خبرنگاران روز طبیعت و ضرورت پاسداشت محیط زیست

به گزارش وبلاگ لین هوان، بوشهر- خبرنگاران- با شروع سال جدید، رسیدن بهار و نو شدن طبیعت باید با نگاهی نو به محیط زیست توجه کرد و بدانیم که انسان سالم در محیط و طبیعت سالم امکان رشد و پیشرفت دارد.

خبرنگاران روز طبیعت و ضرورت پاسداشت محیط زیست

به گزارش وبلاگ لین هوان، براساس قانون، عقل و فطرت انسان ها، همگان وظیفه دارند در حفاظت و نگهداری از مواهب طبیعی کوشا و در برابر محیط زیست احساس مسئولیت داشته باشند، از طرفی 13 فروردین که به روز انس با طبیعت نام گذاری شده برای ایرانیان روز آشتی و هم نشینی با طبیعت میراث مشترک برای همه انسان ها است.

این موضوع مهم، اهمیت پاسداشت طبیعت را در 13 بدر دوچندان نموده است تا این روز به عنوان یکی از جشن های ملی ایرانیان به بهترین و خاطره انگیز ترین روز در طول سال تبدیل گردد.

در این ارتباط ضرورت دارد همگان با رعایت نکات بهداشتی و زیست محیطی روز طبیعت را پاس بدارند و صیانت از جلوه های الهی را سرلوحه رفتار و منش خود قرار دهند و در حفظ طبیعت و محیط زیست کوشا باشند تا محیط زیستی سالم و با نشاط داشته باشیم.

طوریکه فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مردم این استان می خواهد در روز 13 بدر چنانچه به طبیعت می فرایند باید با رعایت یک سری توصیه های مهم در حفاطت از آن کوشا باشند.

وی می گوید: مردم باید حتی المقدور محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب نمایند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد تا از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه های درختان جلوگیری گردد.

همراه داشتن غذاهای آماده که احتیاج به برپاکردن آتش و پخت مجدد ندارد، استفاده از زغال آماده برای جلوگیری از شکستن هرگونه سرشاخه درختان، خاموش کردن خاکستر آتش با آب و خاک در صورت افروختن آتش و خودداری از روشن کردن آتش در کنار درختان از جمله توصیه های مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به مردم برای رعایت کردن آنها در روز 13 بدر در دامن طبیعت است.

قلی نژاد ادامه داد: گردشگران باید کیسه مخصوص جمع آوری زباله همراه خود داشته باشند و در انتها روز زباله های تولیدی در محل مخصوص قراردهند و زباله های خود را در جنگل، مراتع، باغ ها، کنار چشمه های آب، دره ها و مناطق کوهستانی رها ننمایند.

وی گفت: جلوگیری از شکار و صید حیات وحش و پرهیز از حمل هرگونه سلاح، تبر، اره و تور صیادی از دیگر توصیه های مربوط به 13 بدر است که باید همگان به آن توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مردم خواست در 13 بدر به جای شکار حیوانات، چیدن گل ها و گیاهان از آنها عکس بگیرند و سال ها از دیدن آن عکس لذت ببرند.

وی بیان نمود: هم استانی ها در صورت روبرو شدن با هر گونه حریق در جنگل نسبت به خاموش کردن آن اقدام و یا با مراکز آتش نشانی، محیط زیست و منابع طبیعی تماس گرفته و موضوع را گزارش نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران روز طبیعت و ضرورت پاسداشت محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روز طبیعت و ضرورت پاسداشت محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید