کیا برنامه ساخت خودروهای الکتریکی خود را متحول می نماید

به گزارش وبلاگ لین هوان، رئیس جدید خودروسازی کیا (Kia) از برنامه 5 ساله این شرکت برای تغییرات اساسی این برند با ارائه گسترده خودروهای الکتریکی مدرن خبر داده است.

کیا برنامه ساخت خودروهای الکتریکی خود را متحول می نماید

رئیس جدید کیا از طرحی پرشتاب و 25 میلیارد دلاری را برای الکتریکی کردن بیشتر فراوریات خود تا سال 2025 و تغییر نگاه به نام تجاری خود ارائه نموده است. هوسونگ سانگ (Hosung Song) که در ماه مارس (فروردین) به ریاست کیا انتخاب شده است، می خواهد سریع تر از شرکت مادر خود، هیوندای، به سمت فراوری بیشتر خودروهای الکتریکی و وسایل نقلیه با هدف خاص (PBV) حرکت کند که به عقیده او با چگونگی استفاده از خودرو در آینده سازگارتر است.

سانگ در این زمینه گفت: پلن S کیا تا اواسط دهه جاری میلادی 11 خودروی تمام الکتریکی ارائه می نماید که 6.6 درصد از سهم بازار دنیای خودروهای الکتریکی و 20 درصد از فروش کیا را تشکیل می دهد. از دیدگاه سونگ تا آن موقع کل هزینه داشتن خودروی الکتریکی با هزینه خودروهای موتور احتراق داخلی تقریبا یکسان خواهد بود. زیرا خودروهای دارای موتور سوخت فسیلی، به تعمیر و نگهداری بیشتری احتیاج دارند و علاوه بر این پیش بینی می گردد که هزینه های سوخت هم افزایش یابد.

به گفته کیا S مخفف Shift است و تغییر رویکرد شرکت را از یک سیستم تجاری مبتنی بر خودروهای احتراق داخلی به سمت خودروهای برقی و راهکارهای جابه جایی سفارشی (PBV) نشان می دهد.

در ادامه این فرایند سانگ چشم انداز کیا را به گونه ای تعریف نموده که تا سال 2026 این شرکت باید نیم میلیون خودروی الکتریکی تمام-باتری و نیم میلیون دستگاه دیگر هیبریدی معمولی، هیبریدی با باتری شارژ مستقیم (PHEV) و دیگر محصولات سبز را بفروشد. تا سال 2027 کیا هفت مدل تمام الکتریکی خواهد داشت و سپس تا سال 2029 میلادی یک چهارم کامل فروش کیا به وسیله خودروهای الکتریکی صورت می گیرد.

درباره خودروهای PBV، کیا آن ها را به عنوان وسایلی درنظر می گیرد که به طور ویژه برای خدمات جابه جایی گسترده مانند تاکسی های خودران و ربات های حمل کالا برای تجارت الکترونیک به کار می فرایند. این وسایل نقلیه در درجه اول در مراکز شهری استفاده می شوند و هم زمان که شهرهای سراسر دنیا قوانین مربوط به خودروها و مالکیت آن ها را تغییر می دهند، به فناوری خودران مجهز می شوند.

این طرح های جدید کیا با تمایل برای جلب نظر مشتریان جوان تر هم همراه است. اما به گفته سانگ، او همچنین می خواهد برند تجاری شرکت را فراتر از تصویری که ممکن است اکنون از سودمندی و تاکسی های خودران و خودروهای PBV وجود داشته باشد، پیش ببرد.

در نهایت شروع این دوره جدید با آرم اصلاح شده کیا هم همراه خواهد بود. کیا از نمانام (لوگو) بیضی شکل خود که از سال 1994 استفاده می گردد، چشم پوشی می نماید و در عوض مارک تجاری جدید خود را که فقط شامل نام شرکت و بدون بیضی است را جایگزین خواهد نمود. کیا این نشان را در خودروی مفهومی کیا ایمجین (Kia Imagine) در نمایشگاه ژنو 2019 معرفی نموده بود.

  • نگاهی به خودروی هیبریدی کیا Niro

عکس کاور: Kia Imagine

Credit: Kia

منبع: Auto Blog

منبع: دیجیکالا مگ

به "کیا برنامه ساخت خودروهای الکتریکی خود را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا برنامه ساخت خودروهای الکتریکی خود را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید