طراحی دکوراسیون داخلی منزلی در کیوتو ژاپن

به گزارش وبلاگ لین هوان، پروژه ای که امروز میخواهیم در شرکت طراحی داخلی خبرنگاران به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون و بازسازی منزل ، خانه ای در ژاپن میباشد . این خانه یکی از مینیمال ترین طرح ها در سال 2019 میباشد . بازسازی و تعمیرات ساختمان این این خانه 130 متر مربعی در حالیکه طرحی مدرن است ولی در سبک و سیاق خانه های سنتی ژاپنی است و همین باعث جذابیت کار شده است .

طراحی دکوراسیون داخلی منزلی در کیوتو ژاپن

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

اگر شما هم علاقه مند به معماری خانه های سنتی ژاپنی هستید حتما این مقاله را مطالعه کنید .

ساختمان تلفیقی از سبک معماری مدرن و سبک سنتی ژاپنی است

این خانه برای یک زن و شوهر و سه فرزند کوچکشان است که در منطقه مسکونی آرام در شمال شهر کیوتو واقع شده است. زن و شوهر طرح ساده و باز را ترجیح میدادند چون انتظار داشتند فرزندانشان مدام در حال حرکت و جنب وجوش باشند و باید از آنها مراقبت می کردند پس خانه به عنوان یک فضای عظیم طراحی شده است، در دو طبقه و فضای نشیمن در مرکز خانه قرار گرفته است تا آنها بتوانند ببینند فرزندانشان کجا و چه می نماید .

در خصوص پلان این کار ، طراح پس از قرار دادن پارکینگ ماشین در جلوی خانه و جایگذاری اتاق های بچه ها و والدین، دیگر فضای کافی برای یک باغ به سختی در سمت عقب سایت قرار می گرفت و دیوار همسایه که چسبیده به خانه بود اجازه طراحی باغچه هر چند کوچک را به طراح نمیداد ، پس طراح به دنبال راه حل ای بود تا در بازسازی ساختمان باغچه را بتواند جایگذاری کند تا در نهایت به این نتیجه رسید که حیاط به داخل خانه وارد گردد . پس در مرکز خانه باغچه ای کوچک با درختی که ارتفاعش تا طبقه اول ساختمان میرسید طراحی کرد .

طراح انتظار داشت که درختی که نزدیک به سه فرزند رشد کند رابطه بین خانواده و خانه را تقویت می نماید، چنانچه گویی دیگر درخت عضوی از خانواده است.

از دیگر نکات طراحی پلان منزل این بود که با توجه به علاقه پدر خانواده به حمام ، طراح ، حمام را در وسط خانه و رو به فضای نشیمن قرار داده است که این ایده کمی غیر معمول به نظر میرسد ولی پدر خانواده از این طرح به خوبی استقبال کرد چون میتوانست با فرزندانش از حمام به عنوان حمام در هوای آزاد استفاده کند در حالی که میتوانست همزمان به درخت داخل خانه نگاه کند .

با این حال پرده ای ریلی در جلوی حمام تعبیه شده بود ولی به نظر میرسید که خانواده حمام در معرض دید را بیشتر میپسندیدند به این جهت که از پرده استفاده نمی کردند .

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه سفید است و همه چیز ساده و به دور از اغراق و عظیمنمایی است و آشپزخانه حالت جزیره ای است و مانند حمام با فاصله کمی رو به فضای نشیمن است .

این نزدیکی فضاها در طبقه همکف به شخصیت خانه و خانواده بسیار نزدیک است همانگونه که فضای خانه مینیمال و به دور از زیاده روی و عظیمنمایی است و همه چیز ساده و در دسترس است.

طراح این ایده را داشته است که در طبقه همکف تمام فضاها عمومی و آشپزخانه و حمام و فضای نشیمن و باغچه بدون هیچ فاصله ای دور هم جمع شوند و همین روابط اعضای خانواده را گرم تر و نزدیک تر میکند .

در طبقه اول نیز فضاهای خصوصی مانند سه تا اتاق بچه ها و یک اتاق والدین قرار گرفته است .

متریال چوب در طرح به شدت دیده میگردد که این هم به سبک سنتی خانه های ژاپنی بر میگردد .

آنها معتقدند که چوب انرژی بخش و دور کننده انرژی های منفی است و به همین دلیل باغچه در داخل خانه میتواند به خوبی رشد کند و سبز بماند . نرده ها ، پله ها ، درب ها و حتی کف خانه نیز از چوب است و فقط دیوار ها سفید است که آنهم در ترکیب با چوب ، ملایم و آرامش بخش در خانه نقش گرفته است .

و نکته آخر طراحی هم نورگیر سقفی است که به دلیل حضور باغچه تعبیه شده و وجود نور طبیعی آن هم از سقف به گرم تر کردن روابط اعضای خانواده یاری شایان توجهی میکند.

منبع: هیرادانا

به "طراحی دکوراسیون داخلی منزلی در کیوتو ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دکوراسیون داخلی منزلی در کیوتو ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید