یکی از برترین نقاط کمپینگ در اروپا را ببینید!گشت و گذاری در طبیعت منحصر به فرد آلپ

به گزارش وبلاگ لین هوان، کوهستان آلپ | Alps

رشته کوه آلپ در اروپا واقع شده و از 10 کشور اروپایی گذر می نماید. این رشته کوه باعث ایجاد پستی و بلندی و پوشش های گیاهی و جانوری متنوعی در جنوب و مرکز اورپا می باشد. بلندترین قله این کوهستان، کوه مون بلان با بلندای 4810 متر در میان است که در میان کشورهای فرانسه، ایتالیا و سوئیس قرار گرفته است. کوهستان آلپ تقریبا 5 نوع آب و هوا داشته و به همین دلیل پوشش گیاهی و جانوری متفاوتی نسبت به کشور های شمالی اروپا را تشکیل داده است. سردترین آب و هوای آن متعلق به ارتفاعات بیش از 3000 متر بوده که با لایه های ضخیمی از برف پوشیده شده اند. مناطقی از رشته کوه آلپ که ارتفاعی بین 2000 تا 3000 متر را پوشش می دهند، سرمای کمتری را به نسبت ارتفاعات بالاتر تجریه نموده و گیاهان خودرو وحشی در آن رشد می نماید.

یکی از برترین نقاط کمپینگ در اروپا را ببینید!گشت و گذاری در طبیعت منحصر به فرد آلپ

در ارتفاع 1500 تا 2000 متری پر از جنگل های درختان صنوبر و کاج می باشد که در تابستان نمایی سرسبز و در پاییز نمایی یکدست نارنجی و زرد را بوجود می آورند. در ارتفاع 1000 تا 1500 متری درختان بلوط ریشه دوانده اند و در همین ارتفاع است که مردمان اروپایی می توانند کشاورزی نمایند. در ارتفاع زیر 1000 متر انواع گیاهان و جانوران متنوع در کنار اهالی دهکده ها زندگی نموده و این رشته کوه زیبا باعث شده که هوای گرمی که به بالای ققل صعود می نمایند، تبدیل به باران و برف شده و دوباره به زمین برگردند. این چرخه آب و هوای این منطقه کوهستانی را در بهار و تابستان معتدل نگه می دارد. به علت خصوصیات گفته شده تورهای طبیعت گردی، ورزشی و گردشگری فراوانی در این منطقه برگزار می گردد. در این ویدئوی وبلاگ لین هوان تصاویری زیبا از این منطقه و کوهستان آلپ را خواهیم دید.

کوهستان آلپ

کوهستان آلپ یکی از مکان هایی است که برای گردشگری و لذت بردن از طبیعت آن فرصت های بی نظیر فراوانی دارد. فرصت هایی مثل ماجراجویی در این کوهستان زیبا با ورزش های مفرح اسکی، اسنوبرد، دوچرخه سواری، کوهنوردی و انواع ورزش های آبی که در این کوهستان فوق العاده زیبا امکان انجام آن وجود دارد. در این بخش وبلاگ لین هوان شما را دعوت می نماید تا با گشت و گذاری خیالی در کوهستان رویایی آلپ با 8 مورد از جاذبه های طبیعت گردی این منطقه زیبا آشنا شوید.

درباره کوهستان آلپ

این رشته کوه در قسمت مرکزی قاره اروپا واقع شده است و قسمت هایی از کشورهای آلمان، ایتالیا، اتریش، فرانسه، سوئیس، اسلوونی و لیختن اشتاین را در برمی گیرد. بلندترین قله رشته کوه آلپ مون بلان است و بلندی این قله 4810 متر است که در کشورهای ایتالیا، سوئیس و فرانسه قرار گرفته است. دیگر قله های مرتفع رشته کوه آلپ شامل مونته روزا با 4633 متر ارتفاع بین دو کشور ایتالیا و سوئیس واقع شده است، وایسهورن یا شاخ سپید با ارتفاع 4506 متر در کشورسوئیس است.

بعلاوه رشته کوه هایی در زلاند نو و استرالیا وجود دارد که آلپ نام دارد در زلاندنو به این رشته کوه ها آلپ جنوبی و در استرالیا آلپ استرالیا می گویند. در تاریخ آلبانی گفته شده که ریشه نام آلبانیا از آلپ است و واژه آلپ در زبانهای اروپایی گاهی مترادف کلمه کوه بکار می رود. ادامه این رشته کوه تا دریای آدریاتیک رشته کوه آلپ دیناری نام دارد.

1- در اتریش (Gastein)

یکی از جاذبه های طبیعی کوهستان آلپ در کشور اتریش و شهر گستین از شهرهای این کشور واقع شده است. این شهر زیبا در دامنه کوه های بلند آلپ جای گرفته و دارای طبیعت فوق العاده زیبایی است. یکی از دلایلی که این شهر را به یک جاذبه طبیعی مورد توجه گردشگران تبدیل نموده، آب های معدنی و آب های گرمی است که در این نقطه وجود دارد. این آب ها از پایین کوه جاری شده و از نظر خواص درمانی دارای خاصیت های زیادی هستند و بسیار مورد توجه اهالی منطقه و گردشگران است. جدا از آب های درمان نماینده این نقطه از آلپ، هوای فوق العاده لطیف و عالی این منطقه لذت گشت و گذار در این طبیعت کم نظیر را تکمیل نموده و اگر گردشگران اهل و علاقمند به ورزش پر هیجان اسکی باشند این نقطه از آلپ برترین جا برای این ورزش است.

2- در سوییس (Graubunden)

روستای گرابوندن در کشور سوییس یکی از روستاهایی است که پاکی هوای آن و ناب بودن طبیعت آن باعث شده این روستا مورد توجه بسیاری از علاقمندان به گردش در منطقه ها کوهستانی باشد و بعلاوه یکی دیگر از ویژگی های روستای گرابوندن این است که این منطقه در این کشور برترین مکان برای ورزش شاد و انرژی بخش اسکی است چون طولانی ترین جهت اسکی در رشته کوه های آلپ در گرابوندن است.

3- در ایتالیا (Gran Paradiso)

پارک ملی گرن پارادیسو در قسمت شمال غرب رشته کوه های آلپ در کشور ایتالیا واقع شده است و علاقمندان به ورزش کوهنوردی را به خود جذب می نماید. این کوه زیبا چشم اندازهای بی نظیری دارد که تماشای آن برای هر بیننده ای لذت بخش است. در پای این کوه دریاچه هایی فوق العاده زیبا وجود دارد که یک محوطه بسیار رویایی را بوجود آورده است. نام این مکان پارک ملی گرن پارادیسو است که یکی از جاذبه های بی نظیر ایتالیا محسوب می گردد. این محوطه از نظر حیات وحش هم مورد توجه است چون انواع حیوانات مثل بز کوهی وحشی، عقاب و سایر حیوانات در آن وجود دارد.

4- در ایتالیا (Maggiore)

یکی از بزرگترین، زیباترین، دیدنی ترین و خلاصه پرجاذبه ترین دریاچه های ایتالیا دریاچه ماگیوره است که چشم انداز ای فوق العاده را برای طبیعت گردان و گردشگران طبیعت دوست بوجود آورده است. آب و هوای معتدل، طبیعت زیبا و منظره ها بی مانند در این منطقه باعث شده که مکان بسیار مناسبی برای پیک نیک رفتن باشد. در این مکان در فصل تابستان فستیوال های گوناگونی برگزار می گردد که شرکت در این فستیوال ها هم در جای خود پرهیجان و لذت بخش است. ورزش دوچرخه سواری از دیگر فعالیت های سرگرم نماینده این منطقه رویایی و دل انگیز است.

5- در سوئیس (Lauterbrunnen )

در دل کوه های آلپ سوئیس یکی از شگفت انگیزترین و رویایی ترین منطقه ها اروپا جای گرفته است. طبیعت زیبا در دامن خود صفحه ای منحصر به فرد را نقاشی نموده است به نام لاوتربرانن. این نقطه فوق العاده به خاطر آبشارهای چشم نواز، دره های عمیق زیبا، چشمه های پر جنب و جوش و تصاویری در نهایت زیبایی مورد توجه گردشگران است. دره لاوتربرانن به دره آبشارها هم معروف است و علت این نام گذاری 72 آبشار پر خروشی است که در میان قله های بلند کوهستان آلپ قرار گرفته اند. به جرات می توان گفت دره لاوتربرانن زیباترین دره دنیا ما است.

6- در سوئیس (Bernese Oberland)

از جاذبه های طبیعی سوئیس هر چه بگوییم کم گفته ایم، سرزمینی با دریاچه هایی با رنگی خیره نماینده، کوه هایی پر از برف و چشم اندازهایی بی مثال که عاشقان طبیعت آرزویشان گشت و گذاری در این سرزمین است. برنیز ابرلند یکی از بهشت های روی زمین است که در دل کوهستان آلپ جای گرفته و پیاده روی و دوچرخه سواری و قایقرانی در دریاچه آن خاطره انگیزترین سفر را برای گردشگران بوجود می آورد.

7- در ایتالیا (The Stelvio Pass )

در دل کوه های بلند آلپ یکی از مشهورترین و قدیمی ترین جاده های اروپایی قرار گرفته است. نام این جاده استل ویو پاس است سال 1820 اتریشی ها این جاده را در ایتالیا احداث کردند. این جاده یکی از مجذوب کننده ترین نقاط کوهستان آلپ دانست.

8- در فرانسه (Chamonix)

بدون شک برای شما هم جالب است که در رشته کوه های آلپ سوار بر جعبه های شیشه ای معلق باشید و بین زمین آسمان و میان آن همه زیبایی بکر و طبیعی به رویاهای خود فکر کنید. اگر تا حالا این تجربه را نداشته اید با سفر به منطقه چامونیکس در فرانسه این رویای خود را عملی کنید و دره ها و کوه های پر برف آلپ را زیر پای خود ببینید و خود را در آسمان کوه های آلپ رها کنید.

منبع: الی گشت

به "یکی از برترین نقاط کمپینگ در اروپا را ببینید!گشت و گذاری در طبیعت منحصر به فرد آلپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از برترین نقاط کمپینگ در اروپا را ببینید!گشت و گذاری در طبیعت منحصر به فرد آلپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید