درخواست اروپا از شرکت های فناوری

به گزارش وبلاگ لین هوان، دو مقام ارشد اتحادیه اروپا از گوگل، توییتر و فیسبوک خواهان ارائه گزارشات ماهانه در خصوص مبارزه آن ها با پخش اخبار جعلی شدند و به نقش روسیه و چین در دروغ پراکنی اشاره کردند.

درخواست اروپا از شرکت های فناوری

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ورا جورووا، کمیسیونر امور شفافیت و ارزش های کمیسیون اروپا به نگرانی های این اتحادیه در خصوص پخش اخبار جعلی در خصوص کووید 19 و نقش بعضی کشورها در اثرگذاری منفی بر اروپا اشاره نمودند.

جورووا گفت پخش اخبار جعلی به دموکراسی و سلامت مردم آسیب می زند، همچنین در اقتصاد نیز اثر منفی گذاشته و اقدامات بهداشتی را تضعیف می نماید. وی اضافه نمود پخش اخبار جعلی در خصوص واکسن ویروس کرونا سبب شده تا تمایل مردم آلمان به واکسن زدن در بازه دو ماهه 20 درصد کاهش پیدا کند.

کمیسیون اروپا گفت پلتفرم های اجتماعی باید هر ماه در خصوص مبارزه با دروغ پراکنی و اقدامات خود برای ترویج مطالب موثق گزارش منتشر نموده و پخش اخبار و تبلیغات جعلی در خصوص ویروس کرونا را محدود نمایند.

جورووا گفت که اپلیکیشن چینی TikTok به منشور اخلاقی کمیسیون اروپا خواهد پیوست تا با پخش اخبار جعلی در این پلتفرم مبارزه کند. از دیگر شرکت های عضو منشور اخلاقی می توان به گوگل، فیسبوک، توییتر و موزیلا اشاره نمود.

جوزپ بورل مبارزه با اخبار جعلی را نبرد در میدانی توصیف کرد که در آن جنگجویان به جای شمشیر از کیبورد استفاده می نمایند.

کمیسیون اروپا اضافه نمود: بعضی بازیگران خارجی و کشورها، به خصوص روسیه و چین، در کمپین های پخش اخبار جعلی در اروپا، کشورهای همسایه و جهان فعالیت نموده اند.

اتحادیه اروپا میخواهد با تقویت استراتژی ارتباطی و دیپلماسی، با دروغ پراکنی مبارزه نموده و پشتیبانی از رسانه های مستقل و آزاد، اعتبارسنج ها و محققان را افزایش دهد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "درخواست اروپا از شرکت های فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اروپا از شرکت های فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید