عکس ، تصاویر خیره کننده ماه و زمین از مدارگرد کره جنوبی

به گزارش وبلاگ لین هوان، ایرنا نوشت: کره جنوبی در سال گذشته میلادی، اولین مدارگرد خود را به اطراف کره ماه پرتاب کرد. این مدارگرد به تازگی تصاویر سیاه و سفیدی از سطح ماه و زمین ارسال نموده است.

عکس ، تصاویر خیره کننده ماه و زمین از مدارگرد کره جنوبی

مؤسسه تحقیقات هوا و فضای کره جنوبی روز سه شنبه 13 دی، اعلام نمود دانوری (Danuri)، اولین مدارگرد کره ماه که از سوی کره جنوبی به فضا پرتاب شده است، تصاویر سیاه و سفیدی از سطح ماه و زمین ارسال نموده است.

دانوری در ماه اوت 2022 میلادی با موشک اسپِیس ایکس از آمریکا پرتاب شد و ماه گذشته وارد مدار ماه شد.

مؤسسه تحقیقات هوا و فضای کره جنوبی (KARI)، در بیانیه ای اعلام نمود که تصاویر این مدارگرد که بین 24 دسامبر (سه دی) تا یکم ژانویه (11 دی) گرفته شده است، سطح ماه و زمین را نشان می دهند و از فاصله کمتر از 120 کیلومتری ماه گرفته شده اند.

به گفته این مؤسسه، از این تصاویر و ویدیوها برای انتخاب مکان های مناسب برای فرود بر ماه در سال 2032 استفاده خواهد شد.

دانوری هر دو ساعت یک بار به دور ماه می چرخد. این مدارگرد مأموریت علمی خود را از ماه آینده شروع خواهد نمود. این مأموریت شامل نقشه برداری و تجزیه وتحلیل سطح ماه و میزان گیری قدرت مغناطیسی و پرتوهای گاما است. این مدارگرد بعلاوه فناوری اینترنت فضایی را با ارسال عکس و فیلم به زمین آزمایش خواهد نمود.

یون سوک یول (رئیس جمهور کره جنوبی) از دستاوردهای دانوری به عنوان لحظه تاریخی برنامه فضایی این کشور یاد نموده است.

کره جنوبی برنامه ریزی بلندپروازانه ای برای ماورای جو انجام داده است که فرود فضاپیما روی ماه تا سال 2032 و روی مریخ تا سال 2045 از آن جمله هستند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، تصاویر خیره کننده ماه و زمین از مدارگرد کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، تصاویر خیره کننده ماه و زمین از مدارگرد کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید