتری خواهد داد.

آینده ادبیات کودک و نوجوان روشن است

این نویسنده کودک و نوجوان اعلام کرد: اگر در نهایت از سوی جمع این هنرمندان چند نویسنده تازه کار، قوی و خوش نفس وارد بازار کتاب شوند کفایت می نماید و فکر می کنم این دوره آموزشی به اهداف خودش رسیده باشد.

گرمارودی توضیح داد: الان سیطره کتاب های ترجمه ای مختلف از کشورهای گوناگون مشهود است. ما در حوزه تالیف ضعیف عمل نموده ایم. اصلاً نمی توانیم رقابت کنیم. ناشرها تمایلی به چاپ کارهای تالیفی ندارند چرا که هم سخت است و هم باید هزینه بیشتری بپردازند.

این داستان نویس یادآور شد: مخاطب هم ذائقه اش به سمت کتاب های ترجمه رفته است از این رو بازار مناسبی وجود ندارد و تعادلی در بازار نیست. امیدوارم به سمت تعادل کتاب های تالیفی و ترجمه ای در بازار حرکت کنیم.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه ادبیات کودک و نوجوان آینده روشنی خواهدداشت، گفت: به شرط اینکه توجه بیشتری به دست اندرکار، ناشران، کتابفروشان، نویسنده ها و تصویرگرهای کتاب کودک گردد، به نظرم ادبیات کودک و نوجوان آینده روشنی خواهد داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آینده ادبیات کودک و نوجوان روشن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده ادبیات کودک و نوجوان روشن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید