30 میلیارد ریال برای بازسازی دو قلعه تاریخی کرمان تامین شد

به گزارش وبلاگ لین هوان، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، 30 میلیارد ریال برای بازسازی دو قلعه تاریخی کرمان تامین شد.

30 میلیارد ریال برای بازسازی دو قلعه تاریخی کرمان تامین شد

مجتبی شفیعی گفت: بازسازی قلعه دختر و قلعه اردشیر در پی بازسازیهای قبلی در سالهای گذشته در حال اجرا است که شامل سفت کاری و بازسازی محوطه می گردد.

وی توضیح داد: شهرداری کرمان نیز همزمان با کارهای بازسازیی میراث فرهنگی باید ساماندهی محوطه پیرامونی این بنای تاریخی را انجام دهد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان کرمان اضافه نمود: بازسازی قلعه های اردشیر و دختر جای کار زیادی دارد و با اینکه طی سالهای گذشته بودجه برای بازسازی آن تخصیص یافته، احتیاج به تامین اعتبار بسیاری برای اتمام کار داریم.

وی در عین حال با اشاره به مزیتهای جهانگردی این 2 بنای منحصر بفرد گفت: با توجه به اینکه این بناهای تاریخی در داخل شهر واقع شده اند، بازسازی کامل آنها ضمن بهسازی و ساماندهی موجب جلب جهانگرد زیادی به کرمان می گردد.

شفیعی ادامه داد: حریم قلعه های دختر و اردشیر در سال 1400 بازنگری و تعدیل شده و این در حالی است که بر بازنگری، تدقیق و بروزرسانی حریم های بناهای تاریخی استان کرمان تاکید داریم.

وی گفت: به تعدادی از املاک داخل حریم اجازه داده شده که براساس ساخت و ساز موجود، بناهای خود را هماهنگ با نمای بافت تاریخی نوسازی نمایند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان کرمان اعلام کرد: بحث تملک بناهای داخل محوطه تاریخی قلعه دختر و اردشیر نیز به وسیله شهرداری کرمان دنبال می گردد.

وی تاکید نمود: قسمتی از سازه ساخته شده سالهای گذشته که شامل دکل های مخابراتی و صدا و سیما بر روی قلعه دختر و اردشیر است، جمع آوری شده و در مراحل بعدی به صورت کامل جمع آوری خواهد شد.

منبع: همگردی

به "30 میلیارد ریال برای بازسازی دو قلعه تاریخی کرمان تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 میلیارد ریال برای بازسازی دو قلعه تاریخی کرمان تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید