متا (فیسبوک سابق) اپل را با ساعت هوشمند دوربین دار به چالش می کشد

به گزارش وبلاگ لین هوان، پیش تر خبر هایی منتشر شدند که نشان می دادند شرکت فیسبوک نام خود را به متا تغییر داده است. اما با وجود اینکه هنوز جوهر بیانیه منتشر شده از طریق مارک زاکربرگ خشک نشده بود، نشریه بلومبرگ تصویری را از یک ساعت هوشمند مجهز به دوربین جلویی منتشر کرد.

متا (فیسبوک سابق) اپل را با ساعت هوشمند دوربین دار به چالش می کشد

این نشریه همچنین اعلام کرد به احتمال زیاد این ساعت هوشمند در سال آینده عرضه می شود. البته باید گفت این زمان اعلام شده قطعی نیست و ممکن است از این ساعت در زمان دیگری هم رونمایی شود.

گویا عکس این ساعت هوشمند از اپ Facebook View در سیستم عامل iOS که برای عینک هوشمند Ray-Ban Stories توسعه داده شده، بدست آمده است. از این اپ می توان برای ضبط فیلم با این عینک و آپلود آن در شبکه ی اجتماعی فیسبوک استفاده کرد.

رخ دادن این اتفاق نشانه ی این است که گویا این ساعت هوشمند را می توان با استفاده از این اپ در سیستم عامل iOS و اندروید کنترل کرد. همچنین اطلاعات و کد های پیدا شده در این اپ نشان می دهند که می توان عکس ها و فیلم های گرفته شده با این ساعت هوشمند را با استفاده از این اپ بر روی گوشی ذخیره کرد.

در ضمنً این اطلاعات نشان می دهند این ساعت هوشمند دارای نام رمز میلان (Milan) است. نگاهی به دیگر ساعت های هوشمند موجود در بازار مانند اپل واچ نشان می دهد اپل تا به امروز از دوربینی در این ساعت هوشمند استفاده نکرده است.

رخ دادن این اتفاق باعث شده است شرکت های شخص ثالثی مانند Wristcam دوربین مخصوصی را درست کنند که می توان با استفاده از آن ها اپل واچ را مجهز به دوربین جلویی کرد. در واقع این شرکت بند مجهز به دوربینی را طراحی کرده است که کاربران باید آن را جایگزین بند اپل واچ خود کنند.

همان گونه که می دانید Oculus شرکتی زیر مجموعه فیسبوک است که هم اکنون به تولید هدست های واقعیت مجازی می پردازد. همچنین خبر هایی هم وجود دارند که نشان می دهند این شرکت در حال کار کردن بر روی یک هدست واقعیت ترکیبی یعنی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به صورت همزمان است.

در نتیجه ممکن است این ساعت هوشمند به یک ورودی برای این هدست تبدیل شود. بلومبرگ می گوید از این ساعت هوشمند در سال آینده رونمایی خواهد شد. در صورت رخ دادن این اتفاق این ساعت می تواند به رقیبی برای اپل واچ سری 8 تبدیل شود. اطلاعات منتشر شده درباره اپل واچ سری 8 نشان می دهند این ساعت دارای سنسور هایی برای پایش دمای بدن فرد و همچنین سنسوری غیرتهاجمی برای اندازه گیری اندازه قند خون است.

همچنین شایعه های دیگری هم وجود دارند که می گویند اپل در سال آینده از 3 نوع اپل واچ رونمایی خواهد کرد. این 3 مدل عبارتند از نسخه استاندارد اپل واچ سری 8، اپل واچ مقرون به صرفه SE و یک نسخه جان سخت برای ورزشکاران.

از خبر های منتشر شده درباره اپل واچ سری 8 که بگذریم، اکنون مدت زمان زیادی است که حدس های بسیار زیادی درباره توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی از طریق اپل مطرح می شود. اگر این شایعه ها به حقیقت تبدیل شوند می تواند گفت این هدست با دستگاهی که متا در حال توسعه آن است می تواند به رقابت بپردازد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "متا (فیسبوک سابق) اپل را با ساعت هوشمند دوربین دار به چالش می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا (فیسبوک سابق) اپل را با ساعت هوشمند دوربین دار به چالش می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید