واردات 2500کالای مشابه تولید داخل ممنوع شد

به گزارش وبلاگ لین هوان، خبرنگاران: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیریت واردات اقلام غیر ضرور و حمایت تعرفه ای از محصولات داخلی را از جمله سیاست های وزارت صمت دانست و گفت: واردات 2500قلم کالا، اجزا و قطعات که دارای تولید داخلی با کیفیت مناسب بوده اند، ممنوع شده است.

واردات 2500کالای مشابه تولید داخل ممنوع شد

به گزارش وبلاگ لین هوان به نقل از فارس: برخی با ثبت سوژه ای با عنوان درخواست کاهش واردات در راستای تقویت صنایع داخلی خواستار مدیریت واردات کالاهای مشابه تولید داخل شدند.

در این خصوص، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تبیین شرایط اقتصادی کشور و مهمترین سیاست های صنعتی، بر لزوم اتخاذ تدابیری برای تسهیل در فرآیند تولید محصولات داخلی و تامین مواد اولیه مورد نیاز وارداتی صنایع راهبردی با همکاری همه نهادهای تصمیم گیر تاکید کرد.

معاون امور صنایع وزارت صمت، تسریع در تخصیص ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه واحدهای صنعتی را یکی از مهمترین دغدغه های بخش صنعت برشمرد و همکاری بانک مرکزی و گمرک را در شرایط کنونی بسیار ضروری مطرح کرد.

صادقی نیارکی اضافه نمود: باید راستا تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعتگران به کشور را با کاهش بروکراسی اداری تسهیل کنیم تا تولیدکنندگان با دغدغه کمتری به فعالیت صنعتی ادامه دهند و شاهد حفظ فرایند صعودی تولید در بخش های مختلف صنعتی باشیم.

وی صیانت از صنایع مختلف صنعتی را مستلزم همکاری همه دستگاه ها و نهادهای تصمیم ساز برشمرد و اضافه نمود: با تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز بخش صنعت، بخش عمده ای از دغدغه ها و نگرانی صنعتگران در بخش های مختلف صنعتی اعم از خودرو، برق الکترونیک و لوازم خانگی مرتفع می شود.

منبع: اقتصادنیوز

به "واردات 2500کالای مشابه تولید داخل ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات 2500کالای مشابه تولید داخل ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید