روایت جدید از اتهام النصر عربستان و طرفداران ایرانی اش به قهرمان ایران؛ پرسپولیس فینال لیگ قهرمانان را از دست می دهد؟

به گزارش وبلاگ لین هوان، تهران (پانا) - کوشش های مدیران باشگاه النصر عربستان و چند کانال تلگرامی برای محروم کردن قهرمان لیگ برتر ایران از حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا ادامه دارد، اما سوال مهم این است که آیا واقعا پرسپولیس تخلف نموده و باید محروم گردد؟

روایت جدید از اتهام النصر عربستان و طرفداران ایرانی اش به قهرمان ایران؛ پرسپولیس فینال لیگ قهرمانان را از دست می دهد؟

پس از اینکه پرسپولیس توانست با پشت سر گذاشتن قدرت های پرستاره و ثروتمند غرب آسیا مراحل لیگ قهرمانان آسیا را یک به یک پشت سر گذاشته و در نهایت با اقتدار راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا گردد، طی فرایند های یک هفته ای که توسط چند کانال تلگرامی پیش از مرحله نیمه نهایی راه افتاده بود، موج گسترده ای برای ناکام کردن قهرمان ایران در فضای مجازی به راه افتاد و دو باشگاه پاختاکور ازبکستان و النصر عربستان وسیله رسیدن این کانال ها به اهداف شان شدند.

فرایند ای که به مرحله سوم رسید

این کانال های تلگرامی که با سوء استفاده از احساسات طرفداران باشگاه استقلال خود را طرفدار این تیم ریشه دار معرفی نموده اند، با انتشار پست هایی تحریک آمیز طرفداران استقلال را تحریک به فعالیت علیه نماینده ایران کردند و البته از دل این جریان سازی عده ای از طرفداران هم وارد جهت مورد نظر این کانال ها شدند.

ابتدا باشگاه پاختاکور مورد خطاب نهاده شد اما این باشگاه کوچکترین توجهی به جوسازی های مجازی نداشت. سپس در فرایند بعدی شادی گل عیسی آل کثیر را حرکتی نژادپرستانه خطاب کردند و با همکاری باشگاه النصر توانستند حکم محرومیت عجیب این مهاجم را بگیرند تا جشن چند ساعته ای در این کانال ها به راه بیافتد اما با رسیدن پرسپولیس به فینال جشن آنها خراب شد تا فرایند بعدی شروع گردد.

در سومین فرایند ای که با مدیریت این کانال ها و همکاری عربستانی ها در جریان است، بحث محرومیت از جابجایی باشگاه پرسپولیس پیش کشیده شده است و این کانال ها درست دقایقی بعد از بازی به طور گسترده طرفداران استقلال را تحریک کردند تا با ارسال پیغام به باشگاه النصر این باشگاه را قانع نمایند که از پرسپولیس شکایت کند.

آنها معتقدند که باشگاه پرسپولیس قرارداد بازیکن های جدید خود را زمانی ثبت نموده که از جابجایی محروم بوده است و به همین علت باید از جدول لیگ قهرمانان خارج شد و با جریمه های سنگین تر از جمله سقوط به دسته پایین تر روبرو گردد.

چرا کوشش های النصر و حامیان ایرانی شکست می خورد؟

اما حقیقت ماجرا چیست؟ آیا کوشش های این کانال ها مانند ماجرای محروم کردن عیسی آل کثیر جواب خواهد داد. شاید در نگاه ساده انگارانه اینطور تلقی گردد که حق با النصر عربستان و رفقای ایرانی این تیم است، اما یک منبع مطلع که از حقوقدانان ورزشی مورد اعتماد فیفا و کمیته بین المللی المپیک است در گفت وگویی که با پانا داشت، درباره این ماجرا گفت: در ماجرای پرونده شکایت برانکو ایوانکوویچ از باشگاه پرسپولیس، فدراسیون دنیای فوتبال روز دوازدهم آگوست (22 مرداد) با ارسال نامه ای به باشگاه پرسپولیس اخطار می دهد که از این تاریخ تا یک 11 سپتامبر (21 شهریور) فرصت دارند تا مطالبات برانکو را پرداخت نمایند و در غیر اینصورت پنجره جابجایی تیم بسته خواهد شد.

این حقوقدان درباره ثبت قراردادهای جدید باشگاه پرسپولیس گفت: وقتی به حکم فیفا نگاه می کنیم این جمله آمده است که چنانچه در مهلت 30 روزه مطالبات پرداخت نگردد، پنجره جابجایی بسته خواهد شد. این یعنی اینکه اگر پرسپولیس پول برانکو را در این بازه زمانی پرداخت نکند، روز 20 شهریور آخرین روزی بوده که پرسپولیس می توانسته، قرارداد ثبت کند و بعد از آن به صورت اتوماتیک پنجره جابجایی بسته خواهد شد تا پول به حساب برانکو واریز گردد.

وی ادامه داد: باشگاه پرسپولیس قراردادهایش را در همان بازه 30 روزه ثبت نموده و آخرین قراردادی که از این تیم به ثبت رسیده روز 5 سپتامبر بوده است. به عبارت دیگر زمانی که باشگاه پرسپولیس قراردادهای جدید خود را ثبت نموده در ضرب الاجل نهایی فیفا بوده اما هنوز محرومیتی برای این تیم اعمال نشده است. تمامی احکام محرومیتی که از سوی فیفا درباره پرونده های اقتصادی صادر می گردد همین فرایند را دارد، فیفا یک ماه زمان می دهد تا پول پرداخت گردد و سپس حکم را صادر خواهد نمود.

این حقوقدان در ادامه توضیحاتش گفت: نکته مهمی که باشگاه النصر و حامیان ایرانی این تیم توجهی به آن ندارند سیستم TMS است که مجوز ثبت قرارداد می دهد. زمانی که باشگاهی از جابجایی محروم می گردد به صورت اتوماتیک سیستم TMS این باشگاه بسته خواهد شد و هیچ قرارداد جدیدی در سیستم ثبت نخواهد شد. وقتی قرارداد در TMS ثبت نگردد، به صورت طبیعی آی دی کارت برای بازیکن صادر نخواهد شد که بتواند برای تیمش به میدان برود. بنابراین وقتی قرارداد بازیکن های جدید پرسپولیس در TMS ثبت شده، یعنی محرومیتی نبوده و کاری غیر قانونی صورت نگرفته است.

وی گفت: شاید برخی بگویند ممکن است فدراسیون فوتبال تخلف نموده باشد و قرارداد را ثبت نموده باشد، اما اگر این فرض محال را قبول کنیم باز هم امکان صدور آی دی کارت برای بازیکنی که در دوران محرومیت قراردادش ثبت شده، وجود ندارد. وقتی یک مسابقه در سطح بین المللی قرار است برگزار گردد، لیستی که تیم های ارسال می نمایند با سیستم TMS چک می گردد که تمام بازیکنان قراردادشان در سیستم ثبت شده باشد و امکان دور آی دی کارت برای بازیکنی که در TMS نامش ثبت نشده وجود ندارد. البته هر چند کنفدراسیون فوتبال آسیا عجیب ترین کنفدراسیون فوتبال در دنیا است و احکام عجیبی را صادر می نماید اما این موضوع اصولا چیزی نیست که در اختیار AFC باشد که لابی سعودی ها بتواند در آن دخالت کند. باشگاه النصر اگر شکایت کند، کنفدراسیون فوتبال آسیا باید از فیفا استعلام بگیرد و جواب این استعلام هم در کمتر از یک روز صادر خواهد شد. بنابر این نگرانی از بابت لابی عربستان در کنفدراسیون فوتبال آسیا در این شکایت جایی ندارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "روایت جدید از اتهام النصر عربستان و طرفداران ایرانی اش به قهرمان ایران؛ پرسپولیس فینال لیگ قهرمانان را از دست می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت جدید از اتهام النصر عربستان و طرفداران ایرانی اش به قهرمان ایران؛ پرسپولیس فینال لیگ قهرمانان را از دست می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید