پهپادها یاریگر محیط زیست شدند

به گزارش وبلاگ لین هوان، یکی از مسائل زیست محیطی دنیای امروز، قلع و قمع جنگل ها و کاهش پوشش گیاهی در بسیاری از مناطق کره زمین است؛ درختانی که می توانند به کاهش گازهای گلخانه ای و کندتر کردن فرایند گرم شدن کره زمین یاری نمایند اما به دلیل سودجویی های بشر روز به روز از وسعت جنگل ها و... کاسته می گردد.

پهپادها یاریگر محیط زیست شدند

این موضوع در مناطق کمتر توسعه یافته نگران نماینده تر است به همین دلیل هم یک سازمان غیرانتفاعی با نام Eden Reforestation Projects در کوشش است تا با یاری فناوری به افزایش این پوشش گیاهی در بعضی مناطق یاری کند. این سازمان که از سال 2004 کار خود را از اتیوپی شروع کرد با استفاده از نرم افزار نقشه DroneDeploy و با یاری پهپادها کوشش دارد تا به پیشرفت پروژه درختکاری خود سرعت ببخشد.

عذرا نئال مدیر این پروژه می گوید: سالانه تعداد زیادی درخت در دنیا قطع می گردد بدون اینکه کسی به فکر جایگزین کردن آنها باشد که این موضوع اصلاً به نفع محیط زیست نیست. این بنیاد که در لس آنجلس واقع است این روزها کشورهایی چون ماداگاسکار، موزامبیک، نپال، هائیتی، اندونزی، کنیا و همچنین منطقه امریکای مرکزی را زیر پوشش قرار داده و تا به امروز بیش از 330میلیون اصله درخت در مناطقی از این کشورها کاشته است؛ از ابتدای امسال تا به امروز بیش از 120میلیون درخت کاشته شده است.

وی ادامه داد: کاشتن درخت در مناطق دورافتاده کار آسانی نیست به همین دلیل سازمان ما از پهپادها یاری گرفته اند تا امکان نقشه برداری و تعیین شدن مناطق برای درختکاری سریع تر فراهم گردد.

نئال گفت:ما قبل از شروع هریک از پروژه ها، برای آگاه شدن از شرایط پوشش گیاهی مناطق دورافتاده از پهپادها یاری می گیریم وبا توجه به تصاویر این پهپادها گام بعدی پروژه هایمان را برمی داریم. پس از اجرای پروژه باز هم پهپادها بر فراز این مناطق پرواز می نمایند تا با یاری ابزار DroneDe ploy بر تغییرات رشد درختان از زمان کاشت نظارت داشته باشیم. DroneDeploy یک ابزار باورنکردنی برای ماست که یاری می نماید با یاری پهپادها به مناطق دورافتاده دسترسی پیدا کنیم. این ابزار ابتدا به مدت سه ماه در ماداگاسکار مورد استفاده نهاده شد و پس از موفقیت آمیز بودن فرایند کار، استفاده از پهپادها و این نرم افزار در سایر نقاط مورد نظر هم رونق گرفت.

وی اضافه نمود: در این دوره سه ماهه بیش از هزار هکتار از دورافتاده ترین اراضی ماداگاسکار، تنها در یک روز مورد آنالیز نهاده شد درحالی که اگر قرار بود این کار به طور معمولی انجام گردد نیروی زیادی لازم داشتیم و ازسوی دیگر هرگز نمی توانستیم ارزیابی خود را با این سرعت و دقت بالا انجام دهیم.

وی ادامه داد: همچنین DroneDeploy یک اپلیکیشن ساده دارد که شما می توانید با یاری آن، فایل های KML را از گوگل ارث آپلود کنید و پهپاد را هدفمندتر به سمت منطقه مورد نظرتان پرواز دهید. ازسوی دیگر با این ارزیابی دقیق متوجه می شوید که پهپاد چه مدتی را پرواز خواهد نمود و احتیاج به چه میزان شارژ دارد، به این ترتیب پهپادهایی متناسب با گشت نظارتی موردنظرتان را اعزام می کنید تا پروژه با مسائل و شکست های کمتری روبرو گردد.

منبع: ایران آنلاین

به "پهپادها یاریگر محیط زیست شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپادها یاریگر محیط زیست شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید