لزوم ایجاد زیرساخت های مناسب، برای حذف ارز ترجیحی

به گزارش وبلاگ لین هوان، خبرگزاری خبرنگاران-مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی گفت: حذف ارز ترجیحی اجتناب ناپذیر است، اما برای این موضوع، باید زیرساخت های مناسب فراهم گردد.

لزوم ایجاد زیرساخت های مناسب، برای حذف ارز ترجیحی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ لین هوان، حبیب اسدالله نژاد در مراسم شروع بکار ششمین نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان، اضافه کرد: چند طرح برای حذف ارز ترجیحی به وزارت جهادکشاورزی پیشنهاد داده ایم؛ نخست اینکه ارز به صورت تدریجی حذف و قیمت ها به صورت پلکانی افزایش یابد تا هم فراوریکنندگان دچار شوک نگردد و هم مصرف کنندگان متضرر نشوند.

وی گفت: طرح دیگر اینکه اگر قرار است به مردم یارانه پرداخت گردد این یارانه به صورت کارت های اعتباری برای تامین مواد لبنی و پروتئینی باشد که طبق اطلاعاتی که به دست آورده ایم این مورد به تحقق نزدیک است که این موضوع باعث حفظ مصرف لبنیات و پروتئین و جلوگیری از حذف آن از سبد خانوار می گردد.

اسدالله نژاد اضافه کرد: در این گذر اصلاح ساختار و بهبود فراوری بعلاوه مکانیزاسیون مرغداری ها می تواند یاری رسان کاهش هزینه برای فراوریکنندگان باشد بعلاوه فراوری مرغ سایز نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: اگر دان آماده فراوری کارخانجات خوراک دام استاندارد اجباری داشته باشند می تواند در کاهش هزینه ها و بیماری ها و پایداری فراوری یاری رسان باشند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی اضافه کرد: بزرگترین تبلیغ برای استفاده از دان آماده فراوری کارخانجات دام و طیور، کیفیت محصول است.

اسدالله نژاد گفت: استفاده از دان آماده با کیفیت به ازای هر قطعه مرغ هزار و 900 تومان هزینه فراوری را کاهش می دهد که امیدواریم در شرایط ارزی پیش رو، این موارد رعایت گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "لزوم ایجاد زیرساخت های مناسب، برای حذف ارز ترجیحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ایجاد زیرساخت های مناسب، برای حذف ارز ترجیحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید