اوتمیل چیست و چه فوایدی دارد؟

به گزارش وبلاگ لین هوان، پاسخ به پرسش اوتمیل چیست به طور خلاصه می تواند این باشد که اوتمیل نوعی صبحانه بسیار سریع است که می تواند تمام مواد مغذی ای را که برای داشتن انرژی در طول روز احتیاج دارید، فراهم کند. اوتمیل یکی از برترین غذاهایی است که می توانید برای صبحانه خود میل کنید. بدین علت که این ماده غذایی انرژی خود به آرامی را آزاد می نماید، بنابراین در طول روز می توانید کارهای خود را به خوبی انجام دهید. با این حال، نکاتی وجود دارند که ممکن است لازم باشد در خصوص تهیه این صبحانه، به خصوص با بلغور جو دوسر سالم بدانید.

اوتمیل چیست و چه فوایدی دارد؟

اوتمیل چیست

بلغور جو دوسر جزء اصلی رژیم غذایی بسیاری از افراد است. اوتمیل متشکل از جو و یک مایع (آب، شیر و یا مخلوطی از هر دوی این ها) است. جو دوسر بعد از آماده شدن، مایعی که در آن پخته شده را به خود جذب نموده و یک کاسه غنی و متراکم برای صبحانه ایجاد می نماید. این صبحانه برای پر کردن شکم و انرژی دادن به شما عالی است.

اوتمیل به علت مقرون به صرفه و سالم بودن از محبوبیت بالایی برخوردار است. خرید یک کیسه بزرگ جو دوسر هزینه بسیار کمی دارد و حدود یک ماه یا بیشتر برای شما دوام می آورد. با ترکیب جو دوسر و شیر می توانید یک کاسه پر از مواد غذایی درست کنید.

نحوه درست کردن اوتمیل چیست

بعد درک معنی اوتمیل چیست، اکنون باید بدانید که دو روش برای درست کردن اوتمیل وجود دارد که شامل استفاده از اجاق گاز یا مایکروویو است. هر دو روش تقریباً به خوبی یکدیگر هستند زیرا هر دو به جوشاندن مایع و سپس انجام پخت و پز یاری می نمایند. برای پختن اوتمیل در مایکروویو جو و مایع خود را به نسبت 1به 2 اندازه گرفته و در ظرف بریزید. توصیه می کنیم از نصف فنجان جو دو سر و یک فنجان آب یا شیر بهره ببرید. این وعده غذایی تقریباً برای یک نفر کافی است. مواد را در یک کاسه بدون در قرار دهید و به مدت دو دقیقه در مایکروویو بگذارید تا قوام یابد.

برای پختن بلغور جو دوسر روی اجاق گاز، جو دوسر و مایع را به همان نسبت قبل اندازه گیری کنید. سپس آن ها را در تابه ای بریزید و مایع را به جوش بیاورید. در مرحله بعد حرارت را کم نموده و اجازه دهید مایع بجوشد تا غلیظ و جذب جو گردد. این فرایند حدود پنج دقیقه طول خواهد کشید.

علاوه بر این دو روش می توانید اوتمیل خود را در شب نیز تهیه کنید. برای تهیه اوتمیل شبانه جو، شیر، ماست، دانه چیا و شربت افرا را در یک شیشه مخلوط کنید. این مخلوط را حداقل 2 ساعت در یخچال قرار دهید. برترین کار این است که یک شب تمام آن را در یخچال بگذارید و صبح ها آن را سرد یا گرم مصرف کنید. اگر می خواهید آن را گرم میل کنید، می توانید مخلوط را در مایکروویو یا یک تابه گرم کنید. سپس با میوه تازه، گرانولا و کره بادام زمینی سرو کنید.

فواید اوتمیل چیست

توصیه می کنیم اندازهی آجیل به اوتمیل خود اضافه کنید زیرا دارای پروتئین بسیار بالایی هستند. این پروتئین شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و این امکان را فراهم می نماید تا بعداً غذای کمتری بخورید. اگر از تب یونجه رنج می برید، خوردن عسل زنبورهای محلی به کاهش علائم شما یاری می نماید و می توانید از این گزینه نیز در اوتمیل خود بهره ببرید.

اوتمیل یک صبحانه واقعاً مفید است که در زیر به بعضی از دلایل آن اشاره شده:

جو دوسر فوق العاده مغذی است

جو یک منبع عالی از کربوهیدرات و فیبر است که هر دو برای سلامت دستگاه گوارش عالی هستند. اوتمیل بعلاوه حاوی بسیاری از ویتامین های مهم مانند منگنز، فسفر و منیزیم است.

جو از نظر آنتی اکسیدان بسیار غنی است

جو دو سر حاوی اندازه زیادی آنتی اکسیدان عالی از جمله Avenanthramides است. این گروه منحصر به فرد از آنتی اکسیدان ها فقط در جو دوسر یافت می گردد.

جو حاوی بتا گلوکان است

بتا گلوکان یک فیبر محلول است که فواید زیادی دارد. به عنوان مثال بتا گلوکان می تواند سطح کلسترول و قند خون را کاهش دهد. بعلاوه باکتری های سالم روده را افزایش داده و احساس سیری را تقویت می نماید.

اندازه گلوتن در اوتمیل چیست

خود جو دوسر هیچ گلوتنی ندارد اما فرآوری ای که دانه جو را به جو دوسر خرد شده تبدیل می نماید، اغلب در کارخانه هایی انجام می گردد که غلاتی مانند گندم، چاودار و جو را نیز فرآوری می نمایند. همه این غلات دارای گلوتن هستند و می توانند جو را آلوده نمایند. نکته دیگر این که جو حاوی پروتئینی به نام آونین است و این ماده کاملاً طبیعی از نظر فرمول شیمیایی شبیه گلوتن است.

افرادی که به طور استثنایی به گلوتن حساس هستند، ممکن است نتوانند بلغور جو دوسر را تحمل نمایند. به طور کلی اوتمیل بدون گلوتن بوده و بنابراین برای یک رژیم غذایی بدون گلوتن مناسب است. اگر شما یا هر کسی که برایش غذا می پزید، دچار عدم تحمل شدید گلوتن هستید، توصیه می کنیم از مصرف اوتمیل اجتناب کنید.

کلام آخر

اومتیل از دانه های جو دوسر که آسیاب شده، له شده و یا رول می شوند، به دست می آید. جو دو سر از دیرباز به عنوان یک ماده غذایی در سراسر دنیا استفاده می گردد و معمولاً برابی خوراک حیوانات نیز به کار می رود. جو یک غذای سالم است که به کاهش کلسترول یاری می نماید. حالا که درک کردید اوتمیل چیست، این غذای مغذی و سرشار از فیبر و پروتئین را برای صبحانه نوش جان کنید.

منبع: اسنپ مارکت

به "اوتمیل چیست و چه فوایدی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوتمیل چیست و چه فوایدی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید