(تصاویر) استارشیپ اسپیس ایکس باز هم منفجر شد

به گزارش وبلاگ لین هوان، جدیدترین نمونه آزمایشی فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس با نام SN10 بامداد امروز تا ارتفاع 10 کیلومتری پرواز کرد و حتی با موفقیت فرود آمد، اما پس از فرود ناگهان منفجر شد.

(تصاویر) استارشیپ اسپیس ایکس باز هم منفجر شد

به گزارش وبلاگ لین هوان، فضاپیمای استارشیپ به شماره سریال 10 (SN10) صبح امروز پس از پرواز آزمایشی 10 کیلومتری با پیروزیت فرود آمد تا یک گام نسبت به نمونه های قبلی SN8 و SN9 بیشتر بردارد و موجب خوشحالی اسپیس ایکس گردد، اما حدود 8 دقیقه پس از فرود، انفجار به کار این نمونه هم سرانجام داد.

این نمونه غول پیکر 50 متری از فولاد ضدزنگ، در ساعت 18:15 منطقه زمانی شرقی (02:45 به وقت تهران) از تأسیسات اسپیس ایکس در بوکا چیکا (Boca Chica) تگزاس برخاست و تا ارتفاع 10 کیلومتری از سطح زمین اوج گرفت. اما نقطه عطف این آزمایش فرود پیروز استارشیپ بود. این فضاپیمای آزمایشی از 6 دقیقه و 20 ثانیه پس از پرتاب، بر خلاف آزمایش های قبلی، با فرودی آرام به زمین بازگشت.

در حالی که این سومین پرواز استارشیپ تا ارتفاع زیاد بود، اما نخستین فرود پیروز محسوب می گردد. دو نمونه قبلی به ترتیب در 9 دسامبر (20 آذر) و 2 فوریه (14 بهمن) پرواز نموده بودند، اما هر دو هنگام فرود به سختی به زمین برخورد کردند و از بین رفتند.

منبع: فرارو

به "(تصاویر) استارشیپ اسپیس ایکس باز هم منفجر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) استارشیپ اسپیس ایکس باز هم منفجر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید