انتشار کاتالوگ میکروارگانیسمهای ایرانی در پایگاه جهانی

به گزارش وبلاگ لین هوان، خبرنگاران: در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران کاتالوگ میکروارگانیسم های این مرکز در پایگاه جهانی GCM منتشر شد که این موضوع می تواند صندلی ایران را در منطقه نمایان کند.

انتشار کاتالوگ میکروارگانیسمهای ایرانی در پایگاه جهانی

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ لین هوان،دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، گفت: کاتالوگ جهانی میکروارگانیسم ها (global catalogue of microorganisms; gcm) توسط مرکز جهانی داده ­های میکربی (World Data Center of Microorganisms, WDCM) وابسته به فدراسیون جهانی کلکسیون های میکروبی (World Federation of Culture Collection, WFCC) به عنوان یک سیستم قابل اعتماد و کاربرپسند برای یاری به مراکز ذخایر زیستی جهت مدیریت، انتشار و اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به منابع میکروبی خود راه اندازی شده است.

وی اضافه نمود: این پایگاه عظیم به عنوان یک پل ارتباطی مهم، دسترسی به اطلاعات جامع میکروارگانیسمها را برای جوامع علمی و صنعتی فراهم می نماید.

وی با اشاره به اهمیت این پایگاه در معرفی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، شرح داد و گفت: تلاشهای جدی به منظور فراهم آوردن مقدمات و شرایط اصلی جهت پذیرش در این پایگاه در دستور کار نهاده شد که پیگیریهای مستمر بعدی منجر به پذیرش آن شد.

شاهزاده فاضلی عنوان نمود: کاتالوگ میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی وزیستی ایران از حیث وجود انواع بومی حائز اهمیت فراوانی است و حضور این سویه ها در کاتالوگ جهانی، صندلی ایران را در زمینه علوم زیستی نمایان می نماید.

کاتالوگ رسمی میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخائر ژنتیکی و زیستی ایران با بیش از 480 میکروارگانیسم اعم از آرکی، باکتری، کپک و مخمر به وسیله آدرس های http:، ، gcm.wfcc.info، 950 و http:، ، gcm.wfcc.info، IBRC نیز قابلیت دسترسی دارد.

منبع:مهر

وبلاگ لین هوان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم

به "انتشار کاتالوگ میکروارگانیسمهای ایرانی در پایگاه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار کاتالوگ میکروارگانیسمهای ایرانی در پایگاه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید