ناخشنودی چین از گزارش راهبرد نظامی جدید آمریکا

به گزارش وبلاگ لین هوان، خبرنگاران: وزارت خارجه چین امروز آدینه ناراحتی خود را نسبت به گزارش پنتاگون در مورد راهبرد جدید نظامی آمریکا بیان کرد.

ناخشنودی چین از گزارش راهبرد نظامی جدید آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ لین هوان به نقل از رویترز، پنتاگون در گزارش مربوط به راهبرد جدید نظامی آمریکا اعلام کرده است که اقدامات چین در دریای جنوبی چین، تجاوزکارانه و مغایر با قوانین بین المللی بوده است.

چین طی ماه های گذشته اقدام به ساخت و ساز جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین کرده و این مساله با مخالفت شدید فیلیپین و سایر کشورهای منطقه و همچنین واشنگتن روبرو شده است.

در گزارش وزارت دفاع آمریکا آمده است: اقدامات چین موجب افزایش تنش در منطقه آسیا اقیانوسیه می گردد.وزارت دفاع آمریکا راهبرد نظامی جدید ملی آمریکا را که اولین نسخه پس از راهبرد سال 2011 به شمار می رود منتشر کرده است. در این نسخه نسبت به احتمال وقوع جنگ با یک کشور دیگر هشدار داده شده است.

در این راهبرد شرایط جدید امنیتی در سطح دنیا لحاظ شده که آمریکا در آن با تهدیداتی مانند روسیه و چین و همچنین شبه نظامیانی مانند داعش روبرو است.

هووا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود که آمریکا در حال طرح گزافه گویی های بی پایه و اساس است. ما نارضایتی و مخالفت خود را نسبت به گزارش طرف آمریکایی در مورد گزافه گویی های غیر منطقی که در آن چین را یک تهدید معرفی کرده، اعلام می کنیم.

وی اضافه نمود: ما پیش از این بارها موضع خود را به طور شفاف در مورد ساخت جزایر در دریای جنوبی چین اعلام کرده ایم. ما معتقدیم که آمریکا باید ذهنیت جنگ سرد را رها کند.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

پ

منبع: تسنیم

به "ناخشنودی چین از گزارش راهبرد نظامی جدید آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناخشنودی چین از گزارش راهبرد نظامی جدید آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید