جاذبه های چشم نواز فرانسه، که باید دیده شوند

به گزارش وبلاگ لین هوان، فرانسه سرزمین ادبیات و عشق، که شب های معروفش میلیون ها گردشگر را به سوی خود می کشاند. این کشور محبوب ترین مقصد گردشگری جهان است.سالانه 75 میلیون نفر از این کشور بازدید می نمایند. پس با هم نگاهی به دیدنی های این کشور پر از احساس می اندازیم.

جاذبه های چشم نواز فرانسه، که باید دیده شوند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

  • برج ایفل

برج ایفل در سال 1889 برای نمایشگاه بین المللی پاریس به منظور بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب کبیر فرانسه ساخته شد. شاهزاده ولز، که بعدها با نام ادوارد هفتم پادشاه انگلستان شد، برج ایفل را افتتاح کرد. در یک مسابقه طراحی 700 طرح شرکت داده شده بودند که طرح ایفل گوستاف به اتفاق آرا برگزیده شد. البته در ابتدا همه فرانسوی ها از این طرح استقبال نکردند؛ از این رو یک استشهادیه با امضای 300 نفر از جمله موپاسانت، امیل زولا، چارلز گارنیه (معمار اپرای گارنیه) و دومای پسر برای اعتراض به ساخت ایفل تهیه شد. برج ایفل با 300 متر ارتفاع (320.75 متر با احتساب آنتن) و 7000تن وزن تا سال 1930 بلندترین بنای سراسر دنیا بود. سایر آمار مربوط به برج ایفل عبارتند از:

1. 2.5 میلیون میخ پرچ

2. 300 کارگر حرفه ای و 2 سال زمان برای ساخت (1887-1889)

3. تکان های حداکثر 12 سانتی متری هنگام وزش بادهای سهمگین

4. متغیر بودن ارتفاع تا 15 سانتی متر بسته به دمای هوا

5. 15000 قطعه آهن (بدون احتساب میخ پرچ ها)، 40 تن رنگ و 1652 پله تا بالا

  • موزه لوور

موزه لوور در صدر فهرست پربازدیدکننده ترین موزه های دنیا واقع شده است. موزه در کاخ لوور واقع شده و درب ورودی آن هرم شیشه ای نمادینش می باشد. در لوور بیش از 1 میلیون آیتم وجود دارد که از بین آنها می توان به شاهکارهای بهترین هنرمندان تاریخ مانند مونا لیزای لئوناردو داوینچی، برده در حال مرگ مایکل آنجلو و مجسمه یونانی ونوس میلو اشاره نمود. سایر قسمت های پرطرفدار لوور عبارتند از آپارتمان های مجلل ناپلئون سوم، منشور باستانی هامورابی، نقاشی و عتیقه جات مصری متعلق به استادانی مانند رِمبراندت و روبِنز.

  • روز باستیل در پاریس

چهاردهم جولای برای فرانسوی ها مانند چهارم جولای برای آمریکایی ها است، روزی ملی که در آن استقلال خود را جشن می گیرند. چهاردهم جولای سال 1789 روزی است که فرانسوی ها به باستیل، زندانی در پاریس، حمله کردند و رسماً انقلاب فرانسه را آغاز کردند، که این انقلاب به خاتمه یافتن رژیم پادشاهی ظالمی که بی دلیل انسان ها را به زندان می انداخت، منجر گشت. با اینکه این روز در تمام فرانسه جشن گرفته می شود ولی بزرگترین این جشن ها در پاریس برپا می شود، جایی که یکی از بزرگترین و قدیمی ترین رژه های نظامی دنیا با همکاری واحد های نظامی کشور های دیگر در شانزلیزه برگزار می شود.

  • کوه سنت میشل

جدا از بناهای مختلف در شهر پاریس و اطراف آن، کوه سنت میشل پرطرفدارترین جاذبه گردشگری فرانسه است.

این شهر قرون وسطایی، که دور تا دور آن دیوار کشیده شده، روی برآمدگی گرانیتی در جلگه ای واقع در دهانه رود کوئِنان در منطقه ای معروف به خلیج کوه سنت میشل واقع شده است. در مرکز این شهر صومعه ای به سبک معماری گوتیک مانند نگین می درخشد. کوه سنت میشل از اولین بناهایی بود که در فهرست بناهای تاریخی یونسکو در سال 1979 ثبت شد.

کوه سنت میشل فقط یک کلیسا روی یک تپه نیست بلکه یک شهر قرون وسطایی کامل است؛ یکی از معدود مناطق فرانسه که دیوار ها و سیستم های حفاظتی قرون وسطایی خود را کاملا حفظ نموده است.

  • کلیسای نوتردام پاریس

کلیسا نوتردام پاریس که در زبان فرانسوی به معنی بانوی ما از پاریس می باشد ، بر خلاف سبک معماری رومی رایج آن موقع، به دلیل داشتن مجسمه ها و شیشه کاری های منقوشش اثری ناتورالیسم (طبیعت گرا) به شمار می رود. این بنا یکی از اولین کلیساهای سبک گوتیک است و ساختنش در دوره گوتیک انجام شد. کار ساخت کلیسای بزرگ نوتردام پاریس از قرن 12 میلادی آغاز شده بود اما تکمیل آن 300 سال به طول انجامید. امروزه نوتردام یکی از مهم ترین و قدیمی ترین کلیساهای جامع فرانسه محسوب می شود. سبک های معماری گوناگون در قسمت های مختلف کلیسا گواه زمان طولانی ساخت آن می باشد. اگرچه سبک اصلی کلیسا گوتیک فرانسوی است، اما قسمت هایی نیز وجود دارد که به سبک رنسانس و دوره ناتورالیسم ساخته شده اند. این تعدد و گوناگونی سبک معماری باعث شکوه اما غریب بودن جلوه کلیسا شده است.

  • کاخ ورسای

کاخ ورسای در ابتدا در سال 1624 توسط لویی سیزدهم به عنوان منزلگاهی شکاری ساخته شده بود. لویی چهاردهم این منزلگاه را تبدیل به یکی از بزرگترین قصرهای دنیا نمود و از سال 1682 از آنجا به عنوان مقر اصلی فرماندهی فرانسه استفاده کرد. کاخ ورسای تا زمان انقلاب کبیر فرانسه اقامتگاه رسمی خاندان سلطنتی فرانسه بود. در اکتبر سال 1789 در جریان انقلاب خاندان سلطنتی به اجبار به پاریس برگردانده شدند. تزئین این کاخ بر عهده لو بران و صدها هنرمند دیگر بود که تک تک قالب ها، گچ بری ها، سقف و درهای داخلی کاخ را با استفاده از مجلل ترین و گرانقیمت ترین مواد ممکن تزئین نمودند که شامل نقاشی روی شیشه ها، استفاده از مرمر، آب طلا، چوب بری و طرح ها و نمادهای بی شماری از افسانه های اساطیری یونان و روم باستان بود.

  • نقاشی های غار لَس کو

لَس کو شهرتش را مدیون نقاشی های درون غارهایش می باشد که به عصر ماقبل تاریخ برمی گردند. این نقاشی ها در مجموعه غارهایی در منطقه دوردون در جنوب غربی فرانسه یافت شده اند و به خاطر کیفیت، اندازه، مهارت و قدمت بی مانند شان شهرت دنیای دارند. تخمین زده می شود که این نقاشی ها نزدیک20000 سال قدمت داشته باشند. نقاشی ها شامل تصویر حیوانات بزرگی هستند که زمانی در آن منطقه می زیسته اند. لَس کو در دره وِزیق واقع است و از ابتدای قرن 20 تا به امروز غارهای نقاشی شده زیادی در این منطقه یافت شده است، از جمله غارهای لِه کومباقِل و فونت دو گام در سال 1901 و برنی فال در سال 1902. لَس کو مجموعه غاری متشکل از قسمت های مختلف است، برای مثال، سالن گاوها و گالری پَسِیج (به معنی راستا). این مجموعه در 12 دسامبر سال 1940 کشف شد و در دسامبر همان سال تحت حفاظت سازمان بناهای باستانی فرانسه نهاده شد. در سال 1979 چندین غار نقاشی شده دره وِزیق از جمله غار لَس کو در لیست بناهای تاریخی یونسکو ثبت شدند.

منبع: الی گشت

به "جاذبه های چشم نواز فرانسه، که باید دیده شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های چشم نواز فرانسه، که باید دیده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید