انتقال 11 محکوم ایرانی از ارمنستان به کشور

به گزارش وبلاگ لین هوان، خبرگزاری خبرنگاران- معاون امور بین الملل وزیر دادگستری از انتقال 11 محکوم ایرانی از ارمنستان به کشور اطلاع داد.

انتقال 11 محکوم ایرانی از ارمنستان به کشور

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ لین هوان، محمود عباسی اضافه کرد: این محکومان که از مدت ها قبل دوران محکومیت خود را در زندان های ارمنستان سپری می کردند، با پیگیری های دیپلماتیک معاونت کنسولی و سفارت کشورمان در تفلیس و پیگیری های دفتر همکاری های بین المللی وزارت دادگستری به کشور منتقل شدند.

وی گفت: این اتباع کشورمان پس از انتقال باید ادامه محکومیت خود را در زندان های کشور طی نمایند.

عباسی توضیح داد: اتهام بیشتر این محکومان، قاچاق مواد مخدر است که با وجود اطلاع رسانی ها و هشدارها، همچنان بعضی در سفر های خارجی مواد مخدر حمل می نمایند.

وی تاکید نمود: قاچاق مواد مخدر آثار و پیامد ها و مجازات سنگینی در بسیاری از کشور ها از جمله کشور های آسیای میانه دارد.

معاون وزیر دادگستری اضافه کرد: متاسفانه بعضی افراد در دام باند های قاچاق مواد مخدر می افتند که تبعات سنگینی در انتظار آنهاست ضمن اینکه برای خانواده هایشان و دولت مشکل آفرینی می نمایند.

رئیس کمیته انتقال محکومان به هموطنانمان هشدار داد: تقریبا در همه کشور ها خصوصا کشور های آسیای میانه مجازات سخت و سرکوبگرایانه سنگینی در انتظار مرتکبین حمل نگهداری و قاچاق مواد مخدر است، ضمن اینکه این امر هزینه های سنگینی بر دولت و جامعه تحمیل نموده و اعتبار بین المللی ایران را خدشه دار می نماید.

وی همچنین از دولت ارمنستان خصوصا مقامات وزارت دادگستری این کشور سفیر کشورمان در تفلیس؛ مقامات کنسولی وزارت امور خارجه، مقامات قضایی، سازمان زندان ها، مقامات امنیتی و انتظامی، سازمان هواپیمایی، حفاظت و امنیت پرواز، مقامات بهداشتی و همکاران خود در دفتر همکاری های بین المللی که در این شرایط سخت و سخت و با شیوع کرونا زمینه انتقال این هموطنان به کشور را فراهم کردند، تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ لین هوان به نقل از صدا و سیما، عباسی ابراز امیدواری کرد با آموزش و پیشگیری، شاهد کاهش جمعیت کیفری زندانیان خارج از کشور و هزینه های سنگین آن بر دولت باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "انتقال 11 محکوم ایرانی از ارمنستان به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال 11 محکوم ایرانی از ارمنستان به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید