فوت 800 راننده تاکسی در تهران از ابتدای شیوع کرونا

به گزارش وبلاگ لین هوان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، با بیان اینکه کمتر از چهار درصد رانندگان ناوگان تاکسیرانی واکسن نزده اند گفت: تا به امروز 800 نفر از رانندگان تاکسی مرکز بر اثر بیماری کرونا جان باخته اند.

فوت 800 راننده تاکسی در تهران از ابتدای شیوع کرونا

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ لین هوان به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران مهدی اسماعیل بگی روز چهارشنبه درباره واکسیناسیون رانندگان تاکسی گفت: این سازمان 2 طرح در بخش واکسیناسیون برای تاکسیرانان اجرا کرد که طرح نخست مربوط به نصب کارت واکسن روی شیشه خودرو و طرح دوم، برخورد با رانندگان واکسن نزده است.

وی درباره تاکسیرانانی که کارت واکسن را روی شیشه خودرو نصب نموده اند، گفت: تیم های نظارتی با حضور در پایانه های مختلف سطح شهر بر این مسئله نظارت و به وسیله بازرسان برای تاکسیرانانی که واکسن زده، اما کارت واکسن دریافت ننموده اند، کارت واکسن صادر می گردد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران درباره واکسینه نشدن بیش از پنج هزار راننده تاکسی شهر تهران در ماه گذشته، بیان نمود: در این مدت آمار رانندگانی که از دریافت واکسن خودداری نموده اند، کاهش یافته و درحال حاضر به حدود چهار هزار راننده رسیده است.

وی گفت: تیم های نظارتی در معابر و پایانه ها درحال گشت زنی هستند و خودروی تاکسیرانی که واکسن نزده، تا زمان دریافت واکسن متوقف و با ابطال پروانه تاکسیرانی، امکان فعالیت نخواهد داشت و تمدید پروانه منوط به واکسیناسیون است.

به گفته اسماعیل بگی؛ کد ملی تاکسیرانانی که واکسن دریافت نموده اند در دست سازمان تاکسیرانی است، بنابراین راننده ای که واکسن نزده به صورت سیستمی، پروانه فعالیتش تمدید نمی گردد.

وی با اعلام اینکه حدود سه تا چهار درصد تاکسیرانان هنوز واکسن نزده اند، اضافه کرد:، اما اینکه حدود 96 درصد از یک جامعه 80 هزار نفری اقدام به واکسیناسیون نموده اند، بسیار خوب است.

توقف صدور ایساکوکارت برای رانندگان تاکسی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران بعلاوه درباره فرایند اجرای تفاهم نامه صدور ایساکوکارت، شرح داد: حدود یک ماه و نیم گذشته این تفاهم نامه با شرکت ایساکو امضاء شد که در شروع فرآیند حدود پنج هزار راننده تاکسی به شرکت ایساکو معرفی شدند؛ اما در ابتدای کار در مجموعه ایساکو مسئله ای به وجود آمد که باعث توقف اجرای این تفاهم شد.

وی ادامه داد: مجموعه پشتیبانی شرکت ایساکو به مشکل برخورده بود و همین امر باعث شد تا اجرای فرآیند آنطور که باید با سرعت پیش رود، پیش نرود.

اسماعیل بگی ضمن اشاره به برگزاری جلسه طی چند روز گذشته به منظور معین تکلیف موضوع با شرکت ایساکو، بیان نمود: در نتیجه این مجموعه قول داده تا طی دو هفته آینده فرآیند صدور ایساکوکارت را با سرعت شروع کند.

وی با تاکید بر اینکه 21 هزار راننده تاکسی به شرکت ایساکو معرفی شده اند، گفت: درحال حاضر مشکل به وجود آمده در شرکت ایساکو، رفع شده و امیدواریم که پیش از شروع سال نو بخشی از احتیاج های تاکسیرانان شهر تهران در این رابطه تأمین شده باشد.

لازم به ذکر است شرکت ایساکو از سال 1395 کارتی را با هدف ارائه خدمات خاص به اقشار مختلف طراحی نموده است که این کارت بیشتر برای سازمان ها و ارگان های دولتی بود، اما حالا برای جامعه زحمت کش تاکسیرانی نیز در نظر گرفته شده است.

حدود 80 هزار تاکسی در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران، یکی از بزرگترین ناوگان حمل و نقل عمومی خاورمیانه فعال است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فوت 800 راننده تاکسی در تهران از ابتدای شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت 800 راننده تاکسی در تهران از ابتدای شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید