طراحی زیبا با ترکیب استایل های مختلف

به گزارش وبلاگ لین هوان، در طراحی داخلی استفاده از هرگونه وسیله بلامانع می باشد. استفاده از وسایل مختلف در سبک های متنوع، می تواند در اجرای یک طراحی منحصربفرد کارگشا باشد. به کارگیری روش ترکیب وسایل مختلف در استایل و سبک های متنوع، نمونه ای از ایده های آزادانه بوده و شانس طراحی فضا بر اساس استایل شخصیتی شما را افزایش می دهد. با این حال قوانینی نیز در این زمینه وجود دارد، چرا که اکثریت افراد دانش استفاده از این انتخاب آزادانه را ندارند. هم چنین سِت کردن وسایل مورد استفاده با دکور خانه اگرچه در الویت قرار ندارد، اما انجام این کار احتیاج به تفکر و اجرای روش های صحیح می باشد.

طراحی زیبا با ترکیب استایل های مختلف

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

انتخاب تِم

چگونگی استفاده از وسایل در کنار یکدیگر، به شما اجازه می دهد که از طراحی در سبک های مختلف استفاده کنید. حتی در مواقعی که وسایل کاملا با یکدیگر در تضاد باشند باید یک اِلمان مناسب برای ایجاد ارتباط میان وسایل وجود داشته باشد. بهترین ایده در این جا استفاده از یک تم مناسب می باشد. این تم می تواند بر اساس سبک مدرن و یا هر سبکی که به آن علاقه دارید انتخاب گردد. تِم های کلی می توانند از ایده های خوب و کاربردی باشند. برای مثال استفاده از رنگ های خنثی و یا طراحی از طریق تضادهای دراماتیک از جمله تم های کلی تلقی می شوند. قبل از اقدام به هرگونه خرید، یک برنامه مناسب از آن چه که تمایل به اجرای آن دارید تهیه نمایید.

استفاده چند منظوره از وسایل موجود

ایده استفاده چند منظوره از وسایل، روشی جذاب در نظر گرفته می گردد و به شما تصویری از چگونگی ادغام وسایل مختلف ارائه می دهد. انجام این روش به این معناست که می توان حتی از دراور اتاق خواب در آشپزخانه نیز استفاده کرد. این کار باعث ایجاد فضایی جدید در آشپزخانه می گردد. نباید فراموش کنید که افزودن وسایل تزئینی و جزئیات دکوراتیو باعث می شوند فضا به اندازه چشمگیری تغییر کند، بنابراین می توانید به استفاده از شمع در نقاط مختلف خانه نیز فکر کنید. بدون شک انجام این کار مقرون به صرفه ترین روش برای ایجاد یک تغییر کاملا متفاوت می باشد.

یکپارچه سازی با استفاده از رنگ ها

توجه داشته باشید که اگر از رنگ های مختلف در طراحی فضا استفاده می کنید، این رنگ ها باید ترکیب زیبایی در کنار یکدیگر ایجاد نمایند و تلفیق آن ها باید به خوبی صورت گیرد. بنابراین استفاده از رنگ ها را به دو یا سه رنگ محدود کنید. در کنار رنگ های انتخابی می توانید از رنگ های خنثی نیز استفاده نمایید. انتخاب رنگ مبنایی است که به شما نشان می دهد استفاده از چه رنگ هایی در کنار یکدیگر ظاهر زیبایی به ارمغان می آورد و به شما در ایجاد توازن میان رنگ ها یاری می نماید. استفاده از پارچه هایی با بافت و نقش های مختلف نیز می تواند در تکمیل این ایده به شما یاری کند.

پذیرش تضادها

شاید در ابتدا پذیرش کنتراست موجود در فضای اتاق سخت باشد، اما استفاده از این تضادها، مستحکم ترین راه حل برای ایجاد جذابیت در محیط می باشد. در ترکیب رنگ ها و المان های متضاد، جسورانه عمل کنید و از الگوهای مختلف در فضاهای خالی، رنگ های روشن را در کنار رنگ های تیره و چوب و فلز را درکنار یکدیگر استفاده نمایید. نتیجه کار بدون شک بسیار زیبا و عالی خواهد شد. هم چنین استفاده از این تضادها به شما این امکان را می دهد، که وسایل مورد علاقه خود را بدون قرار دادن در مرکز توجه همگان، در معرض نمایش بگذارید. برای مثال اگر از طراحی مدرن در طراحی خانه خود استفاده نموده اید، می توانید با به کارگیری مبلمان به سبک روستیک، آن را به نقطه کانونی خانه تبدیل نمایید. با انجام این روش متوجه خواهید شد که با ورود مهمانان به خانه شما توجه همگان به مبلمان شما جلب خواهد شد. این اتفاق به هیچ عنوان در خانه ای که طراحی کلی آن بر اساس سبک روستیک است اتفاق نخواهد افتاد.

استفاده از اشکال

حتی اگر از سبک های مختلف در طراحی خانه استفاده می کنید به یاد داشته باشید که از اشکال مشابه در کنار المان های دیگر استفاده نمایید. برای مثال، برای خرید جایگاه انواعی از آن را انتخاب کنید که همگی از دسته های دایره ای شکل برخوردار باشند.

استفاده از الگوها

الگوها علاوه بر زیبایی، در مرتبط ساختن وسایل به کار رفته در اتاق نیز کاربرد دارند. به همین خاطر نباید استفاده از الگوها را فراموش کنید. با این حال الگوها باید هوشمندانه مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال استفاده از الگوهای بزرگ باعث می گردد حتی در زمانی که وسایل زیادی در اتاق وجود ندارند، فضای اتاق شلوغ به نظر برسد.

ایجاد توازن

زمانی که از سبک های مختلف در یک اتاق استفاده می کنید، مهم ترین نکته از دست ندادن کنترل شرایط می باشد. باید توجه داشته باشید که در چنین شرایطی توازن میان تمام اِلمان ها و وسایل تزئینی موجود در اتاق رعایت گردد. در غیر این صورت نتیجه چیزی جز فضایی پر از هرج و مرج نخواهد بود. ایجاد توازن با استفاده از رنگ های خنثی کاری بسیار آسان می باشد. زیرا انجام این کار باعث یک دست شدن اتاق شده و فضای بازی ایجاد می نماید. به همین خاطر از رنگ های خنثی باید در قسمت های معین مانند بزرگترین دیوار یا بزرگترین مبلمان استفاده گردد.

اجتناب از استفاده وسایل تکی

تا حد ممکن از وسایل تزئینی به تنهایی استفاده نکنید و حداقل یک جفت برای آن ها در نظر بگیرید. وسیله هایی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند باید از رنگ یا سبکی مشابه برخوردار باشند. در قانون ترکیب و ست کردن وسایل، جایی برای اشیاء تکی نیست، به همین خاطر باید حداقل از دو وسیله مشابه در کنار یکدیگر استفاده نمایید.

استفاده از یک وسیله غالب

وسیله ای که به عنوان اِلمان غالب استفاده می کنید، باید به اندازه کافی تاثیر گذار باشد و اتاق را از حالت یکنواختی خارج کند. شما می توانید از وسایل مختلف در این جهت استفاده نمایید. یک لامپ منحصر بفرد، کوسن های رنگ روشن، قاب فلزی آینه و غیره می توانند در انجام این روش مورد استفاده قرار گیرند.

منبع: ساختمانچی

به "طراحی زیبا با ترکیب استایل های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی زیبا با ترکیب استایل های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید