جزئیات سفر ظریف به مسکو و نیویورک

به گزارش وبلاگ لین هوان، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به سفر محمدجواد ظریف به مسکو گفت: آقای دکتر ظریف در چارچوب رایزنی ها بین دو کشور ایران و روسیه امشب راهی مسکو می گردد.

جزئیات سفر ظریف به مسکو و نیویورک

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش وبلاگ لین هوان به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی در جمع وبلاگ لین هوان در تشریح اهداف این سفر اعلام کرد: در این سفر مسائل دو جانبه منطقه ای و آخرین تحولات بین المللی مورد بحث و رایزنی بین مقامات ایران و روسیه قرار خواهد گرفت.

این دیپلمات کشورمان همچنین در خصوص اخبار منتشر شده در ارتباط با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به نیویورک طی روزهای آینده، توضیح داد: آقای دکتر ظریف برای شرکت در نشست فوق العاده ای که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل برگزار می گردد به نیویورک سفر می نماید.

وی با بیان اینکه این نشست به منظور بحث و آنالیز در خصوص منشور سازمان ملل متحد برگزار می گردد، اظهار کرد: اگر تمهیدات لازم از جمله موضوع اخذ ویزا انجام گردد، این سفر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طبیعی است که وزرای خارجه کشورها در این گونه اجلاس ها شرکت نمایند اظهار کرد: آقای ظریف از دیپلمات های برجسته هستند و آشنایی خوبی با منشور سازمان ملل متحد دارند و این فرصت مغتنمی است که ما دیدگاه های خود را در خصوص منشور سازمان ملل، مبارزه با یکجانبه گرایی و تاکید بر چند جانبه گرایی بیان کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در خصوص برگزاری مجمع گفت وگوی تهران طی روزهای آینده در ایران اعلام کرد: در آینده نزدیک (سه شنبه هفته آینده) مجمع گفت وگوی تهران با موضوع طرح صلح هرمز که آقای رئیس جمهور مبتکر این طرح بودند با حضور اندیشمندان و سیاستمداران کشورهای مختلف برگزار می گردد.

وی ادامه داد: این اجلاس فرصت خوبی است تا از نزدیک طرح صلح هرمز مورد آنالیز از سوی اندیشمندان و دیگر شرکت نمایندگان در این جلسه قرار بگیرد.

موسوی تاکید نمود: امیدواریم این طرح و این مجمع طلیعه مبارکی برای هم افزایی هر چه بیشتر بین کشورهای منطقه باشد و اگر احیانا ابهاماتی در خصوص این طرح وجود دارد در جریان این مجمع و گفت وگوهایی که در آن انجام می گردد رفع گردد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه که در حاشیه شرکت در میقات ماه و صلیب که در کلیسای سرکیس مقدس تهران برگزار شده بود با اشاره به حضورش در این مراسم گفت: باعث افتخار است که امروز توفیق داشتیم در خدمت اسقف اعظم ارامنه برای تبریک سال نوی میلادی و تولد حضرت مسیح (ع) برسیم.

وی اضافه کرد: خدمت اسقف اعظم عرض کردم که یکی از زیبایی های ایران این است که تمام اقوام و ادیان به صورت مسالمت آمیز کنار هم زندگی می نمایند و این موضوع بر زیبایی های ایران اضافه کرده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات سفر ظریف به مسکو و نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات سفر ظریف به مسکو و نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید