نظرات درهم آمریکاییها پس از 4 سال ریاست ترامپ

به گزارش وبلاگ لین هوان، دونالد ترامپ در وضعیتی کاخ سفید را ترک خواهد نمود که عملکرد مثبتی در مدیریت مالی دارد اما نظرات درهم و مختلطی از جانب رای دهندگان در سایر موارد و به طور کلی، درخصوص عملکرد خودش گرفته است.

نظرات درهم آمریکاییها پس از 4 سال ریاست ترامپ

علاوه بر این، نتایج یک نظرسنجی شبکه خبری فاکس نیوز در روز آدینه نشان می دهد که دیدگاه ها درباره اقتصاد مشابه است اما به نسبت چهار سال پیش تغییر نموده است. یک سوم (33 درصد) از رای دهندگان به شرایط مالی نمره مثبتی دادند (عالی - خوب) و دو سوم (66 درصد) نظر منفی داشتند (بد نیست - ضعیف). این تقریبا با رتبه بندی دسامبر 2016 یکسان است.

با این حال، تغییراتی در دو سوی این طیف وجود دارد. تقریبا چهار برابر بیشتر از آنچه در دسامبر 2016 گفتند که اقتصاد در شرایط فوق العاده ای است، اکنون شرایط اقتصاد را فوق العاده می دانند (11 درصد به 3 درصد). به همین ترتیب، بیشتر افراد شرایط امروز را ضعیف توصیف می نمایند (34 درصد در مقابل 23 درصد در سال 2016).

رکورد 20 درصدی رأی دهندگان در ژانویه 2020 اقتصاد را عالی ارزیابی کردند. این آمار در اواخر مارس به 12 درصد کاهش یافت و در ماه مه به 6 درصد رسید. ترامپ در 13 مارس 2020 برای مقابله با بحران ویروس کرونا شرایط اضطراری ملی گفت.

این نظرسنجی همچنین از مردم پرسید که آیا شرایط شما به نسبت چهار سال پیش بهتر است؟ امروز، یک سوم پاسخ آری دادند که 33 درصد شد؛ گروهی گفتند که تقریباً شرایط بدتری دارند (30 درصد)؛ 36 درصد دیگر می گویند شرایط آنها بدون تغییر مانده است.

وقتی از رای دهندگان سوال شد که آیا شرایط امروز کشورشان از چهار سال پیش بهتر است، 32 درصد گفتند همینطور فکر می نمایند، در حالیکه بیشتریتی از 55 درصد گفتند که شرایط بدتر شده است. یازده درصد گفتند اوضاع همانند قبل است. 40 درصد گفتند که انتظار دارند شرایط مالی طی یک سال آینده بهتر گردد، در حالی که 35 درصد فکر می نمایند که اوضاع بدتر خواهد شد.

در حال حاضر، رئیس جمهوری آمریکا برای عملکرد کلی شغل خود دارای امتیازات مختلفی است: 47 درصد تایید می نمایند، در حالی که 52 درصد موافق نیستند. این نزدیک به بهترین امتیازات اوست که 49-49 درصد در آوریل 2020 بود. تأیید عملکرد ترامپ هرگز به 50 درصد نرسیده است و تعداد افرادی که موافق عملکرد او نیستند فقط سه بار کمتر از 50 درصد بوده است.

بهترین رتبه بندی شغلی او به طور مداوم در خصوص اقتصاد بوده است. در حال حاضر 52 درصد رأی دهندگان موافق و 45 درصد مخالف هستند. این کاملاً عادی است، زیرا رتبه بندی او در اقتصاد طی چهار سال گذشته فقط دو بار منفی بوده است.

کمتر از نیمی، اقدامات ترامپ در سیاست خارجی را تأیید می نمایند (45 درصد تأیید، 50 درصد مخالف)، ویروس کرونا (44-55)، مهاجرت (43-53) و مراقبت های بهداشتی (41-53). تاییدیه های او در زمینه سیاست خارجی، مهاجرت و مراقبت های بهداشتی نزدیک به نقطه اوج ریاست جمهوری اوست.

45 درصد از رای دهندگان دیدگاه مطلوبی از ترامپ به عنوان یک شخص دارند، در حالی که 54 درصد او را نامطلوب می دانند. بهترین شرایط او در آوریل 2020 بود، زمانی که 47 درصد نظر مطلوب داشتند و 50 درصد او را نامطلوب توصیف کردند. نظرات در خصوص مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا دو دسته شد؛ 49 درصد مطلوب، در مقابل 48 درصد نامطلوب. حدود 9 نفر از هر 10 جمهوری خواه نظر مساعدی نسبت به ترامپ (86 درصد) و پنس (85 درصد) دارند.

22 درصد از رای دهندگان فکر می نمایند که او یکی از بزرگترین روسای جمهوری کشورشان شناخته خواهد شد، در حالی که حدود دو برابر، 42 درصد، او را یکی از بدترین ها می دانند. 16 درصد دیگر فکر می نمایند که دوره ریاست جمهوری او بالاتر از حد متوسط است، 10 درصد می گوید متوسط و 8 درصد آن را کمتر از متوسط ارزیابی کردند.

در میان جمهوری خواستار، در سال 2016 حدود 24 درصد انتظار داشتند ترامپ یکی از بزرگترین روسای جمهور این کشور باشد. امروز، این تعداد به طرز چشمگیری به 44 درصد رسیده است و این ها فکر می نمایند که تاریخ درباره او اینگونه قضاوت خواهد نمود. بیشتر دموکرات ها، 69 درصد، می گویند تاریخ از ترامپ به عنوان یکی از بدترین روسای جمهوری یاد می نماید و این آمار از 58 درصد در سال 2016 افزایش نشان می دهد.

رای دهندگان در پاسخ به اینکه آیا ترامپ باید در سال 2024 بار دیگر کاندیدای ریاست جمهوری گردد، نظر بیشتریت منفی است. 57 درصد ترجیح می دهند شخص دیگری حزب جمهوری خواه را در انتخابات بعدی راهنمایی کند.

این نظرسنجی از ششم تا نهم دسامبر 2020 در میان 1007 رای دهنده ثبت نامی در سراسر ایالات متحده به صورت تلفنی انجام شد. حاشیه خطای آن مثبت و منفی سه درصد در میان تمام رای دهندگان ثبت نامی است.

از سوی دیگر نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می دهد، افراد بالغ سیاه پوست و لاتین تبار بعد از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، بیشتر درباره شرایط کنونی کشورشان خوش بین هستند و این آمار نسبت به چند ماه گذشته هم افزایش نشان می دهد.

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، 64 درصد از افراد بالغ سیاه پوست و لاتین تبار اکنون درباره آمریکا امیدوار هستند. در ماه ژوئن، تنها 50 درصد از افراد بالغ لاتین تبار و 48 درصد افراد بالغ سیاه پوست ابراز امیدواری می کردند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که 51 درصد از بالغ ها در میان سیاه پوستان و 52 درصد بالغ ها در میان لاتین تبارها، بعد از انتخابات نوامبر کمتر نگران هستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "نظرات درهم آمریکاییها پس از 4 سال ریاست ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرات درهم آمریکاییها پس از 4 سال ریاست ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید