پیش بینی آب و هوا ؛ سردترین و گرم ترین استان ها کدامند؟

به گزارش وبلاگ لین هوان، خبرنگاران : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از آسمان صاف بیشتر منطقه ها کشور، افزایش نسبی دما از سه شنبه، خیزش گرد و خاک در شرق و نفوذ گرد و غبار به غرب ایران اطلاع داد.

پیش بینی آب و هوا ؛ سردترین و گرم ترین استان ها کدامند؟

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی هفته آینده در بیشتر منطقه ها کشور آسمان صاف و آرام است. ساعات بعدازظهر یکشنبه (6 شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی و بعضی نقاط استان خوزستان افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می رود بعلاوه در اوایل شب در ارتفاعات واقع در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان شرایط برای رشد ابر گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق فراهم است.

وی ادامه داد: دوشنبه (7 شهریور) این شرایط در نوار جنوبی کشور ادامه خواهد داشت. تا روز سه شنبه (8 شهریور) وزش باد در منطقه های از شمال شرق و شرق کشور پدیده غالب است و در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.در این مدت نفوذ گرد و غبار رقیق از کشور همسایه به استان های ایلام و خوزستان سبب کاهش کیفیت هوا می گردد.

به گفته ضیاییان از روز سه شنبه تا آخر هفته فرایند افزایش نسبی دما حاکم است.

وی در ادامه اظهارکرد: از امروز تا چهارشنبه (6 تا 9 شهریور) شرق دریای عمان مواج پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (7 شهریور) صاف و در طول روز وزش باد ودر شب وزش باد ملایم با حداقل دمای 19 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (8 شهریور) صاف و دربعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 20 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (6 و 7 شهریور) اهواز با دمای 45 و 46 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 5 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: توریسم آنلاین

به "پیش بینی آب و هوا ؛ سردترین و گرم ترین استان ها کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی آب و هوا ؛ سردترین و گرم ترین استان ها کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید