فوت وفن تنگ کردن لباس های گشاد

به گزارش وبلاگ لین هوان، اگر می خواهید بدانید چطور لباس هایی را که چند سایز برایتان بزرگ شده است کمی تنگ کنید، این مطلب فوت وفن را از دست ندهید.

فوت وفن تنگ کردن لباس های گشاد

آیا به تازگی وزن کم نموده اید یا لاغر شدید؟ یا شاید لباسی هدیه گرفته اید که برایتان گشاد است؟ احتمالاً هر کدام از ما یکی دو لباس داریم که برایمان حتی تا چند سایز بزرگ شده است. این کاهش وزن به هر دلیلی که باشد این امکان وجود دارد لباسی را که برایتان بزرگ شده است دوباره قالب تن خود کنید.

با استفاده از این چند مرحله ساده و آسان، می توانید لباس هایی را که برایتان بزرگ شده است تا چند سایز کوچک کنید.

چیزهایی که به آنها احتیاج خواهید داشت:

  • آب جوش
  • سطل یا لگن
  • ماشین لباسشویی
  • خشک کن با تنظیمات درجه حرارت بالا

راهنمای تنگ کردن لباس گشاد

لباس مورد نظر را درون یک سطل یا لگن قرار دهید. حتماً دقت داشته باشید ظرفی که استفاده می کنید در مقابل حرارت بالا مقاوم باشد و مواد تشکیل دهنده آن طوری نباشد که در حرارت زیاد آب گردد.

مقداری آب را بجوشانید و با همان حرارت به درون ظرف حاوی لباس بریزید. اجازه دهید لباس آنقدر در آب جوش بماند تا دمای آب به حدی خنک گردد که بتوانید دستتان را در آن فرو کنید.

لباس را از ظرف خارج کنید، آب اضافی آن را بگیرید، سپس درون ماشین لباسشویی قرار دهید. درجه ماشین لباسشویی را روی حرارت بالا تنظیم کنید.

سپس لباس را درون قسمت خشک کن روی درجه حرارت بالا بگذارید تا لباس کاملاً خشک گردد.

وقتی لباس کاملاً خشک شد آن را روی تن خود امتحان کنید. احتمالاً از نتیجه کار خود شگفت زده خواهید شد. اگر بر حسب اتفاق لباس بیش از آنچه می خواسته اید تنگ شده باشد، می توانید ابتدا پارچه از چند نقطه مرطوب کنید سپس آن را از هر طرف بکشید، آنگاه بگذارید به همان شکل روی بدن شما خشک گردد.

نکته ها و هشدارها

حرارت موجب می گردد بسیاری از انواع پارچه و الیاف مختلف آب برود و کوچک گردد. این عمل روی پارچه هایی که از مواد مختلف و مخلوط ساخته شده است بهتر نتیجه می دهد. اما به خاطر داشته باشید به هیچ وجه این کار را با پارچه های پشمی یا ابریشمی انجام ندهید. پیش از انجام هر عملی ابتدا برچسب روی مارک لباس را با دقت بخوانید تا متوجه شوید که آیا لباس می بایست به روش شست وشوی خشک یا آب سرد شسته گردد یا مواردی از این قبیل. در این صورت، با انجام کاری اشتباه لباس خود را از بین نخواهید برد.

منبع: فوت و فن

به "فوت وفن تنگ کردن لباس های گشاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت وفن تنگ کردن لباس های گشاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید