عیار لیگ رجحان های بسکتبال هنوز معین نشده، همواره باید بهترین باشم

به گزارش وبلاگ لین هوان، صمد نیکخواه بهرامی در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر کیفیت لیگ برتر بسکتبال که 10 هفته از برگزاری آن گذشته است، گفت: پیش از شروع مسابقات گفته بودم که لیگ سال جاری به دلیل تعداد بالای تیم های شرکت کننده از بهترین ادوار مسابقات خواهد بود طوریکه نمی توان پیش بینی دقیقی از بازی ها و نتایج آنها داشت.

عیار لیگ رجحان های بسکتبال هنوز معین نشده، همواره باید بهترین باشم

وی در این رابطه به حضور بازیکنان کارآمد و تاثیرگذار در ترکیب همه تیم ها اشاره نمود و ادامه داد: خیلی از تیم ها با استفاده از بازیکنان ملی ترکیب خود را تقویت نموده اند، تیم هایی هم که از این حیث عملکرد ضعیف تری داشتند از بازیکن خارجی بهره گرفته اند. خلاصه اینکه هر تیمی به نحوی ترکیب خود را تقویت نموده است. به همین دلیل است که رقابت میان تیم ها تا به این هفته نزدیک دنبال شده و حتی نتایج دور از انتظاری هم رقم خورده است.

ملی پوش بسکتبال کشورمان به شکست تیم مهرام مقابل شهرداری بندرعباس در هفته دهم لیگ برتر اشاره نمود و یادآور شد: شهرداری بندرعباس از جمله تیم هایی است که با جذب دو بازیکن خارجی که خیلی هم مثمرثمر هستند، ترکیب خوبی ایجاد نموده و با همین ترکیب پیروز به شکست ما شد. البته مهرام در شرایطی به بندرعباس سفر کرد که در دو هفته متوالی ملاقاتهای سنگینی برابر تیم های مدعی پتروشیمی و شهرداری گرگان برگزار نموده بود و به همین دلیل خستگی زیادی داشت. مضاف بر اینکه بعضی بازیکنان مان هم مصدوم بودند.

نیکخواه بهرامی توضیح داد: موضوع دیگر اینکه شرایط حلقه بسکتبال در سالن بندرعباس اصلا استاندارد نبود. من البته تصمیم داشتم در این مورد حرفی نزنم تا تیم های دیگر هم به وقت حضور در بندرعباس خودشان با چالش ما روبرو شوند و قضاوت نمایند اما واقعا این موضوع آزاردهنده بود. نمی دانم چرا فدراسیون بسکتبال در این مورد واکنشی نداشته است. پیشنهادم این است که بندرعباسی ها وقتی برای حضور در لیگ اینهمه هزینه نموده اند، برای استاندارد کردن سالن شان هم هزینه لازم را داشته باشند. فکر نمی کنم هزینه این کار به قدری باشد که نتوانند از عهده آن بر بیایند.

وی در عین حال تاکید نمود: البته اینها همه بهانه است، مهرام که در دو بازی سنگین دو تیم مدعی را شکست داد باید در یک ملاقات به مراتب راحت تر هم با انسجام بیشتری بازی می کرد و برنده می شد اما مهرام مقابل شهرداری بندرعباس واقعا بد بازی کرد. این شکست بدی برای ما بود که قطعا در ادامه لیگ بابت آن متضرر خواهیم شد.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال همچنین در پاسخ به این پرسش که با عملکردی که از تیم های حاضر در مسابقات و به خصوص مدعیان دیدید، ادامه لیگ برتر و ترکیب مدعیان را چطور پیش بینی می کنید؟، گفت: تا به امروز که تیم ها رقابت نزدیکی به هم داشته اند. اینکه بعضی مدعیان مقابل تیم های پایین تر متحمل شکست شدند هم گویای همین واقعیت است اما قطعا شرایط اینگونه باقی نمی ماند. هرچه لیگ به جلو پیش برود، تیم هایی که به معنای واقعی استخوان بندی بهتری دارند فاصله خود را از دیگر تیم ها بیشتر می نمایند. در واقع به مرور عیار واقعی تیم ها معین خواهد شد. هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

این ملی پوش بسکتبال با بیان اینکه مهرام در کوشش برای کسب بهترین نتیجه ممکن در لیگ برتر است، یادآور شد: مهرام با ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان ملاقاتهای خود را پیگیری می نماید. شاید به همین دلیل نوساناتی هم در عملکرد خود داشته است چراکه بازیکنان جوان تجربه زیادی ندارند. امیدوارم در ادامه لیگ این بازیکنان هم تجربه و پختگی لازم را کسب نمایند. به هر حال یک تیم با 5- 4 بازیکن قهرمان نمی گردد. برای قهرمانی باید هر 12 بازیکن در شرایطی ایده آلی باشند و بتوانند به نوبه خود یاری حال تیم شان باشند. منِ صمد نیکخواه بهرامی به تنهایی نمی توانم عامل پیروزیت و قهرمانی تیمم شوم.

نیکخواه بهرامی نبود بازیکن خارجی در ترکیب تیم مهرام را به عنوان یک ضعف بیان کرد و گفت: در لیگ بسکتبال قانونی به عنوان نقل و انتقال نیم فصل وجود ندارد که تیم ها و مربیان شان در آن بازه زمانی بتوانند ترکیب خود را تقویت نمایند. تنها راه برای تیم ها جذب بازیکن خارجی است تا اینگونه نقاط ضعف خود را پوشش دهند اما تا آنجا که من اطلاع دارم فعلا برنامه ای برای جذب بازیکن خارجی در مهرام نیست.

ملی پوش بسکتبال کشورمان در خصوص عملکرد خود در تیم مهرام و اینکه تا به این هفته از رقابت ها مهره ای تاثیرگذار در تمام ملاقاتها بوده است، گفت: همواره باید بهترین باشم و برای این موضوع کوشش می کنم. شاید هم بخشی از عملکرد من به خاطر شانس و اقبال باشد اما به هر حال سرمربی تیم (مصطفی هاشمی) به من اعتماد داشته و کوشش دارم پاسخ آن را بدهم. امیدوارم نیروی مثمرثمری برای رسیدن مهرام به اهدافش باشم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عیار لیگ رجحان های بسکتبال هنوز معین نشده، همواره باید بهترین باشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیار لیگ رجحان های بسکتبال هنوز معین نشده، همواره باید بهترین باشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید