طرح های درمان ناباروری در اولویت نظام سلامت

به گزارش وبلاگ لین هوان، تهران (پانا) - سیزدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت به ریاست وزیر بهداشت و با حضور رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی، معاونان و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت با ارائه گزارشی از شرایط اجرا و پیشرفت های مصوبات قبلی و گزارش اقدامات این قرارگاه برگزار گشت.

طرح های درمان ناباروری در اولویت نظام سلامت

به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی در این نشست با اشاره به نقش آفرینی وزارت بهداشت در سیاست های جمعیتی، اظهار کرد: اولویت اول تخصیص و توزیع منابع در پروژه های عمرانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید با طرح های حوزه جمعیت و خدمات درمان ناباروری باشد.

وی تاکید کرد: مراکز درمان ناباروری باید مجهز به تمامی امکانات و خدمات مورد نیاز زوجین باشد و همه امور از جمله آزمایش های تخصصی باید در همین مراکز انجام و از ارجاع زوجین به بیرون از مراکز، پرهیز شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ضروری است شرایط موجود و برنامه توسعه مراکز درمان ناباروری از طریق معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تهیه شود، گفت: اقدامات تشویقی جهت حمایت از مراکز و افراد فعال در درمان ناباروری ضروری است.

فاطمه محمدبیگی، رییس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر از وزیر و مدیران وزارت بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده، گفت: همایش ها و گردهمایی های زیادی در ماه های اخیر برای مدیران دانشگاه های علوم پزشکی در مورد اجرای این قانون برگزار شده و خیزش عظیمی در اقناع سازی مدیران حوزه سلامت، شکل گرفته است.

وی شرح داد: در قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت پیش بینی نشده بود اما وزارت بهداشت به صورت جهادی و با تمام توان پای کار اجرای این قانون آمده که شایسته تقدیر است.

کننده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت، زودتر از ستاد ملی جمعیت، قرارگاه جمعیت را تشکیل داد که در ستاد ملی به عنوان پیروز ترین دستگاه اجرایی شناخته شده است.

محمد بیگی گفت: تمام افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و بیمه پرداز این سازمان هستند، وقتی در معرض بیماری قرار می گیرند یا از مرخصی زایمان استفاده می کنند، در طول مدت مرخصی زایمان باید تحت پوشش خدمات بیمه ای باشند و مدت 9 ماهه مرخصی آنها شامل خدمات بیمه و سنوات بیمه ای شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "طرح های درمان ناباروری در اولویت نظام سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های درمان ناباروری در اولویت نظام سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید