استاد ایرانی دانشگاه کانادایی برای عبور و مرور دانشجویان، اتوبوس خودران ساخت

به گزارش وبلاگ لین هوان، دانشجویان دانشگاه واترلو(Waterloo) به زودی می توانند با استفاده از یک اتوبوس خودران شاتل که به سرپرستی یک استاد ایرانی طراحی شده است، در محوطه دانشگاه رفت وآمد نمایند.

استاد ایرانی دانشگاه کانادایی برای عبور و مرور دانشجویان، اتوبوس خودران ساخت

به گزارش وبلاگ لین هوان به نقل از بتاسی تی وی نیوز، دانشگاه واترلو تصمیم گرفته از فناوری های روز جهان برای حمل ونقل دانشجویان در محوطه دانشگاه استفاده کند.

در این راستا، میخواهد اتوبوس های برقی را برای رفت وآمد دانشجویان در دانشگاه به کار بگیرد.

طبق اخبار منتشر شده از سوی دانشگاه واترلو، این اتوبوس برای اولین بار در نوع خود در کانادا در موسسات دانشگاهی به کار گرفته می گردد.

این اتوبوس برقی خودران ظرفیت 8 سرنشین را دارد و می تواند به خودی خود جهت 2.7 کیلومتری حلقه جاده ای دانشگاه را طی کند. البته این جهت یک جاده صاف نیست و موانعی سر راه اتوبوس وجود دارد.

یک تیم تحقیقاتی به رهبری امیرخواجه پور استاد ایرانی مهندسی مکانیک دانشگاه واترلو، بیش از چهار سال برای ایجاد این اتوبوس مستقل برای دانشگاه زحمت کشیدند.

این تیم تحقیقاتی این اتوبوس را WATonoBUS نامگذاری کردند. بنا بر اعلام دانشگاه واترلو، هزینه این پروژه بیش از 1 میلیون دلار بوده و این وسیله نقلیه برقی اکنون در مرحله آزمایش نهایی خود است تا اطمینان حاصل گردد که این اتوبوس توانایی عبور و مرور در آب وهوای سرد زمستانی را دارد یا خیر.

مسئولان دانشگاه واترلو گفتند که پس از برطرف محدودیت های کووید-19 این اتوبوس شروع به کار خواهد نمود.

در بیانیه دانشگاه آمده: دانشجویان به دانشگاه بازمی گردند. چه در ماه سپتامبر باشد و چه زودتر. به این ترتیب در آن موقع WATonoBUS آماده ارائه خدمات به دانشجویان خواهد بود.

خواجه پور گفت: دانشجویان می توانند با این اتوبوس به هر قسمت از دانشگاه که خواستند، بروند.

قرار است این وسیله نقلیه در ابتدا توسط یک راننده کنترل گردد تا در صورت لزوم اتوبوس را کنترل کند.

خواجه پور ادامه داد: در طول جهت 5 ایستگاه توقف وجود دارد و یک سرویس رایگان شامل یک برنامه برای گوشی های هوشمند در اختیار دانشجویان قرار می گیرد تا از زمان ورود اتوبوس آگاه شوند.

تیم تحقیقاتی این پروژه شامل حدود 20 دانشجوی تحصیلات تکمیلی، دانشجویان پسادکتری، محققان، تکنسین ها و اساتید است که همه این افراد توسط امیرخواجه پور رهبری شدند.

این تیم در حال حاضر روی 5 دستگاه اتوبوس کار می نماید و به گفته خواجه پور شهرداری چندین شهر به این پروژه علاقه مند شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استاد ایرانی دانشگاه کانادایی برای عبور و مرور دانشجویان، اتوبوس خودران ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد ایرانی دانشگاه کانادایی برای عبور و مرور دانشجویان، اتوبوس خودران ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید