کارت گرافیک اکسترنال چیست؟

به گزارش وبلاگ لین هوان، رپرتاژ آگهی - لپ تاپ استوک قابلیت متصل شدن به کارت گرافیک اکسترنال را دارد. همانطور که می دانید گرافیک قطعه بسیار مهمی در سیستم ها به حساب می آید، اما مشکل بزرگی که برای دارندگان لپ تاپ یا کسانی که قصد خرید لپ تاپ دارند این است که کارت گرافیک لپ تاپ قابل ارتقا نمی باشد،یا اگر هم باشد در مدل های محدودی و با مسائل فراوان سخت افزاری همراه است،اینجاست که کارت گرافیکی که بتوان بصورت خارجی و به وسیله پورت های خاصی به لپ تاپ وصل گردد بسیار کارآمد خواهد بود.

کارت گرافیک اکسترنال چیست؟

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

برای استفاده به صرفه از گرافیک می توان با خرید لپ تاپ استوک قیمت مناسب بدون گرافیک و متصل کردن یک کارت گرافیک اکسترنال برای گیم های سنگین استفاده کرد.

چگونه کارت گرافیک اکسترنال را متصل کنیم؟

برای راه اندازی و اتصال کارت گرافیک خارجی به سیستم مود باید ابتدا داک مخصوص آن را تهیه نمایید،وظیفه داک این است که کارت گرافیک را به وسیله پورت های قابل استفاده برای متصل شدن به سیستم در می آورد.

پس از تهیه داک مخصوص کارت گرافیک باید رابط های بین داک و سیستم خود را تهیه نمایید.

رابط های قابل استفاده:

** رابط USB مخصوص type C

** رابط mini PCIe برای برقراری ارتباط بین سیستم pc و داک کارت گرافیک

** رابط Express Card که برای برخی لپ تاپ ها که تایپ سی ندارند استفاده می گردد

** رابط تاندربولت Thunderbolt 3

با توجه به نوع سیستمی که قصد راه اندازی کارت گرافیک اکسترال برای آن را دارید نوع کابل و رابط مورد نظر را باید انتخاب کنید.

موارد استفاده از کارت گرافیک اکسترنال

تا چند سال اخیر بیشترین استفاده از کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ ها بود و کاربرد دیگری نداشت.

اما با پیدایش ارز های دیجیتال و ماینر ها و راه اندازی ریگ های ماینی که به تعداد زیادی کارت گرافیک احتیاج داشتند کاربرد این وسیله بیشتر شده است، چرا که می توان کارت گرافیک ها را به وسیله داک مخصوص به لپ تاپ های ضعیف و معمولی متصل کرد و از توان پردازشی گرافیک آنها جهت ماینینگ استفاده نمود.

شرکت ایسوس در زمینه فراوری کارت گرافیک اکسترنال به خوبی عمل نموده است و نمونه های باکیفیتی دارد.

برای خرید لپ تاپ مناسب میتوانید از لپ تاپ ارزان قیمت و متصل کردن یک گرافیک قوی اکسترنال به آن استفاده نمایید. این کار باعث می گردد که شما به دلخواه کارت گرافیک های بسیار قوی خود را به سیستم خود وصل کنید به جای آنکه لپ تاپ های گران قیمت خریداری نمایید. ضمناً لپ تاپ ها به علت مناسب نبودن تهویه برای گرافیک معمولاذ کارت گرافیکشان نسبت به سیستم های Pc ضعیف تر است و بیشتر داغ می شوند.

با استفاده از این تکنولوژی به راحتی می توانید بهترین سیستم گیمینگ خود را جمع آوری گکنید و در عین حال هزینه بسیار کم تری بپردازید.

معایب داک های اکسترنال گرافیک

مشکل اصلی در رابطه با این داک ها این است که بهترین کارایی را در حالتی دارند که با پورت تاندربولت 3 متصل شده باشند و از این رو که این پورت در لپ تاپ های جدید وجود دارد باید قمت بالایی برای تهیه لپ تاپ جدید بپردازید ،مشکل دیگر قیمت بالای این داک ها است که به صورت آماده به فروش می رسند و همچنین امکان خرابی نیز در آنها زیاد است.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "کارت گرافیک اکسترنال چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت گرافیک اکسترنال چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید