خبرنگاران اتمام حجت با عوامل ساخت و ساز غیر مجاز در ساوجبلاغ

به گزارش وبلاگ لین هوان، کرج - خبرنگاران - رییس دادگستری ساوجبلاغ با هشدار به عوامل ساخت وسازهای غیر مجاز در این شهرستان گفت: ساخت وسازهای غیر مجاز یکی از دغدغه های مهم دستگاه قضایی استان البرز است، به همین علت در برخورد با این مساله هیچ اغماضی وجود ندارد.

خبرنگاران اتمام حجت با عوامل ساخت و ساز غیر مجاز در ساوجبلاغ

احمد نوروزی روز چهارشنبه در نشست کار گروه مقابله با تعییر کاربری و ساخت و ساز های غیر مجاز که با حضور فرماندار و دادستان شهرستان ساوجبلاغ برگزار گردید با هشدار نسبت به هر نوع تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات در این شهرستان، توضیح داد: هشدارهای لازم به مشاورین املاک ، معادن شن و ماسه، کارگاه های بلوک سازی، مصالح فروشان و دیگر اصنافی که تغییر کاربری اراضی زراعی را تسهیل می نمایند داده شده و در صورت بروز تخلف به عنوان معاونت جرم با عوامل برخورد می گردد.

رییس دادگستری ساوجبلاغ همچنین از مردم خواست فریب تبلیغات ساخت ویلا یا باغ را نخورند و قبل از هر نوع خرید ملک نسبت به اخذ استعلامات لازم از جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ اقدام نمایند.

نوروزی گفت : اخیرا تابلوهای تبلیغاتی در بزرگراه کرج- هشتگرد به تبلیغ شرکت های معاملات ملکی و فروش اراضی کشاورزی پرداخته است که اداره ارشاد و راهداری ملزم است از توسعه این پدیده پیشگیری و ممانعت نماید.

رییس دادگستری ساوجبلاغ به بخشداران تاکید نمود نظارت بیشتری به دهیاران و شوراها داشته باشند شنیده ها حاکی از همکاری برخی از شوراهای اسلامی و دهیاران در مورد هماهنگی با عاملین ساخت و ساز را دارد.

وی گفت: ما نباید منتظر باشیم تا بنا ساخته گردد و آن وقت برای اجرای حکم سراغشان برویم ، پیشگیری بسیار مهم است و نباید اجازه بدهیم ملکی تغییر کاربری و تبدیل به شهرک یا ویلا گردد، جهاد کشاورزی نسبت به تقویت اکیپ گشت های خود در سطح شهرستان اقدام نماید و اجازه ندهد هیچ ساخت و سازی در اراضی کشاورزی و باغات شکل بگیرد.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تعداد مشاوران املاک مجاز و غیر مجاز انتقاد کرد و اضافه نمود: اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک با همکاری اماکن نیروی انتطامی ضمن جمع آوری همه املاک غیر مجاز و پلمب دفاتر آنها ، مشاورین مجاز را هم مدیریت نمایند.

وی تاکید نمود که چرا اجازه داده گردد این حجم از از بنگاه ها که اغلب عاملان تفکیک و فروش اراضی کشاورزی هستند ،افزایش یابند.

رییس دادگستری ساوجبلاغ گفت: سا وجبلاغ از نظر نزدیکی به کلانشهرهای کرج و تهران و شرایط آب و هوایی، دارای جذابیت های طبیعی و گردشگری است، به همین علت همیشه موجب هجوم فرصت طلبان و سودجویان قرار گرفته است.

وی بیان داشت: سال جاری بیش از 399 هکتار از اراضی ساوجبلاغ از لوث بناهای غیر مجاز آزاد شده است.

وی به شهرداران و دهیاران این منطقه هشدار داد مقابله نکردن آنان با ساخت و ساز تبانی در این اقدام غیر قانونی تلقی می گردد و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

نوروزیاز مردم هم خواست که مفسدان و دلال های فعال در ادارات، مجموعه دادگستری و دادسرای منطقه را با گزارش محرمانه به دادستانی یا دادگستری معرفی نمایند

شهرستان ساوجبلاغ حدود 24 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اتمام حجت با عوامل ساخت و ساز غیر مجاز در ساوجبلاغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتمام حجت با عوامل ساخت و ساز غیر مجاز در ساوجبلاغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید