گوترش از بیانیه مشترک 5 کشور هسته ای استقبال کرد

به گزارش وبلاگ لین هوان به نقل از روسیا الیوم، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از بیانیه مشترک پنج کشور روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی و جنگ هسته ای در دنیا استقبال کرد.

گوترش از بیانیه مشترک 5 کشور هسته ای استقبال کرد

استفان دوجاریک در بیانیه ای گفت که دبیرکل سازمان ملل متحد از بیانیه مشترک قدرت های هسته ای برای جلوگیری از جنگ هسته ای و مسابقه تسلیحاتی استقبال می نماید.

وی اضافه نمود: گوترش از اذعان این کشورها به ضرورت پایبندی به توافقات و معاهدات دوجانبه و چندجانبه پیرامون منع توسعه تسلیحات هسته ای تمجید می نماید.

دوجاریک ادامه داد: دبیرکل از این فرصت استفاده می نماید تا مجدداً تاکید کند تنها راه برای برطرف تمام خطرات هسته ای، خلع سلاح هسته ای است.

وی بعلاوه از آمادگی دبیرکل سازمان ملل متحد برای همکاری با کشورهای مذکور جهت تحقق این هدف در نزدیک ترین زمان ممکن اطلاع داد.

لازم به ذکر است که دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) روز دوشنبه اعلام نمود که 5 کشور هسته ای (چین، روسیه، انگلیس، آمریکا و فرانسه) با صدور بیانیه ای مشترک اعلام نمودند: جنگ اتمی برنده ای ندارد و نباید هیچگاه به راه بیفتد.

در بیانیه صادره از سوی کرملین درباره بیانیه 5 کشور هسته ای آمده است: سران 5 کشور چین، روسیه، انگلیس، آمریکا و فرانسه بیانیه ای درباره جلوگیری از جنگ هسته ای و عدم ایجاد رقابت تسلیحاتی صادر کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: جنگ هسته ای هیچ برنده ای ندارد و این جنگ نباید هیچگاه به راه بیفتد. روسیه، چین، ایالات متحده، انگلیس و فرانسه قصد دارند در پی رویکردهای دیپلماتیک برای اجتناب از رویارویی نظامی باشند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: سران 5 قدرت هسته ای مسئولیت اصلی در جلوگیری از جنگ میان کشورهای صاحب تسلیحات هسته ای دارند. روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه تأیید می نمایند که سلاح های هسته ای علیه یکدیگر یا هیچ کشور دیگری استفاده نشود. 5 قدرت هسته ای بر اهمیت مقابله با تهدیدات هسته ای و حفظ تعهدات منع اشاعه تاکید دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گوترش از بیانیه مشترک 5 کشور هسته ای استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش از بیانیه مشترک 5 کشور هسته ای استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید