آموزش پایه احتیاج به آسیب شناسی و همسان سازی تمرینات دارد

به گزارش وبلاگ لین هوان، ناصر نوربخش با بیان اینکه پس از شیوع کرونا دو کارگاه از سوی انستیتو کشتی در استان ها تشکیل و با همکاری هیأت های کشتی همراه بوده گفت: کلاسی که در سیستان و بلوچستان برگزار گردید کنترل و دانش افزایی مربیان و همچنین استاژ مربیگری بود که در سه روزی که زمان داشتیم توانستیم اطلاعات فنی خوبی را به نفرات حاضر انتقال دهیم.

آموزش پایه احتیاج به آسیب شناسی و همسان سازی تمرینات دارد

نوربخش ادامه داد: کلاس کرمان نیز در 2 روز برگزار گردید و در آنجا نیز به نظر من مربیان در بخش فرنگی به دلیل اینکه این استان سابقه خوبی در کشتی فرنگی دارد، به فنون آشنا بودند و مهارت های لازم را داشتند.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص برگزاری کلاس های انستیتو کشتی گفت: این تازه آغاز کار ما است و ما زمان زیادی تا برگزاری کلاس های آموزشی در سراسر کشور داریم.

وی در خصوص برگزاری این کلاس ها گفت: برگزاری این دوره ها خوب است اما به نظر من مدت زمان 2 یا 3 روز برای آموزش کامل به مربیان اصلاً کافی نیست و حداقل باید یک هفته زمان داشته باشیم تا مسائل فنی را بیان کنیم و یک هفته نیز بتوانیم به صورت تئوری به آموزش مربیان بپردازیم.

مدرس انستیتو کشتی ادامه داد: در این مدت سعی کردیم فنون کاربردی و پایه را آموزش دهیم و مسائل فنی مربیان را رفع کنیم.

وی در خصوص مسائل موجود در مربیگری کشور گفت: باید در خصوص آموزش پایه آسیب شناسی و مسائل اصلی تعیین گردد، چیزی که در این کلاس ها برای ما مشهود بود نحوه گارد دریافت صحیح و درگیری با حریف بود که روی آن کار کردیم.

نوربخش در خصوص طرح همسان سازی آموزش ها گفت: یکسری سرفصل را در انستیتو تعیین کردند و باید طبق آن آموزش ها اجرایی گردد، اما با این زمان محدود و تنوع فنون باید وقت بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم کیفیت کار را بالا ببریم. به هر حال ما در این کلاس ها فنونی را که تشخیص دادیم کاربردی تر و فنون پایه است به صورت گلچین به مربیان آموزش دادیم.

وی ادامه داد: بحث همسان سازی تمرینات یعنی رعایت اصول روش تدریس که کار بسیار خوبی است اما باید ابتدا مدرسین خودشان کارگاه هایی را برای انجام این امر برگزار نمایند که ما یک کارگاه مفید یک روزه را در این زمینه داشتیم اما به نظرم باید تعداد و زمان این کارگاه ها بیشتر گردد.

نوربخش گفت: مدرسان کشتی باید با هم کار مشترک داشته باشند و در خصوص نحوه آموزش فنون همفکری و اجماع داشته باشد و اطلاعات همدیگر را به اشتراک بگذارند.

وی در سرانجام اعلام نمود: بحث همسان سازی تمرینات کار می برد و احتیاج به زمان دارد و ما باید اصول مشترک و یکسانی را برای آموزش داشته باشیم و فنون کشتی زیاد است و هر فن انواع مختلف دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آموزش پایه احتیاج به آسیب شناسی و همسان سازی تمرینات دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش پایه احتیاج به آسیب شناسی و همسان سازی تمرینات دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید